|
|
|
|
|
|
Audi zdobywa dublet również w głównym wyścigu GT1 na Nogaro | |
Stephane Ortelli i Laurens Vanthoor w Audi R8 wygrali również główny wyścig Mistrzostw Świata GT1 na torze Nogaro. Na drugim miejscu ponownie znaleźli się Oliver Jarvis i Frank Stippler, a czołową trójkę uzupełnili Marc Basseng i Markus Winkelhock.
Tym razem kierowcy ścigali się na suchym torze. Toni Vilander dobrze wystartował i po pierwszym okrążeniu był już drugi. Jeszcze lepiej przez zamieszanie na początku wyścigu przedarł się Frederic Makowiecki, który z ostatniego pola przeskoczył na dziewiąte miejsce. Francuz niedługo cieszył się tą pozycją, gdyż na trzecim okrążeniu musiał się wycofać z powodu problemów z silnikiem. Thurn und Taxis kompletnie zepsuł start i trzecią pozycję zamienił na walkę o 14 miejsce.
Vilander mimo dobrego startu nie mógł dogonić Audi prowadzonego przez Stephane Ortellego. Co więcej, Fin zaliczył falstart, tak jak Mike Parisy w Porsche, przez co został ukarany karą przejazdu przez boksy. Samochód numer 32 tylko na chwilę stracił prowadzenie, po obowiązkowej zmianie kierowców, na rzecz drugiego Audi. Oliver Jarvis nie był w stanie utrzymać Laurensa Vanthoora za plecami i musiał zadowolić się drugim miejscem.
Markus Winkelhock próbował gonić Audi, jednak zabrakło mu czasu i ostatecznie stracił 0,7s do Jarvisa. Ekipa All-Inkl.com zaliczyła dobrą zmianę kierowców. O ile Mercedes z numerem 38 wyprzedził Enzo Ide przed zjazdem do boksów, o tyle drugi Mercedes przeskoczył Ferrari na zmianie kierowców, przez co udało im się zdobyć czwarte miejsce. Piąty do mety dojechał Francesco Castellacci, a szósty był Filip Salaquarda, który w końcówce musiał bronić się przed szaleńczymi atakami Petera Koxa. Niemiec po zmianie kierowców był najszybszy na torze, jednak nie udało mu się znaleźć sposobu na Ferrari, które było wyraźnie szybsze na prostej od Lamborghini.
Ósmy był Tomas Enge, szybka zmiana kierowców i dobra jazda Czecha pozwoliły na chociaż częściowe odrobienie strat poniesionych przez księcia Taxisa. Przedostatnie punktowane miejsce zajęli Matt Halliday i Mike Parisy. Załoga Porsche w pewnym momencie znalazła się na czwartym miejscu, jednak kara przejazdu przez boksy za falstart sprawiła, że Francuz i Nowozelandczyk mogli walczyć już tylko o punkty. Ostatnie oczko przypadło BMW Z4 z numerem 18. Ekipy Hexisa nie zobaczyły flagi w szachownicę, gdyż w trakcie zmiany kierowców również w drugim McLarenie doszło do problemów z silnikiem.
•GT1 Championship > 2012 > Francja (główny), Nogaro - 3,636 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 32 | Laurens Vanthoor Stephane Ortelli |
| Belgian Audi Club WRT | Audi R8 LMS | 40 | 1h00m26,801 | 25 |
2. | 33 | Frank Stippler Oliver Jarvis |
| Belgian Audi Club WRT | Audi R8 LMS | 40 | +0:03,731 | 18 |
3. | 38 | Marc Basseng Markus Winkelhock |
| All-Inkl.com Münnich Motorsport | Mercedes SLS AMG GT3 | 40 | +0:04,421 | 15 |
4. | 37 | Nicky Pastorelli Thomas Jager |
| All-Inkl.com Münnich Motorsport | Mercedes SLS AMG GT3 | 40 | +0:06,366 | 12 |
5. | 4 | Francesco Castellacci Enzo Ide |
| AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | 40 | +0:18,925 | 10 |
6. | 3 | Filip Salaquarda Toni Vilander |
| AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | 40 | +0:21,231 | 8 |
7. | 24 | Peter Kox Darryl O'Young |
| Reiter Engineering | Lamborghini Gallardo LP 600 | 40 | +0:21,682 | 6 |
8. | 25 | Tomas Enge Albert von Thurn und Taxis |
| Reiter Engineering | Lamborghini Gallardo LP 600 | 40 | +0:35,234 | 4 |
9. | 9 | Mike Parisy Matt Halliday |
| Exim Bank Team China | Porsche 911 GT3 R | 40 | +0:49,619 | 2 |
10. | 18 | Michael Bartels Yelmer Buurman |
| BMW Team Vita4One | BMW E89 Z4 | 40 | +1:00,307 | 1 |
11. | 17 | Mathias Lauda Nikolaus Mayr-Melnhof |
| BMW Team Vita4One | BMW E89 Z4 | 40 | +1:05,808 | |
12. | 7 | Aleksiej Wasiliew Maxime Martin |
| Valmon Racing Team Russia | Aston Martin DBRS9 | 40 | +1:27,167 | |
13. | 6 | Siergiej Afanasjew Andreas Zuber |
| Valmon Racing Team Russia | Aston Martin DBRS9 | 39 | 1 okr. | |
14. | 11 | Matteo Cressoni Milos Pavlovic |
| SUNRED | Ford GT | 38 | 2 okr. | |
15. | 8 | Benjamin Lariche Ren Wei |
| Exim Bank Team China | Porsche 911 GT3 R | 37 | 3 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 2 | Alvaro Parente Gregoire Demoustier |
| Hexis Racing | McLaren MP4-12C GT3 | 18 | | |
| 1 | Frederic Makowiecki Stef Dusseldorp |
| Hexis Racing | McLaren MP4-12C GT3 | 3 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|