|
|
|
|
|
|
Rada pracowników Daimlera krytykuje zatrudnienie Schumachera |
"Firma powinna inwestować w lepszy marketing swoich prawdziwych samochodów". |
|
•Mateusz Furgał, 30 grudnia 2009, wyświetlenia: 4266 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Okazuje się, że pomimo ogólnej euforii nie wszyscy są zadowoleni z zatrudnienia Michaela Schumachera przez zespół Mercedes GP. Rada pracowników Daimlera, macierzystej firmy stuttgarckiego producenta, skrytykowała decyzję o zatrudnieniu wielokrotnego mistrza świata, sugerując, że pieniądze mogłyby być wydane w znacznie lepszy sposób.
Rada już wcześniej wyrażała swoje niezadowolenie z decyzji podejmowanych przez Mercedesa, publicznie kwestionując zwiększone zaangażowanie producenta w F1 w czasach, gdy zwalniani są pracownicy i cięte są koszty w związku z ogólnoświatowym kryzysem. Gdy w zeszłym miesiącu Mercedes zakupił większość udziałów w Brawn GP, będący jej członkiem Erich Klemn wyraził opinię, iż „w tak trudnych ekonomicznie czasach firma powinna inwestować w lepszy marketing swoich prawdziwych samochodów”.
„Dla wielu kolegów jest to niewyobrażalne” – powiedział szef rady pracowników Uwe Werner gazecie Frankfurter Rundschau, dodając, że roczne wynagrodzenie Schumachera w wysokości 7 mln funtów jest „trudne do uzasadnienia dla naszych ludzi”, podczas gdy niektóre fabryki i co za tym idzie miejsca pracy są przenoszone za granice, wywołując protesty w Niemczech. „Pracownicy zrozumieliby lepiej, gdyby Mercedes wycofał się z drogiego biznesu [jakim jest] Formuła 1 całkowicie”.
Zdaniem rady, Mercedes powinien podążyć za przykładem Hondy, BMW i Toyoty, koncentrując się na bardziej przyjaznych środowisku i mających wpływ na samochody drogowe inicjatywach, niż kontynuować wyrzucanie milionów na F1. „W szczególności Mercedes nie jest firmą, dla której atrybutem zachęcającym do kupna jest sportowy wizerunek, a raczej bezpieczeństwo i jakość” – powiedział ekspert ds. przemysłu samochodowego Ferdinand Dudenhöffer z Uniwesytetu Duisburg-Essen w wywiadzie dla radia Bayerische Rundfunk. „Dlaczego kierowca miałby kupować Mercedesa z powodu Formuły 1? Każdy samochód będzie musiał być sprzedawany drożej o 200-300 euro, żeby Mercedes sfinansował projekt Formuły 1”.
Jednakże dyrektor generalny Daimlera – Dieter Zetsche nalega, że „byłaby to niewykorzystana okazja”, biorąc pod uwagę zwiększone globalne możliwości F1 w Azji i na Bliskim Wschodzie po pozostaniu jedynie trzech producentów w sporcie: Mercedesa, Ferrari i w ograniczonym stopniu Renault. Co więcej, wiceprezydent Mercedes-Benz Motorsport – Norbet Haug jest przekonany, że partnerstwo z Schumacherem jest inwestycją w przyszłość i sprawi cuda w ogólnoświatowym wizerunku firmy i co za tym idzie w sprzedaży. „Całe zaangażowanie sprzeda wiele samochodów i uświadomi wielu ludzi co do jakości naszych produktów” – powiedział w wywiadzie dla stacji telewizyjnej ZDF. „Wierzymy, że wiemy, jak zainwestować nasze pieniądze”.
Źródło: Crash.net
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|