F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Rubryka Kuby Giermaziaka: Testy w Barcelonie

Najszybszy był Roberto Merhi, ja byłem ósmy.
Kuba Giermaziak, 21 marca 2011, wyświetlenia: 6510<< | lista | T- | T+ | >>
Witam wszystkich!

Na wstępie chcę zaznaczyć, iż bardzo cieszy mnie fakt, że tak wielu z was śledzi live-timing :-)

Po pierwszych trzech oficjalnych dniach testowych postanowiłem opisać swoje wrażenia. Najważniejszą rzeczą jest to, że stawka jest dokładnie tak wyrównana, jak tego oczekiwałem. Mimo, że na liście startowej nie ma zbyt wielu kierowców, to są oni na niesamowicie wysokim poziomie, co chociażby potwierdzają wyniki testów w Walencji.

Jak z pewnością się domyślacie wyniki tamtych testów zdecydowanie były poniżej moich oczekiwań, jednak prawda jest taka, że jestem jedynym kierowcą w stawce, który nie ma za sobą pełnego sezonu w F3. Można jeszcze brać pod uwagę Melkera, jednak on zrobił w zeszłym sezonie 48(!!!) dni testowych za kierownicą swojego bolidu F3. Proszę nie traktować tego jako wymówkę, gdyż w żadnym wypadku nie zamierzam przedstawiać tego w ten sposób, jednak ja sam podchodzę do siebie bardzo krytycznie i to zespół hamuje moje "zapędy". Dzisiaj zaliczyłem dziesiąty dzień w życiu za kierownicą bolidu F3 i cały czas ma on przede mną wiele tajemnic. Nadal muszę się uczyć, uczyć i jeszcze raz uczyć. Jest to zupełnie inna jazda niż cokolwiek, czym miałem okazję się ścigać wcześniej. Samochód ma niesamowite pokłady przyczepności, co potwierdzają czasy okrążeń – 1:39,9 na dzisiejszych testach to ponad 10 sekund szybciej niż Porsche w trakcie weekendu wyścigowego.

Ta różnica wymaga oczywiście innego stylu jazdy. Przed sezonem, gdy miałem te kilka dni testowych i jeździliśmy na starym modelu opon Kumho, technika jazdy była taka sama jak w Porsche, czyli – w slangu kierowców – tzw. "Stop&Go". Chodzi o to, aby hamować jak najpóźniej, "przeczekać" środkową część zakrętu i skupić się na wyjściu. Przy nowym modelu opon dla F3ES, który został nam dostarczony 2 tygodnie temu, styl jazdy jest zupełnie inny. Oczywiście nadal chodzi o to, aby jak najpóźniej hamować, jednak można wygrać więcej poprzez szybszy "rolling speed", czyli szybszą jazdę w środku zakrętu, niż na skupieniu się na wyjściu. Myślę, że ten element będzie najtrudniejszy do przystosowania się z PMSC do F3 i na odwrót. Z tym elementem miałem także najwięcej problemów w Walencji i nad tym pracuję tutaj w Barcelonie.

Wyniki tutaj są zdecydowanie bliższe moim oczekiwaniom niż to, co się działo w Walencji. Nadal znajduję się raczej w drugiej połowie stawki, jednak różnica, która wynika z danych jest dużo mniejsza i powinna być łatwiejsza do odrobienia. Wygląda na to, że coraz lepiej radze sobie z bolidem i coraz bardziej go rozumiem, jednak nadal potrzebuje na to sporo czasu i wymaga to ode mnie wiele wysiłku.

Kolejny problem, z którym zmagają się wszyscy kierowcy, to nowa opona Kumho. Poprzednia opona była, potocznie mówiąc, jak z drewna. Wytrzymywała ponad 150km i różnica w czasach nie była dramatyczna. Ta opona w Barcelonie wytrzymuje 60-70km i jest to zdecydowanie zbyt mało, aby przetrwać wyścig.

Warto zaznaczyć, że każdy z kierowców ma trochę inny plan na oba dni testów. Mamy 5 kompletów nowych opon do wykorzystania w ciągu dwóch dni i wiemy, że niektóre zespoły wykorzystały dzisiaj 3 komplety przy naszych dwóch, a jutro sytuacja się oczywiście odwróci.

Jutro mamy w planie także race simulation, czyli około 25 okrążeń bez przerwy. Mamy nadzieję zobaczyć jak zachowuje się opona przy tych warunkach i dowiedzieć się jeszcze więcej. Nie ukrywam, że będzie to także wyzwanie dla mnie, bo bolid F3 jest bardzo wymagający fizycznie i prawdę mówiąc łatwiej jest zrobić półtorej godziny stintu w Porsche, niż 20 okrążeń bez przerwy F3. Myślę jednak, że przygotowanie fizyczne, które miałem w zimie nie poszło na marne i dam radę.

Trzymajcie kciuki za jutrzejsze wyniki!

Pozdrawiam,

Kuba


Wyniki niedzielnych testów w Barcelonie
P.Kierowca Nar. Zespół Bolid-silnik Czas okr. Strata 
1.Roberto Merhi Prema Dallara-Mercedes 1:38,661   
2.Nigel Melker Mucke Dallara-Mercedes 1:39,057 +0,396 
3.Marco Wittmann Signature Dallara-Volkswagen 1:39,245 +0,584 
4.Kimiya Sato Motopark Dallara-Volkswagen 1:39,420 +0,759 
5.Daniel Juncadella Prema Dallara-Mercedes 1:39,535 +0,874 
6.Felix Rosenqvist Mucke Dallara-Mercedes 1:39,687 +1,026 
7.Jimmy Eriksson Motopark Dallara-Volkswagen 1:39,829 +1,168 
8.Kuba Giermaziak Star Dallara-Volkswagen 1:39,886 +1,225 
9.Gianmarco Raimondo Motopark Dallara-Volkswagen 1:39,966 +1,305 
10.Carlos Munoz Signature Dallara-Volkswagen 1:40,446 +1,785 
11.Laurens Vanthoor Signature Dallara-Volkswagen 1:40,516 +1,855 
12.Daniel Abt Signature Dallara-Volkswagen 1:40,936 +2,275 
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.03.2017  W sezonie 2019 dojdzie do połączenia GP3 z europejską Formułą 3?
03.04.2016  Gunther zwycięzcą finałowego wyścigu europejskiej F3 na Paul Ricard
02.04.2016  Ilott dowiózł do mety pierwsze zwycięstwo w europejskiej edycji F3
02.04.2016  Stroll odniósł pewne zwycięstwo na otwarcie sezonu europejskiej F3
21.11.2012  FIA przedstawiła kalendarz Mistrzostw Europy F3 na sezon 2013
Tagi:
Giermaziak K.
F3 ES

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
noofaq, 21.03.2011 03:12[!]
brawo i dzięki za artykuł :)

na pewno dużo fanów przez to będzie bardziej zainteresowanych Twoimi wystepami - ja nie ukrywam osobiście też.
czekam na następne updaty :)
rentonB, 21.03.2011 08:20[!]
Powodzenia w F3
mbg, 21.03.2011 08:24[!]
od początku testów kierowcy na silnikach Merca wysoko. Czyżby poprawili silnik?
yaper, 21.03.2011 09:22[!]
Mnie też to zastanawia zważywszy na ubiegłoroczne kłopoty Bottasa z kierowcami VW. Nie oszukujmy się, ale Vanthoor czy Wittmann nie są lepsi od Fina. Mortara to okaz doświadczenia, zatem jemu grało więcej czynników in plus. Zobaczymy jak będzie w trakcie sezonu. Tutaj chyba nie obowiązuje zamrożenie silników, więc korekty wyrównawcze są dozwolone?

Co do osoby Kuby, cieszą takie wywiady-artykuły. Oby ich jak najwięcej, przede wszystkim z weekendów wyścigowych. Oczywiście trzymam kciuki o jak najlepsze miejsca i stabilność uczestnictwa w topowych seriach single seater nie tylko w tym sezonie.
matisiemiena, 21.03.2011 10:34[!]
też powodzenia życze;D i dobra rzecz z tym artykułem
ciofu1, 21.03.2011 11:22[!]
Powodzenia Jakub :) a jakie masz plany w przyszłości bardziej pod F1 czy WTCC a może inna seria np. Le Mans ??:D pozdrawiam
Kojag, 21.03.2011 14:09[!]
Kuba jest w tym momencie naszym najlepszym kierowcą więc na pewno będziemy kibicować - a do tego to sympatyczny, mądry, młody człowiek.


Zaskakująca jest dla mnie forma(?) Kimiya Sato - nie spodziewałem się, że będzie w czołówce testów, ciekawe jak poradzi sobie w sezonie...
oliveira, 21.03.2011 17:09[!]
na F1 chyba już za późno (chociaż trzymam kciuki mocno)...ja bym chciał zobaczyć polaka w Le Mans i GT1..i tego też Giermaziakowi życzę
General, 21.03.2011 17:09[!]
Moze za X czasu w ramach treningu palcow i ogolnej rehabilitacji reki Kubica by cos "naskrobal" ;)
Karol26, 21.03.2011 20:05[!]
Fajny artykuł :) Chciał bym Pana Kubę w F1 ujrzeć :) Jest szybki ambitny być może się uda :)

Kciuki trzymamy :)
JacobSt, 21.03.2011 21:00[!]
Trzymamy kciuki :) Oby tak dalej KUBA !!!! :)
Kojag, 21.03.2011 21:15[!]
Kuba ma wsparcie Orlenu, więc będzie mu łatwiej dostać się do F1 niż Kubicy i wcale nie jest za późno. Ostatnio (2010 i 2011) debiutuje się coraz później, di Resta 25, Chandkok, di Grassi, Pietrow, d'Ambrosio, Maldonado - debiut zaliczają mając 26 lat, a Senna 27. Tylko Perez stanowi wyjątek, bo jest z tego rocznika co Giermaziak. Także Kuba ma jeszcze spokojnie 5 lat - rok w F3, potem WSbR3.5, czy GP3, dwa lata w GP2 i może mógłby coś w F1 zdziałać. Może udałoby się jakoś wcześniej pojechać w GP2 Asia - trzeba sobie stawiać wysokie cele!
janko30, 21.03.2011 23:01[!]
Brawo Kuba! Zawsze liczyłem na twoje starty w bolidach jednomiejscowych, bo to jest najbardziej skuteczne do tego, żeby wejść do F1. Ciebie na to stać. Będę Ci kibicował tak samo jak Robertowi, kiedy startował w niższych klasach.
Karol26, 21.03.2011 23:25[!]
Kuba masz talent i wierzę ,że osiągniesz wiele ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca