F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.05.2024

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kierowcy zaniekopojeni degradacją opon i obsługą tylnego skrzydła

Jarno Trulli dzieli się odczuciami po wczorajszym spotkaniu kierowców z przedstawicielami FIA.
Nataniel Piórkowski, 10 marca 2011, wyświetlenia: 2104<< | lista | T- | T+ | >>
W środę wieczorem doszło na torze Catalunya do spotkania kierowców i szefów zespołów z przedstawicielami FIA. Tematem rozmów były opony Pirelli i ich intensywna degradacja oraz kwestie bezpieczeństwa związane z stosowaniem ruchomego tylnego skrzydła.

Wedle informatora strony AUTOSPORTJarno Trullego, wielu kierowców wyraziło swój niepokój płynący z szybkiego zużywania się ogumienia. Jednakże kierowcy bardziej niż stanem opon w warunkach wyścigowych martwią się ograniczeniem ilości przejazdów w sesjach treningowych.

Można to łatwo odczytać ze słów kierowcy Team Lotus: „Chcielibyśmy jeździć więcej, ale jeśli degradacja następuje po trzech czy pięciu okrążeniach sprawia to dla nas trudności”. Włoch studzi jednak emocje mówiąc o tym, że między Stowarzyszeniem Kierowców a Pirelli panuje atmosfera wzajemnej współpracy: „Nie jesteśmy rozczarowani, chcemy tylko zauważyć, że zużycie opon jest na wysokim poziomie. Chodzi o to, że Pirelli brakowało trochę doświadczenia w Formule 1. Nie jesteśmy tu po to aby krytykować Pirelli, ponieważ oni zaopatrują nas w opony i wykonują świetną pracę. Uważamy tylko że mogą zrobić to lepiej”.

Kierowców niepokoi też fakt obsługi ruchomego tylnego skrzydła. Podczas jazdy kierowca musi obsługiwać niezliczoną ilość przycisków na kierownicy, a to rodzi dodatkowe obawy o bezpieczeństwo. Szczególnie, że podczas wyprzedzania w grę wchodzi także redukcja biegów na dohamowaniu.

„Sposób, w jaki obsługujemy skrzydło wraz z pozostałymi kierowcami używającymi KERS, może być problemem. Chodzi o to, że kierowca jest czasem zbyt zajęty oglądaniem światełek, przycisków i takich tam, a nie dostrzega tego, co dzieje się przed nim. Kilku kierowców wyraziło o tym swoje zdanie i dyskutowaliśmy nad tym, ale teraz to od zespołów będzie zależało wypracowanie lepszych rozwiązań”.

Podczas wieczornego spotkania nie zostały podjęte żadne decyzje formalne: „Na tę chwilę nic nie zostało ustalone. Charlie i zespoły będą rozmawiać o tych sprawach. To jest bardzo dobre nastawienie obu stron. Nie było tam żadnej krytyki. Odbyła się tylko dyskusja nad doświadczeniami, które zebraliśmy w czasie zimowych przygotowań i nad tym, jak można poprawić zasady. Nic więcej”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie
Trulli J.
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SoBcZaK, 10.03.2011 11:43[!]
Mam ogromną nadzieję, że te tylne skrzydłą okażą się totalną klapą i z nich zrezygnują. To jest po prostu złe dla tego sportu... a co do opon- czuje, że będą jaja
Piotrek15, 10.03.2011 11:50[!]
Wysoka degradacja jest ok, muszą zwiększyć limit opon przyznawanych na GP bo może być niezła klapa...
akkim, 10.03.2011 11:52[!]
Opony szybko się kończą - to nie jest krytyka ?
Pirelli bez doświadczenia - wręcz jasne, nie wnikam.
"Guzikówka" w kierownicy rozprasza, przeszkadza,
praca z KERS'em do tego, to wyczyn nie lada.

Słów wiele i gorzkich w stronę panów z FIA,
lecz to nie krytyka, ani jedna chwila
nie dała odczucia, że się już wściekają,
tym, co "możnowładcy" co rok wymyślają.

Mistrzowie teorii, zielonych stolików,
wprowadzą pierdoły żądając wyników,
i co rok to samo, wciąż strzelają pudła,
zamiast zacząć pracę - pytając u źródła.
Cappo, 10.03.2011 12:40[!]
Już kaczka uruchamiana nogą chyba była by lepsza niż kolejny przycisk na kierwonicy dla tego skrzydła.
adept, 10.03.2011 13:37[!]
Trochę zniechęcające, że nie możemy oglądać jazdy na najlepszych możliwych oponach, tylko na jakichś umyślnie zrobionych kiepsko. Lepiej gdyby przepisy wymuszały jeden czy dwa pitstopy na wyścig (np. nie wcześniej niż 5 kółek po starcie i nie później niż 5 kółek przez metą), a jazda odbywała się na porządnych oponach.

Ciekawy jestem jaka byłaby różnica w czasach okrążenia między jazdą bez stopu, a jazdą z jedną wymianą opon (jeżeli byłaby pełna dowolność w tym zakresie).
tommyline, 10.03.2011 13:46[!]
A jak będzie z wymianą opon po Q3? Bo jeśli będą jechać na tych z quala mających już 3-4 kółka to będzie nieziemsko śmiesznie.
Lolkoski, 10.03.2011 14:15[!]
W kwestii opon rację miał Villeneuve przywrócenie tzw. "wojny oponiarskiej" zmieniłoby sytuację a tak mamy opony jak to nazwał takie oby się nie rozleciały.
@tommyline - to ciekawe może być z tym Q3 i potem startem wyścigu
jpslotus72, 10.03.2011 14:15[!]
Powiadają, że "lepiej późno niż wcale" - ale w tym przypadku może już być za późno. Może w sprawie opon Pirelli będzie mogło wprowadzić jeszcze jakieś korekty - o ile wyścigi pokażą, że jest to potrzebne. Ale tak w ogóle wszelkie zmiany, wpływające bezpośrednio na warunki jazdy i zachowanie się bolidów powinny być na samym początku konsultowane z kierowcami. Teraz to już jest "musztarda po obiedzie".

Może chociaż na przyszłość wyciągnie się z tego jakieś sensowne wnioski.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca