F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ecclestone nie chce planowanej zmiany silników w F1

Brytyjczyk wylicza kilka wielkich minusów takiego posunięcia.
Grzegorz Filiks, 17 marca 2011, wyświetlenia: 2614<< | lista | T- | T+ | >>
Bernie Ecclestone wyjawił, że „toczy spór” z Jeanem Todtem o planowane na 2013 rok wprowadzenie do F1 nowych silników. Prezydent FIA już podjął decyzję odnośnie wyposażenia bolidów królowej sportów motorowych w czterocylindrowe jednostki napędowe z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 litra, do czego ma dojść za dwa lata.

Jednakże szef Formuły 1 przyznał dziś, że obawia się skutków takiego posunięcia, a konkretnie bolesnej utraty dwóch czynników charakteryzujących ten sport. Zgodnie z australijską agencją prasową, według niego jedną ze wspomnianych rzeczy jest „Ferrari, a drugą dźwięk silników”.

Ecclestone ponadto martwi się, że nowe skromniejsze jednostki napędowe przyczynią się do utraty klientów na kupno praw do transmisji Formuły 1. „Jestem przeciwny, przeciwny, przeciwny i jeszcze raz przeciwny przejściu na to małe czterocylindrowe turbo” – powiedział. „Nie potrzebujemy tego, a jeżeli jest to tak bardzo ważne, to powinno znaleźć się w wyścigach samochodów osobowych”.

„Reszta tego wszystkiego to w zasadzie PR – te silniki nie mają kompletnie nic wspólnego z Formułą Jeden. Planowane zmiany będą strasznie kosztowne dla naszej dyscypliny. Jestem pewien, że organizatorzy (grand prix) stracą sporo widzów, a my telewizję” – dodał Ecclestone.

Źródło: motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.03.2024  Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008
23.01.2024  Ecclestone: Andretti powinien był kupić team F1 lata temu
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
15.11.2023  Ecclestone: Nie jestem pewien, czy GP Las Vegas okaże się sukcesem
18.08.2023  Massa wysłał do FIA pismo przedprocesowe ws. sezonu 2008
Tagi:
F1 ogólnie
Ecclestone B.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Piotrek15, 17.03.2011 11:27[!]
Aż nie wierzę, że to słowa Berniego, tak mądrze gada.
jpslotus72, 17.03.2011 11:28[!]
Rychło w czas - trzeba było działać, kiedy zapadały decyzje. Ale Bernie był zajęty wyszukiwaniem lokalizacji dla GP w najbardziej egzotycznych zakątkach świata, oraz obmyślaniem swego genialnego planu ze zraszaniem torów. Obudził się nagle z ręką... nie powiem w czym.
akkim, 17.03.2011 11:52[!]
Zmiany charakteru dzieją się cyklicznie,
chyba Ma ten etap, bo gada logicznie,
najpierw Australię równa nam z Monako,
teraz NIE silnikom - wykrzyczał chłopakom.

Jeszcze niech odszczeka sikanie na tory,
i zacznę już wierzyć w siedmioletnie pory,
chyba, że to tylko typowa zagrywka,
Formuła przy okazji myślenia o zyskach.
Lolkoski, 17.03.2011 11:56[!]
To gadka pod zatrzymanie Ferrari w F1
Ralph1537, 17.03.2011 12:01[!]
mogli by dać sobie spokój z tymi silniczkami od kosiarek do trawy, to nie jest coś z czym utożsamia się F1, nie wiem czemu niektórym na tym zależy
Adam1970, 17.03.2011 12:02[!]
Małe ,gówniane,zielone silniki nijak mają się do charakteru F1. Co ciekawe promotorem tego rozwiązania jest m.in. Todt- niegdyś guru w Ferrari nad czym szef FOM słusznie ubolewa.
Schumacher, 17.03.2011 12:09[!]
Bernie jak ja bym chciał abyś ty raz zrobił coś mądrego i zatrzymał te V8 nie może być F1 ścigającej się na silniki z maszynek do golenia a ekoterroryści? niech się idą wieszać na drzewa im więcej ich się powiesi tym więcej spokoju dla nas.

Alternatywa?

V12 6 litrów pojemności 7K RPM i 3 silniki na sezon i nie ma i nie może być nic lepszego piękno, moc, no i ta nazwa V12
Witek, 17.03.2011 12:09[!]
W ogóle to są jakieś totalne jaja z tymi silnikami o tak śmiesznie niskiej pojemności. Nie wierzę, że to przejdzie. Nie może. To zabije ducha rywalizacji w F1 i uśmierci legendę fantastycznych osiągów i odgłosu silnika bolidu F1, będących osnową i podstawą tego sportu. Jeden jedyny raz Bernie dobrze gada. Szkoda, że tak rzadko i że przeplata swoje mądre wypowiedzi z totalnie idiotycznymi (w stylu: Śmierć Ayrtona była dobra dla F1).
mateo36wrx, 17.03.2011 12:15[!]
Nie wyobrażam sobie bolidu F1 z jakimś szumiącym i gwiżdżącym silniczkiem na dodatek z wydechem z jednej strony...
To porażka...
hagj, 17.03.2011 12:20[!]
Ciekawe co Bernie chce ugrać tym razem... przecież mowa o nowej formule silnika jest już od dawna a on dopiero teraz się wypowiada na ten temat. A interes on ma we wszystkim co robi i co mówi (co nie znaczy, że to źle).
badyl, 17.03.2011 12:59[!]
Czego Jaś się nie nauczył tego Jan nie będzie umiał... myśleć na przykład.
Nie chodziło o żaden rozgłos, tylko o to, że w końcu po takim ciosie zrobiono F1 bezpieczną, kierowcy przestali ginąć na torze. To właśnie szok po śmierci mojego bohatera z młodych lat (która jak dla wielu była dla mnie szokiem i przez wiele lat potem zupełnie odwróciłem się od F1) spowodowała, że temat bezpieczeństwa potraktowano poważnie.

Bez obrazy, pozdrawiam :-)
Smola, 17.03.2011 13:29[!]
Z transmisją oczywiście Bernie przekolorował powagę sytuacji. F1 nadal istnieć będzie, nadal będzie transmitowana. Wszystko będzie się kręcić tak, jak do tej pory. Ludzie w większości zostaną przy tym sporcie, chociażby ze względu na spuściznę historii (sentymentaliści). F1 ma splendor, którego turbo nie zeszpeci.

I tak, chodzi o Ferrari. Lubię Berniego, sposób jego zarządzania tym biznesem. Cenię w nim merkantylizm, jest zawsze myślą krok do przodu. I właśnie dlatego chodzi o Ferrari. Bo jeśli tego zespołu zabraknie w F1, pojawi się coś innego - mocno konkurencyjnego. Nowa seria stanie się faktem, a kochany Bernie nie jest do konkurencji na swoim poletku przyzwyczajony :) Hmm, nie. Jednak chodzi o pieniądze. :)
Vagabond, 17.03.2011 13:39[!]
F1 już miała małe silniki turbo, ani się z tego powodu nie skończyła, ani żadne Ferrari nie odeszło, więc nie przesadzajcie - będzie dobrze.
Maurycy, 17.03.2011 17:12[!]
Dobrze gada! Oby przełożyło się to na praktyke
bartek199874, 17.03.2011 17:47[!]
Dobrze mówi,polać mu!
kabans, 17.03.2011 22:30[!]
ja tam bym najchętniej zobaczył v10 a jeszcze bardziej je usłyszał
kkacper, 18.03.2011 01:19[!]
A ja uważam że to całe ubolewanie jest niepotrzebne, silniki nawet mniejsze bo nie 1.6 a 1.5 mieliśmy bardzo długo w F1 i nikt nie płakał. Wszyscy mówimy żeby powróciły lata świetności F1, Ery turbo lat 80tych. Teraz dostajemy bardzo podobne silniki i co się dzieje? Wszyscy narzekają, a ja się odłączę od tłumu i powiem że jestem szczęśliwy że turbo wraca do F1! W końcu ile można męczyć stare silniki o starej konstrukcji? teraz już coraz więcej samochodów drogowych ma silniki 4 cylindrowe, pozwoli to na znajdowanie nowych technologi i nowinek do drogowego samochodu.

Tak poza tym F1 miało się skończyć po:
Odejściu Schumachera na emeryturę,
Zmianie silników z V10 na V8,
Po zmianach w 2009 roku.
To tylko te największe, i czym się kończyło to wszystko? Rozpadem F1? Końcem oglądalności naszego ukochanego sportu?

W skrócie: nie zgadzam się z Bernim w sprawie silników, f1 się przez to w żadnym przypadku nie rozpadnie(być może nawet urosnąć w siłę), takie silniki były w f1 w kwiecie wieku.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca