F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Di Montezemolo ponownie krytykuje tory uliczne

Tymczasem jeden z promotorów Superbike chciałby zobaczyć wyścig uliczny F1 w Rzymie.
Konrad Házi, 29 grudnia 2008, wyświetlenia: 5211<< | lista | T- | T+ | >>
Luca di Montezemolo po raz kolejny skrytykował takie wyścigi, jak Grand Prix Singapuru, stwierdzając, że odbywają się one na torach, które nie są w stanie zapewnić odpowiedniego poziomu widowiska. „Dwa lub trzy wyścigi w stylu Monte Carlo to za dużo. Następnym razem możemy ścigać się w Koloseum, albo w posiadłościach papieskich. To nie są wyścigi.” – stwierdził prezydent Ferrari.

„Nie sądzę, abyśmy potrzebowali więcej łodzi wokół torów czy historycznych krajobrazów. Sądzę, że potrzebujemy więcej torów, gdzie możliwe jest wyprzedzanie, gdzie kibice mogą poczuć ducha rywalizacji, a nie miejsc, gdzie taki wypadek jak Piqueta zepsuje cały wyścig” – dodaje Włoch.

„Jednym z problemów, z którymi zmaga się teraz Formuła 1 jest potrzeba podniesienia poziomu widowiska, tak by wyścigi nie były ciekawe jedynie wtedy, gdy jest mokro lub samochód bezpieczeństwa kreuje sytuację. Gdy spojrzymy na ostatnie 10 lat to zobaczymy, że regulaminy sportowe oraz techniczne zmieniały się wiele razy. Czasem potrzebna jest gruntowna zmiana, nawet jeśli ma oznaczać ponowny początek rywalizacji od 'czystej kartki'”.

„Jednak to wszystko to tak trochę, jak proszenie piłkarza, aby grał na deszczu w butach treningowych, przez co będzie się oczywiście ślizgał. To nieco sztuczne. Sądzę, że powinniśmy wykorzystać możliwości technologiczne, aby umożliwić wyprzedzanie. Potrzebujemy nowych torów dających możliwości wyprzedzania. Prawdziwych torów, nie szlaków turystycznych. Monte Carlo ma historię, jednak dwa lub trzy bardzo podobne wyścigi to zbyt wiele.” – podsumował di Montezemolo.

Tymczasem przeciwnego zdania jest jeden z promotorów wyścigów motocyklowych Superbike – Maurizio Flammini, który stwierdził, że Rzym jest idealnym miejscem na lokalizację kolejnego ulicznego wyścigu Formuły Jeden.

„Przy nowym trendzie na organizację wyścigów ulicznych pojawia się dobra szansa dla Rzymu na goszczenie Grand Prix F1. Taki pomysł krąży już od wielu lat. Jest takie powiedzenie: nigdy nie mów nigdy.” – zacytowała wypowiedź Flamminiego gazeta Motorsport Aktuell. Jak wiadomo, włoska runda Formuły 1 jest obecnie rozgrywana na torze Monza, który wpisał się już na dobre w historię światowych wyścigów.

Źródło: Autosport.com, F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.12.2023  Montezemolo: W F1 jest zbyt wiele torów ulicznych
03.09.2020  Montezemolo: Vettel przestał czuć się w Ferrari jak w domu
06.05.2020  Autosprint: Montezemolo może kandydować na stanowisko prezesa FIA
05.11.2019  Di Montezemolo: Hamilton dołączył do najlepszych tego sportu
27.03.2019  Montezemolo: Charakter przeszkadzał Alonso w walce o tytuły
Tagi:
di Montezemolo L.
Kalendarz GP

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Fan1, 30.12.2008 08:00[!]
Przed każdym wyścigiem powinny wyjeżdżać na tor polewaczki i będzie widowisko.
Jędruś, 30.12.2008 14:27[!]
Di Montezemolo ma wiele racji. Nowe, supernowoczesne tory na których da się wyprzedzać F1 są potrzebne najbardziej !!!
Nawet jeśli zmiany wprowadzone na 2009 rok sprawdzą się ( w co wielu w tym ja śmiem wątpić ) to i tak na starych , europejskich torach z historią wiele więcej wyprzedzań nie będzie , bo układ i szerokość toru po prostu na to nie pozwala.

Tory uliczne obecnie są na topie gdyż cieszą się bardzo dużą popularnością wśród sponsorów i ,,kibiców''. Jednak cieszą się nie nie tylko dlatego, że bolidy F1 ścigają się przy pięknym krajobrazie ale dlatego też gdy jest to coś niezwykłego , coś co zdarza się nieczęsto. Jeśli będziemy mieli 5-6 wyścigów na torach ulicznych czy w nocy to ich popularność i tak spadnie bo dla tłumu będzie to już tylko jeden wyścig z wielu , w dodatku w którym nic się nie dzieje.

Tak więc trzeba wybrać złoty środek i basta. Prawda leży gdzie pomiędzy zwolennikami torów ulicznych i przeciwnikami.
Huckleberry, 30.12.2008 16:03[!]
Dobrze gada. Ja też uważam, że bolidy F1 są za mało zwrotne i mają zbyt wyśrubowane osiągi aby radzić sobie na ulicach miast.
Na takich torach można rozgrywać WTCC a nie F1.
A ten Flammini jeśli taki mądry to może zrobi motoGP w centrum Rzymu :P
TommyGun, 31.12.2008 19:43[!]
Bardzo,ale to bardzo nie lubie nowych torow....f1 dla mnie najciekawsza jest na obiektach historycznych(spa,nurburg-jakby jeszcze polnocna petle reaktywowali...ehh marzenie-monza,interlagos itd itp.)tory budowane przez pana Tilke sa po prostu sterylne...
NEO86, 28.01.2009 15:30[!]
W 100% procentach zgadzam się z Lucą. Napewno nie mówił on tak tylko dlatego że Ferrari miało katastrofalny wyścig w Singapurze tylko dlatego że zależy mu na jakości widowiska. Ja również nie lubię torów ulicznych gdzie od startu do mety jedzie procesja. Osobiście to widziałbym 2 tory uliczne- Monako i jakiś drugi do wyboru ale napewno nie Singapur. Jestem za budowaniem torów w których będzie wiele dogodnych miejsc do wyprzedzania.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca