F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Red Bull nie używał systemu KERS w sobotę i niedzielę

Helmut Marko twierdzi jednak, iż zespół użyje systemu na torach z długimi prostymi.
Nataniel Piórkowski, 27 marca 2011, wyświetlenia: 3726<< | lista | T- | T+ | >>
Po pewnym zwycięstwie Sebastiana Vettela w Grand Prix Australii, szef zespołu Red Bull Racing wyjawił że – począwszy od soboty – w obu samochodach RB7 nie był zainstalowany system KERS.

Po spekulacjach mówiących o tym, że Red Bull planuje zastosować kompaktową wersję systemu działającą tylko na starcie wyścigu, Christian Horner powiedział w BBC, iż zespół miał wątpliwości co do niezawodności konwencjonalnego systemu KERS i po prostu nie zdecydował się na jego użycie podczas kwalifikacji i wyścigu.

„Nie mieliśmy w ogóle systemu KERS przez cały weekend. Nie chcę nic mówić, ale patrząc na start… Nie wyglądało na to, że był on nam potrzebny. Byliśmy trochę zdenerwowani wszystkimi rozmowami przed wyścigiem. Używaliśmy KERS w piątek, ale nie byliśmy zadowoleni z jego niezawodności. Wyczuwaliśmy potencjalne zagrożenie, więc wyjęliśmy go z obu samochodów i nie ścigaliśmy się z nim w ten weekend”.

„Podjęliśmy decyzję w sprawie KERS” – dodał Brytyjczyk. „Jest to dość skomplikowany system, ciekawy technologicznie, ale Adrian jak to Adrian nie poszedł na kompromis przy projektowaniu kształtu aerodynamicznego samochodu, przez co upakowanie w nim systemu stało się większym wyzwaniem. Chłopaki w Milton Keynes wykonali fantastyczną robotę. To świadczy o ich ciężkiej pracy: byliśmy niezawodni i zdominowaliśmy wyścig”.

Tymczasem Helmut Marko wyjawił, że zespół Red Bull Racing będzie stosował KERS na torach, na których przyniesie on wymierne korzyści: „Myślę, że będziemy używali KERS na obiektach, które mają długą prostą” – powiedział szef działu sportów motorowych Red Bulla w telewizji RT.

Horner podsumował również występ swoich kierowców: „To był fantastyczny dzień dla Sebastiana i zespołu na rozpoczęcie sezonu z innymi oponami i zmianami w regulaminach. Dominował wczoraj i dominował także dziś. Wielka szkoda w przypadku Marka, ale mimo tego był to dobry wynik dla zespołu”. Odnosząc się do tempa Webbera, szef RBR powiedział „To bardzo niezwykłe, aby były aż tak duże różnice między dwoma facetami z jednego teamu. Musimy przejść przez gęsty las informacji i zrozumieć, skąd się to wzięło”.

„Występ Marka – którego styl jazdy jest bardziej wymagający dla opon – przyniósł większą degradację. Musimy się dowiedzieć czy w samochodzie istnieje coś, co być może przyczynia się do tego. Wczoraj nie znaleźliśmy niczego, ale nasza forma przed Grand Prix Malezji jest naprawdę, naprawdę dobra”. Helmut Marko zasugerował, że Webber miał jakiś problem z podwoziem.

Źródło: autosport.com, onestopstrategy.com (1), onestopstrategy.com (2)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.05.2024  Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa
07.05.2024  Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny
06.05.2024  Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a
06.05.2024  LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu
01.05.2024  The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu
Tagi:
KERS
Horner C.
Red Bull
Marko H.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Amalio, 27.03.2011 13:09[!]
Wniosek? Albo KERS albo aero i osiągi, więc moim zdaniem tak jak za ostatnim razem Red Bull wszystkich wykiwał - znów postanowili od podstaw konstruować bolid tak jakby Kersu miało nie być i takie są tego efekty i szczerze mówiąc domyślałem się, że tak się to wszystko zakończy. Teraz wszyscy zaś mają po d**ie w myśl fanaberii FIA.
dan193t, 27.03.2011 13:41[!]
więc jakim cudem samochody RBR zaliczyły najlepszy start ze wszystkich ??
kaziktom, 27.03.2011 13:43[!]
Ale "wszystkim" FIA nie kazała na siłę montować KERSu. Na tym właśnie polega wyścig konstruktorów - trzeba myśleć i wykorzystywać to co najlepsze (w ramach przepisów), a nie pakować wszystko na raz.
dan193t, 27.03.2011 13:48[!]
ponawiam jednak pytanie czemu nie zostali polknieci jak w 2009 [przez Kimiego czy Lewisa] ?
marrcus, 27.03.2011 14:03[!]
Webber dobrze wystartował ale później Hamiltaon się zrównał, ale nie powinno być tak ze Pole Position jest od wewnętrznej ?
Amalio, 27.03.2011 14:09[!]
@kaziktom to nie jest żadne wytłumaczenie. Najpierw się kładzie nacisk na technologie, nowinki, a potem zostawia furtkę z której konkluzja jest taka, że dobry bolid można zbudować tylko wtedy gdy olewa się nowoczesną technologię. Jest to po prostu bezsens. Teraz wyjęcie KERS z innych bolidów może dać niewiele albo nawet nic, bo Red Bull ma przewagę wynikającą z tego, że bolid w ogóle nie był obmyślony do wożenia KERSu i sezon jest praktycznie pozamiatany. KERS będzie miał jedynie wtedy sens gdy będzie on OBOWIĄZKOWY. Choć jak dla mnie lepiej gdyby go wcale nie było. A teraz ot po prostu mamy powtórkę z sezonu 2009. Bolidy wożą zbędny balast który jak wynika z komentarza Hornera ogranicza rozwój aerodynamiczny bolidu.
blader, 27.03.2011 14:42[!]
@dan193t - też mnie to zastanawia. Może tajemnica tkwi w przełożeniach, które McLaren miał dłuższe z uwagi na korzystanie z KERS i DRS. Krótsze przełożenia + niemal idealny start wykonany przez kierowcę być może zatarły różnicę między posiadaniem doładowania a jego brakiem.
wojo75, 27.03.2011 15:04[!]
Coś i się wydaje ze Webber miał KERS który ...nie działał zużywały się mu strasznie opony natomiast Vettelowi wymontowali ten system.
Gangster, 27.03.2011 17:22[!]
Po pierwsze powinno być, że jak jakiś zespół zadeklarował, że nie będzie używał KERS-u to tak powinno pozostać przez cały sezon a nie jak to RBR sobie wymyślił. Na torach co kers się przydaje będą zakładać a na torach co nie oleją ten system.
Po drugie perfekcyjnie to zaplanowali..
Ferrari, MCL Mercedes i Renault kombinują, testują jak i rozwijają system przez ten sezon a RBR zakupi od nich sprawdzony w pełni działający i zoptymalizowany a przede wszystkim przetestowany system. Więc po co rozwijać własną wersje i testować jak można zakupić gotowca.
Kubicomaniak, 27.03.2011 18:21[!]
Dla mnie KERS to jedno wielkie nieporozumienie , a to z tego powodu że można go używać TYLKO przez 6 sekund na okrążenie , dzięki temu cały sens KERS-u szlag trafił.
Skoro KERS jest nie obowiązkowy to moim zdaniem najlepszą decyzją jest właśnie rezygnacja z tego wynalazku.
dan193t, 27.03.2011 20:23[!]
powinni olac protest Mercedesa i zdjac ograniczenia z KERS, podobno spokojnie mozna wycisnac 150 koni z tego... wtedy by musieli zalozyc
Matador, 27.03.2011 20:54[!]
KERS miałby sens tylko jeśli nie byłoby żadnych ograniczeń w jego wykorzystywaniu i mocy. Wtedy byłby jednym z elementów "wyścigu zbrojeń" również dla RBR.
Kojag, 27.03.2011 23:04[!]
@Matador - może nie bez ograniczeń, ale na przykład przez 30 sekund.

@dan193t - LRGP zaliczył lepszy start. RBR zachował swoje pozycje, ale Webber specjalnie nie zagroził na starcie Hamiltonowi. Wystartowali dość dobrze, bo to dobre auta, a o starcie nie decyduje sam KERS, to może też zależeć od silników...

Pełno jest tych różnych systemów, ale one się zwyczajnie wykluczają:
1. Kierowca A używa KERS, aby zbliżyć się na 1s do kierowcy B.
2. Kierowca A używa DRS, ale kierowca B broni się, bo posiada naładowany akumulator systemu KERS.
3. patrz: punkt 1.
Gdzie tu sens? Jak to ma poprawić wyprzedzanie?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca