F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mitch Evans obronił mistrzostwo Toyota Racing Series

W serii tej startował tez Joshua Hill, którego ojcem jest Damon - mistrz F1 z roku 1996.
Mariusz Karolak, 13 marca 2011, wyświetlenia: 2769<< | lista | T- | T+ | >>
Dzisiaj zakończył się kolejny sezon Toyota Racing Series. Mistrzem ponownie został Mitch Evans. Jest to najbardziej prestiżowa klasa wyścigowa w Nowej Zelandii. Rywalizują w niej przede wszystkim kierowcy z tego kraju i Australii, choć w ostatnich latach pojawiają się też i Europejczycy traktujący tą serię jako zimowy przystanek w przygotowaniach do poważniejszych startów w okresie wiosenno-letnim.

Toyota Racing Series to kategoria zbliżona do Formuły 3. Wszyscy kierowcy korzystają z tej samej konstrukcji bolidu Tatuus TT104ZZ i silników zbudowanych przez Toyotę. Seria powstała w 2005 roku i aktualnie rywalizacja trwa w ciągu pierwszych trzech miesięcy każdego roku. Dotychczasowi mistrzowie to: Brent Collins (2005), Daniel Gaunt (2006, 2007), Andy Knight (2008), Mitch Cunningham (2009) i Mitch Evans (2010, 2011).

Ideą rozgrywania tych mistrzostw jest wyłonienie kolejnych młodych talentów z Nowej Zelandii, które mogłyby w przyszłości jeździć w Formule 1. W tym roku mistrzostwa te były o tyle ciekawe, że startował w nich Joshua Hill, którego ojcem jest Damon – mistrz F1 z roku 1996. Joshua dotychczas ścigał się tylko w brytyjskiej Formule Ford i Ginetta Junior Series. W Toyota Racing Series zajął dopiero 13 miejsce. Przed nim teraz starty w brytyjskiej Formule Renault 2.0.

Innymi kierowcami z Europy w tych mistrzostwach byli w tym roku: Mario Farnbacher z Niemiec, Alex Lynn z Wielkiej Brytanii oraz Iwan Łukaszewicz i Danił Krywat – obydwaj z Rosji. W kilku wyścigach wystartował też Earl Bamber. Ponadto ścigał się tu również Kotaro Sakurai z Japonii. Tegoroczny mistrz Evans ma już zapewnione miejsce w zespole MW Arden w europejskiej GP3 Series.

Joshua Hill nadal ma nadzieję na starty w F1 w przyszłości. Chciałby pójść w ślady słynnego dziadka Grahama i ojca. Póki co w przyszłym tygodniu będzie testował na torze Silverstone.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.05.2021  ORLEN Team WRT wygrywa drugą rundę ELMS
01.09.2019  Marcus Armstrong pewnie wygrywa sprint F3 w Spa
31.08.2019  Wyścig F2 anulowany po ogromnej kraksie na Spa
31.08.2019  Piquet wygrywa główny wyścig F3 na Spa
04.08.2019  Mick Schumacher odnosi pierwsze zwycięstwo w F2
Tagi:
Inne wyścigi

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kojag, 13.03.2011 21:01[!]
Pomysł fajny... Mam nadzieję, że po sukcesach Kubicy, w naszym kraju też powstanie tego typu seria, bo wiele talentów mogłoby zostać odkrytych - nie koniecznie na poziomie F1, ale zawodników do poziomu choćby GP2 można doprowadzić wyłącznie ciężką pracą - nawet jeśli nie są specjalnie utalentowani...
Mariusz, 13.03.2011 21:19[!]
Może kiedyś doczekamy się w Polsce jakiejś krajowej F3, jak np. we Włoszech czy Niemczech. To byłoby już coś!
Saruto, 13.03.2011 22:18[!]
F3? jak będzie coś pokroju Formuła Ford, Renault 2.0 to powinniśmy skakać i tańczyć. Bo obecnie nawet wyścigów nie ma.
pi0ter, 13.03.2011 22:28[!]
Zdaję się, że jeden z dwóch wspomnianych w tekście Rosjan nazywa się Daniił Kwiat.

Kojag, jeśli chodzi o doprowadzenie zawodników do poziomu GP2, to obok ciężkiej pracy potrzeba setek tysięcy euro. Bez tego trudno myśleć nawet o kartingu na sensownym poziomie.

A w Polsce F3 nie widzę. Tu nawet mistrzostwa Radicala stoją pod znakiem zapytania. Tak, jak napisał Saruto, u nas rację bytu mają ewentualnie twory w rodzaju Formuły Ford lub Formuły Vee.
Kojag, 14.03.2011 09:29[!]
pi0ter, to "oczywista oczywistość" bez kasy to nie ma czego szukać w motosporcie, choćby na najniższym poziomie. Motosport bez kasy to nawet dla relaksu ciężko uprawiać, niestety... Ale mi chodziło o to, że niekoniecznie trzeba mieć w kraju jakieś ogromne talenty.

Czytałem niedawno, że Lublin planuje budowę toru wyścigowego - może coś się wreszcie ruszy. Skoki też były na słabym poziomie, kiedy pojawił się Małysz, ale "Małyszomania" pomogła i teraz mamy jednych z najlepszych juniorów na świecie. Jeszcze 2-3 sezony i "efekty Małyszomanii" wejdą w wiek seniorski i będziemy mieli sukcesy. Mam nadzieje, że z wyścigami będzie podobnie, ale wszystko trzeba robić małymi krokami... A jak nie, to można zawsze kogoś znaturalizować ;)
Adakar, 14.03.2011 09:34[!]
tak ale i na nią potrzeba trochę kasy. Formuła Vee to i tak jakieś 50 tys zł na zakup bolidu i później min. 2000 zł na każdą rundę. Można też kupić kit cara wtedy cena początkowa spada o prawie połowę.
+ kombinezon, kask, buty, rekawice, bielizna, dojazd na rundę (laweta), hotel lub swój camper żeby było gdzie spać ... koszty koszty

Do tego muszą sie znaleźć sposnorzy całej serii, musi być jakaś nagroda (np. opłacony sezon w Formule Renault albo F3 Niemieckiej) albo jakieś nagrody pieniężne. Obsługa techniczna etc etc ... musi być dobry marketing wokół tego...

Ale bezpieczniejszego i tańszego sposobu na w miarę profi poziomie nie da się znaleźć.

Radicale to poroniony pomysł na Polskie warunki.

Szczerze na teraz to byłbym za powrotem najtańszych rozwiązań -> markowe puchary w stylu Kia Picanto a wcześniej CC i CC Sporting. To było coś. Gdyby do dziś była taka seria jak w latach 90tych sam bym w niej wystartował tu i teraz.
pi0ter, 14.03.2011 19:49[!]
Kojaq, ja myślę, że fakt, iż kasa ma tak duży wpływ na sukces w motorsporcie nie dla każdego jest oczywistą oczywistością, ale mniejsza o to.

Adakar, zgadza się, potrzeba na to kasy, tego nie podważam. W ogóle single-seatery w Polsce to dla mnie abstrakcja. Prędzej jednak widzę Formułę Vee niż serię F3. Kilka lat temu Andrzej Dziurka i Maciej Stańco mieli pomysł, aby zorganizować wyścigi tanich bolidów jednomiejscowych - odwiedzili nawet fabrykę Van Diemena. Jednak bez poparcia wielkiego koncernu taka inicjatywa nie ma szans. Mnie osobiście w polskich wyścigach cieszy bardzo powstanie Maluch Trophy.
Kojag, 14.03.2011 20:40[!]
A może f1wm.pl pomoże zrobić nam jakiś plan powstania takiej serii, nagłośni sprawę i zaczniemy szukać sponsorów? Pomarzyć zawsze można!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca