F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.05.2024

Russell chętny na wyzwanie ścigania się z Verstappenem

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Roszady w stawce GT1 przed sezonem 2011

Pokrótce przybliżamy zimowe zmiany w GT1.
Paweł Zając, 16 marca 2011, wyświetlenia: 3302<< | lista | T- | T+ | >>
Do rozpoczęcia drugiego sezonu mistrzostw świata FIA GT1 pozostało półtorej tygodnia. Podczas zimy wiele się działo i nie zabrakło sporych zmian w stawce. Poniżej znajdziecie opis stawki, jakiej można się spodziewać podczas pierwszego wyścigu w Abu Zabi.

O skompletowaniu składu przez zespół Hexis AMR informowaliśmy już wcześniej. W siostrzanej ekipa Astona Martina do Tomasa Enge dołączy Alex Muller, który w zeszłym roku zasiadał za kierownicą Maserati ekipy Triple H i Corvetty Mad-Croc Racing. W drugim samochodzie Young Driver AMR zasiądą stali kierowcy ekipy – Darren Turner i Stefan Mucke.

Reiter odchodzi z GT1

W tegorocznej stawce zabraknie ekipy Reiter Engineering, która zamierza skupić się na walce w ADAC GT Masters i Blancpain Endurance Series. Samochody po niemieckim zespole przejmie Swiss Racing Team, którzy w zeszłym roku ścigał się Nissanem GT-R. W barwach szwajcarskiej ekipy nadal będzie się ścigał Karl Wendlinger, były kierowca Saubera, Marcha i Leyton House w F1. Podczas pierwszego wyścigu jego partnerem będzie Peter Kox, były kierowca Reitera w GT1 i GT Masters. Jak na razie nie wiadomo, czy Holender zachowa miejsce na resztę sezonu. Drugie Murcielago poprowadzi zeszłoroczny kierowca Swiss Racing – Max Nilsson, jednak na razie nie wiadomo kto będzie jego partnerem.

Drugim zespołem korzystającym z samochodów Lamborghini pozostanie All-Inkl.com Munnich Motorsport, który skompletował już skład. Do Marca Bassenga, Nicka Pastorellego i Dominika Shwagera, którzy w zeszłym roku ścigali się w barwach niemieckiego zespołu dołączy Markus Winkelhock. 30-latek jest byłym kierowcą DTM i F1, który zasłynął niespodziewanym objęciem prowadzenia jeszcze przed przerwaniem pamiętnego Grand Prix Niemiec w 2007 roku.

4 Nissany Sumo Power

Nissany GT-R po ekipie Swiss Racing przejęła ekipa Sumo Power, która dysponuje teraz czterema samochodami. Dwa z nich zostaną wystawione pod szyldem „głównej” ekipy, dla pozostały dwóch samochodów został utworzony nowy zespół – JR Motorsports. W jego barwach będą ścigać się Peter Dumbreck, zeszłoroczny kierowca Sumo Power oraz Richard Westbrook, który zastąpił Romaina Grosjeana po jego odejściu z Matech. Drugi samochód JR poprowadzi Michael Krumm, również były kierowca Sumo Power oraz Lucas Luhr znany ze startów za kierownicą Audi w Le Mans Series.

Ekipa Sumo zasiliła swoje szeregi trzema byłymi kierowcami F1. W pierwszym samochodzie zasiądą Enrique Bernoldi, który w latach 2001-2002 reprezentował barwy Arrowsa oraz Ricardo Zonta, reprezentant B.A.R. Hondy, Jordana i Toyoty. Drugi samochód poprowadzi David Brabham – syn trzykrotnego mistrza świata F1 Jacka Brabhama, kierowca Simteka oraz Brabhama, a także zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans z 2009 roku. Jego zmiennikiem będzie Jamie Campbell-Walter, który w zeszłym roku reprezentował barwy Sumo, a także jest mistrzem FIA GT z 2000 roku.

Matech wybrał LMS

Na starcie w Abu Zabi nie pojawią się granatowe Fordy GT ekipy Matech. Szwajcarski zespół postanowił skupić się na pracy nad nową wersją Forda dostosowanego do regulaminów Le Mans Series, która od tego roku zabrania startów samochodom GT1. Auta Matecha przeszły w ręce Belgów z MarcVDS, którzy tak jak w przypadku Nissana powołali do życia nową ekipę by wykorzystać dodatkowe samochody.

Z tego powodu do rywalizacji przystąpi zespół Belgian Racing, który ma już zakontraktowanych dwóch kierowców, Czecha Martina Matzke oraz Francuza Antoine Leclerca. Obaj znają się z zeszłorocznej rywalizacji w Mistrzostwach Europy FIA GT3, warto też nadmienić, że Martin będzie najmłodszym zawodnikiem w stawce.

Skład Marc VDS Racing jest już pełny i w Fordzie z numerem 41 zasiądą Frédéric Makowiecki i Maxime Martin. Drugi samochód z numerem 40 poprowadzą Bas Leinders i Marc Hennerici. Leinders i Martin już w zeszłym roku ścigali się w barwach belgijskiej ekipy. Pozostali dwaj kierowcy również są dobrze znani w GT1. Makowiecki w zeszłym roku reprezentował barwy Hexis AMR, a Hennerici był kierowcą Phoenix Racing.

Niepewne losy Corvetty i prawdopodobny brak Maserati

Jak na razie nieznane są losy Corvetty. Regulamin serii nakłada na producentów obowiązek wystawienia przynajmniej 4 samochodów, jednak Komisja FIA dała jednej z ekip dodatkowy czas na sfinalizowanie planów. Ponadto na plakatach promujących wyścig w Abu Zabi widnieje 5 producentów, w tym Chevrolet, więc pozostaje mieć nadzieję, że samochody amerykańskiej marki pojawią się na starcie. Niestety wszystko wskazuje na to, że do rywalizacji nie przystąpi Maserati, jednak nie było jeszcze żadnych konkretnych informacji w tej sprawie. Nie są też znane plany Bertoliniego i Bartelsa – zeszłorocznych mistrzów świata. Nieobecność Maserati mogłaby być potwierdzeniem plotek, jakoby Ferrari chciało samo wejść do GT1 z modelem 599.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.11.2012  Munnich Motorsport dołączy do WTCC w przyszłym sezonie
08.11.2012  GT1 było logicznym krokiem naprzód - wywiad ze Stephane Ratelem
03.11.2012  FIA zaakceptowała utworzenie GT World Series
30.09.2012  McLaren wygrywa chaotyczny wyścig na Donington (akt.)
29.09.2012  McLaren wygrywa wyścig kwalifikacyjny na Donington
Tagi:
GT1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
oliveira, 16.03.2011 21:08[!]
oni pojadą w Abu Zabi na normalnej czy tej krótszej wersji toru (jak GP2Asia ostatnio)?.......a generalnie ta seria jest chyba lepsza od F1...o WTCC nawet nie wspominając
Darth ZajceV, 16.03.2011 21:17[!]
GT1 jeździ po normalnej wersji. Takiej jak F1.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca