Virgin - pierwszy zespół w historii,który nie zakwalifikował się do żadnego wyścigu w sezonie ;)
Na testach było widać, że to słaby bolid. O ile słabość boliduHRT jest wytłumaczalna brakiem kasy na jego zbudowanie, o tyle słabości Marussi wytłumaczyć nie można, bo mają dużo kasy, mają za sobą sezon zbierania doświadczeń, mają doświadczonych pracowników... wstyd...
HRT - pierwszy zespół w historii, który nie zakwalifikował się do żadnego wyścigu w sezonie
mają teraz to swoje CFD i Wirtha ;p
i tak nie wiadomo czy zbudują HRT na wyscig lub kwalifikacje :D
Oj nie pierwszy Life się w ogóle w swojej historii ani razu nie przedkwalifikował
@Kojag
Ale ślepo wierzą komputerom i szczypią kasy na tunel areo. Oni to są chociaż w okolicach 107%, HRT myślę, że nawet tej granicy nie powącha.
no to sie przejadą w końcu na CFD konkretnie więc jak dla mnie najlepszym krokime z ich strony to by było wynajęcie tunelu aerodynamicznego, chyba że wolą się męczyć z CFD
Szczerze mówiąc to ja wierzę, że w końcu komuś się uda bez tego archaicznego tunelu, tylko na samej teorii i mocy maszyn obliczeniowych. Nie wiem czy to będzie Virgin, ale to kwestia czasu.
Ciekawi mnie czy taki RBR lub Ferrari pojadą na wyeliminowanie tych słabszych w Q1.
@lukizc - można spekulować, Alonso - nie, bo to przecież Hispania ;), RBR - tak, bo liczy się tylko reklama Red Bulla a im mniej bolidów tym więcej czasu reklamowego dla reszty, zwłaszcza czołówki.
A tak na serio to myślę, że nie będą spekulować tylko jechać qual na 100%, za małe są (chyba) różnice w czołówce, żeby sobie było można pozwolić na wolniejszą jazdę.
@Huckleberry
Jeśli to "kwestia czasu", to (moim zdaniem) bardzo odległego. Gdyby to była rzeczywiście technologia na dzisiaj czy na jutro, to osiągi Virgina powinny być co najmniej o połowę większe (gdyby to miało być na "jutro" - czyli najbliższe lata). Ich sytuacja pod tym względem jest - jak na zespół, który ma już rok doświadczeń w F1 - po prostu dramatyczna.
Wszyscy zastanawialiśmy się, czy HRT zmieści się w limicie 107%, obdarzając Virgina chyba zbyt dużym kredytem zaufania. Może coś przeoczyłem, ale jakoś nie przypominam sobie żeby ktoś wcześniej łączył Virgina z limitem kwalifikacji - mnie samemu nie przychodziło to do głowy - wydawało się, że to minimum będzie dla nich oczywistością. A tu proszę - muszą pokładać nadzieję w sprzyjającym zbiegu okoliczności (wspomniany przez Glocka dobór opon, ilość paliwa)...
Jak dla mnie - ale chyba nie jestem tu wyjątkiem - spore rozczarowanie.
Można oczywiście powiedzieć, że kwalifikacje dopiero jutro i przedwczesne są takie pesymistyczne wizje - ale skoro do takich wątpliwości przyznaje się sam zespół, to te przewidywania - mimo że wciąż są to tylko przewidywania - mają jednak bardzo realne podstawy. (Przed startem widzieliśmy już różne "zasłony dymne", ale w tym przypadku taka strategia byłaby tak absurdalnie bezsensowna, że jej prawdopodobieństwo równa się nieprawdopodobieństwu.)
po 1, to virgin i hrt sa dla nich problemem na torze
po 2, trzeba oszczedzac opony wiec majac pewne przejscie Q1 watpie zeby ktos zylowal czasy na miekkich
@jpslotus - słyszałeś pewnie o tym, że postęp techniczny następuje w sposób wykładniczy? :) Tunel to tak naprawdę, analog, przeżytek. Ja mam wrażenie, że technologia cyfrowa już jest tylko potrzeba osoby pokroju Neweya ale dobrze zorientowanej w CFD, z otwartym umysłem pełnym pomysłów i będzie przełom. Parę innowacji w stylu Neweya na polu informatycznym i granica pęknie :)
@Huckleberry
Pożyjemy - zobaczymy. Ferrari niedawno modernizowało swój tunel - więc jeśli taka firma w to jeszcze poważnie inwestuje, to chyba nie aż taki przeżytek... :)
Jeśli wyścigi przeniosą się kiedyś do wirtualu i kierowcy będą się ścigać w symulatorach, to może CFD wystarczy - ale mam nadzieję, że tego nie doczekam (nie w sensie, że wyciągnę nogi, ale że do tego nie dojdzie!). :)
Może dzisiejsze tunele są lekko archaiczne - ale przecież i tutaj może się dokonywać postęp. Hybryda tunel+CFD jeszcze na jakiś czas wydaje mi się najlepszym wyjściem.
OK - zostawmy futurologię na jakiś wolny tydzień - jutro kwalifikacje i realny problem dla Virgina.
Stawiam w ciemno, że jutro dwa bolidy się nie zakwalifikują! Zobaczycie sami.
zobaczyliśmy
:D Dzięki!
|