F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Luca di Montezemolo: przyszłość F1 rozstrzygnie się w 2005 roku

Marek Roczniak, 20 grudnia 2004, zmieniony 03.04.2006 11:24, wyświetlenia: 2335<< | lista | T- | T+ | >>
Prezydent Ferrari, Luca di Montezemolo, powiedział ostatnio, że decyzja w sprawie przyszłości Formuły 1 zapadnie w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Włoch odniósł się do dwóch czynników, które mogą bezpowrotnie zmienić obecny kształt sportu, mianowicie do sporu pomiędzy trzema bankami i Bernie Ecclestone o kontrolę nad SLEC, a także do próby stworzenia przez zrzeszającą koncerny samochodowe (BMW, DaimlerChrysler, Ferrari i Renault) organizację GPWC nowej, najbardziej prestiżowej na świecie serii wyścigowej w 2008 roku.

„Od 2008 będą tylko jedne Mistrzostwa Świata Formuły Jeden, a decyzja o tym zapadnie w 2005”, powiedział di Montezemolo w wywiadzie udzielonym niemieckiej gazecie Welt am Sonntag. „Nie obchodzi mnie, czy ta seria mistrzostw świata będzie się nazywała Golden Series, Championships League czy jakkolwiek. Wiem, że Ecclestone ma pewne prawa związane z nazwą Formuła Jeden, ale to nie jest dla mnie problem. Jednakże ktokolwiek będzie rządził nową Formułą Jeden musi wiedzieć, że muszą nastąpić duże zmiany w podziale zysków i w tym, ile do powiedzenia mają zespoły i producenci”. Szef Ferrari domaga się około 80% dochodów ze sportu do podziału między zespoły, czyli blisko dwa razy więcej w porównaniu do obecnych 45%.

Znudzony brakiem postępów w rozmowach nad przyszłością sportu, di Montezemolo jeszcze w tym roku ma się spotkać we Włoszech z Ecclestone'em. Szef administracji F1 z pewnością musi liczyć się ze słowem Włocha, bowiem bez Ferrari F1 będzie najprawdopodobniej skazana na porażkę. „Oczekujemy propozycji od osoby, która będzie odpowiedzialna za interesy w Formule Jeden”, powiedział prezydent Ferrari, nie tyle odwołując się do samego Ecclestone'a, ale do banków, posiadających 75% udziałów w SLEC. „Muszą zdawać sobie sprawę, że po 2007 wartość starej Formuły Jeden spadnie do zera, jeśli nie zostanie osiągnięty konsensus. Zostaną na lodzie jak hollywoodzki producent bez żadnych aktorów. Jeśli nie znajdzie się rozwiązanie, to wówczas od 2008 będzie nowa seria, zorganizowana w naszym imieniu”, ostrzegł di Montezemolo.

Przy okazji di Montezemolo odniósł się także do próby zmniejszenia kosztów poprzez ograniczenie testów, nazywając to wręcz "głupią manipulacją". „To są moje pieniądze. Nawet jeśli wyrzucę je przez okno, mogę z nimi robić co mi się podoba. Temat oszczędności jest istotny, ale wewnętrzne decyzje muszą pozostać bez wpływu z zewnątrz”. Wynika z tego jasno, że Ferrari nie zamierza pójść na jakiekolwiek ograniczenie testów. Nasuwa się jednak pytanie, to jak inaczej zmniejszyć koszty związane z prowadzeniem zespołu, skoro to właśnie testy pochłaniają najwięcej środków? Na to pytanie jak na razie brak odpowiedzi...

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.05.2024  Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami
03.05.2024  Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami
01.05.2024  LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie
Tagi:
Ferrari
di Montezemolo L.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca