F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Rada pracowników Daimlera krytykuje zatrudnienie Schumachera

"Firma powinna inwestować w lepszy marketing swoich prawdziwych samochodów".
Mateusz Furgał, 30 grudnia 2009, wyświetlenia: 4266<< | lista | T- | T+ | >>
Okazuje się, że pomimo ogólnej euforii nie wszyscy są zadowoleni z zatrudnienia Michaela Schumachera przez zespół Mercedes GP. Rada pracowników Daimlera, macierzystej firmy stuttgarckiego producenta, skrytykowała decyzję o zatrudnieniu wielokrotnego mistrza świata, sugerując, że pieniądze mogłyby być wydane w znacznie lepszy sposób.

Rada już wcześniej wyrażała swoje niezadowolenie z decyzji podejmowanych przez Mercedesa, publicznie kwestionując zwiększone zaangażowanie producenta w F1 w czasach, gdy zwalniani są pracownicy i cięte są koszty w związku z ogólnoświatowym kryzysem. Gdy w zeszłym miesiącu Mercedes zakupił większość udziałów w Brawn GP, będący jej członkiem Erich Klemn wyraził opinię, iż „w tak trudnych ekonomicznie czasach firma powinna inwestować w lepszy marketing swoich prawdziwych samochodów”.

„Dla wielu kolegów jest to niewyobrażalne” – powiedział szef rady pracowników Uwe Werner gazecie Frankfurter Rundschau, dodając, że roczne wynagrodzenie Schumachera w wysokości 7 mln funtów jest „trudne do uzasadnienia dla naszych ludzi”, podczas gdy niektóre fabryki i co za tym idzie miejsca pracy są przenoszone za granice, wywołując protesty w Niemczech. „Pracownicy zrozumieliby lepiej, gdyby Mercedes wycofał się z drogiego biznesu [jakim jest] Formuła 1 całkowicie”.

Zdaniem rady, Mercedes powinien podążyć za przykładem Hondy, BMW i Toyoty, koncentrując się na bardziej przyjaznych środowisku i mających wpływ na samochody drogowe inicjatywach, niż kontynuować wyrzucanie milionów na F1. „W szczególności Mercedes nie jest firmą, dla której atrybutem zachęcającym do kupna jest sportowy wizerunek, a raczej bezpieczeństwo i jakość” – powiedział ekspert ds. przemysłu samochodowego Ferdinand Dudenhöffer z Uniwesytetu Duisburg-Essen w wywiadzie dla radia Bayerische Rundfunk. „Dlaczego kierowca miałby kupować Mercedesa z powodu Formuły 1? Każdy samochód będzie musiał być sprzedawany drożej o 200-300 euro, żeby Mercedes sfinansował projekt Formuły 1”.

Jednakże dyrektor generalny Daimlera – Dieter Zetsche nalega, że „byłaby to niewykorzystana okazja”, biorąc pod uwagę zwiększone globalne możliwości F1 w Azji i na Bliskim Wschodzie po pozostaniu jedynie trzech producentów w sporcie: Mercedesa, Ferrari i w ograniczonym stopniu Renault. Co więcej, wiceprezydent Mercedes-Benz Motorsport – Norbet Haug jest przekonany, że partnerstwo z Schumacherem jest inwestycją w przyszłość i sprawi cuda w ogólnoświatowym wizerunku firmy i co za tym idzie w sprzedaży. „Całe zaangażowanie sprzeda wiele samochodów i uświadomi wielu ludzi co do jakości naszych produktów” – powiedział w wywiadzie dla stacji telewizyjnej ZDF. „Wierzymy, że wiemy, jak zainwestować nasze pieniądze”.

Źródło: Crash.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.06.2022  Ecclestone: Michael pokazałby Steinerowi gdzie jest jego miejsce
16.02.2022  Russell zmienił barwy kasku z szacunku do Michaela Schumachera
09.12.2021  Vettel: Schumacher pozostanie dla mnie najlepszym kierowcą F1
11.10.2021  Alonso: Obecność w F1 syna Schumachera jest wyjątkowa
25.08.2021  Schumacher: Zamierzam pozostawić po sobie ślad na torze Spa
Tagi:
Mercedes
Schumacher Mich.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
A.S., 30.12.2009 22:04[!]
Reklama jest dźwignią handlu. To stare oklepane przysłowie oddaje wszystko w tym temacie. Zabieranie pieniędzy z marketingu, by zaspokoić bieżące potrzeby zatrudnionych (np. nie ograniczać zatrudnienia, czy nie zmniejszać płac) byłoby gwoździem do trumny dla koncernu. Trudno się jednak dziwić tzw robolom, że myślą inaczej. Prostych ludzi cechuje proste myślenie: żyją dniem dzisiejszym i martwią się tylko tym, co włożą jutro do garnka i czy będą mieli pracę, a wizjonerstwo i liczenie przyszłych zysków, jakie może przynieść reklama w F1 to dla nich abstrakcja.
Ale w jednym może mieć rada pracownicza rację. Mianowicie w kwestii słuszności wyboru strategii marketingowej kreacji Mercedesa jako marki sportowej. Przyznam szczerze mi Mercedes od zawsze kojarzy się z dostojnością, prestiżem, a samochody jako niezniszczalne limuzyny i myślę, że wielu ludziom na świecie też. Taka próba zmiany jest ryzykowna.
W sumie jednak Niemcy i tak mają dobrze, bo tam związki zawodowe mogą sobie tylko „poszczekać”, a decyzje podejmują ludzie kompetentni w danej dziedzinie, a nie motłoch i nikt, tak jak u nas w obawie przed płonącymi oponami nie robi tego, co mu lud każe (mam nadzieję..?)
Adam1970, 31.12.2009 00:04[!]
@A.S. punkt dla Ciebie:
"Ale w jednym może mieć rada pracownicza rację. Mianowicie w kwestii słuszności wyboru strategii marketingowej kreacji Mercedesa jako marki sportowej. Przyznam szczerze mi Mercedes od zawsze kojarzy się z dostojnością, prestiżem, a samochody jako niezniszczalne limuzyny i myślę, że wielu ludziom na świecie też. Taka próba zmiany jest ryzykowna."
Dlatego nigdy nie mogłem zrozumieć istnienia Toyoty w F1 . Toyota kojarzy sie z kolei z niezawodnościa i oszczednością w eksploatacji ( z kolei w F1 wydali najwięcej i nadszarpnęli reputację, ale na szczęście nie wszyscy interesuja sie F1)
Huckleberry, 31.12.2009 06:27[!]
Już wam wyjaśniam dlaczego Mercedes wchodzi ostro do F1. Mianowicie jego filozofia bazuje na dostojności i prestiżu jak zauważył Adam1970 ale również ma być kojarzona z EKSKLUZYWNYM trybem życia - a tu do F1 jest już bardzo po drodze. Sport sportem ale głównie tu chodzi o tryb życia i wydawanie worków pieniędzy. Na przykładzie - Hamilton w wielkim SUVie z gwiazdą nie razi, przyznajcie. Natomiast powiedzmy Truli w Priusie wyglądałby obciachowo, a w RAV4 już wręcz gejowsko ;) I dlatego też Mercedes zatrudnia MSC jako gościa z top elity finansowej i towarzyskiej świata.

Już szybciej Toyocie by pomogła F1 gdyby wystawili do boju Lexusa zamiast Toyoty. Ale widać Japończycy rozumują inaczej ;) Z drugiej strony parę lat temu mogło im sie wydawać że mają rację idąc w ekologię. Jeśli F1 rzeczywiście poszłaby w ekologię mogliby na tym wygrać. Z tymi wszystkimi KERSAmi itp. Ale jak wiemy historia potoczyła się inaczej i porażka KERSu przyczyniła się do porażki marketingowej Toyoty a zwłaszcza Hondy.

Mnie bardzo fascynuje obserwowanie rywalizacji pod takim kątem.
Analizując dalej - Mercedesowi wcale nie jest potrzebny sukces sportowy, wystarczy że będą gdzieś w czołówce ale najważniejsze żeby gwiazda była kojarzona z high-lifem Formuły 1.
Natomiast na przeciwnym biegunie motywacji jest Virgin, którego filozofia mówi "robimy wszystko taniej i lepiej niż inni". O, tutaj presja na wynik jest duża! Dla nich podium to być albo nie być. Branson stawia na szalę prestiż marki, etykietkę dobrego fachowca w każdej dziedzinie za jaką się zabiera. Porażka będzie bardzo bolała, tym bardziej że na porażce straci wizerunek jego setek firm.
kibic, 31.12.2009 09:37[!]
Rozumiem poczynania Mercedesa. Uznali, że w ten sposób pokażą swoją markę
w nowym świetle. Może chcą trafić do młodszych odbiorców, a przecież wśród młodych
ludzi sporty motorowe są bardzo popularne. Powodów zaangażowania się Mercedesa w F1
jest wiele i większości z nich nie znamy.

Jeśli chodzi o nazywanie Rady pracowników bandą, robolami lub prostymi ludźmi to trochę pomyłka.
Mam za sobą 20 lat pracy (po obu stronach tzw "barykady") i wiem jakie priorytety ma kierownictwo,
a jakie szeregowi pracownicy. Jak kierownictwo nie doinformuje pracowników to ci mają prawo żądać wyjaśnień.
Nie znamy od środka sytuacji w Mercedesie. Nie wiadomo jakie decyzje podjęto i czym
wkurzono pracowników. W zasadzie nie wiemy prawie nic.

Ja osobiście kibicuję Mercedesowi i choć to ryzykowne posunięcie mam nadzieję, że
wyjdzie im to na dobre. Miło będzie oglądać w rywalizacji Mercedesa jako fabryczny zespół.
Ciekaw jestem ich kondycji na początku sezonu.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca