|
|
|
|
|
|
Trulli zszokowany sytuacją z oponami Pirelli |
Włoch zwraca uwagę na problem osiągnięcia optymalnej temperatury ogumienia. |
|
•Nataniel Piórkowski, 28 marca 2011, wyświetlenia: 2555 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Podczas gdy wszyscy obserwatorzy zwiastują poprawę problemów związanych z degradacją opon Pirelli, Jarno Trulli zwraca uwagę na to, że charakterystyka ogumienia zmieniła się diametralnie od ostatnich zimowych testów w Barcelonie.
Pomimo prognozowanego dużego zużycia się opon P Zero oraz opiniach mówiących o 4 a nawet 5 postojach, Sergio Perez i zespół Sauber z powodzeniem zrealizowali strategię tylko jednego zjazdu do boksów. Tymczasem Team Lotus przez cały weekend zmagał się z problemem rozgrzania opon, co wprowadzało wszystkich w atmosferę frustracji.
„Najważniejszą rzeczą, jaką muszę powiedzieć jest to, że każdy wynik osiągnięty w ten weekend – pozytywny czy też negatywny – miał wspólną przyczynę: opony Pirelli” – napisał Włoch w swojej kolumnie w gazecie La Repubblica. „One wprawiły nas wszystkich w osłupienie. Nie mam na myśli tego, że były lepsze czy gorsze. Były całkowicie odmienne. To tak, jakby opony zmieniły się od ostatnich testów w Barcelonie”.
„W okresie zimy każdy w zespole pracował z oponami, które degradują się natychmiast. To było dla nich charakterystyczne i istniała wokół tego jakaś polemika. Zamiast tego, będąc w Melbourne mieliśmy opony, które nie miały problemów z trwałością, ale w zamian tego otrzymaliśmy ogumienie, które niezwykle trudno było rozgrzać do optymalnej temperatury”.
Trulli uważa, że trudno jest opisywać formę zespołu, który miał trudności z pracą opon w Australii: „Jeśli opony nie osiągają odpowiedniej temperatury, to nie da się osiągnąć dobrej wydajności. Podczas samego wyścigu, tylko dwóch kierowców nie miało problemów z doprowadzeniem ogumienia do temperatury: Hamilton i Vettel, czyli pierwszy i drugi kierowca na mecie” – zauważa doświadczony Włoch.
„Przyczyna tych problemów nie jest znana. Wystarczy niewielka różnica w ustawieniach, w balansie, temperaturze toru lub powietrza. Wtedy nawet w obrębie jednego zespołu możesz otrzymać sprzeczne reakcje. Wystarczy pomyśleć o Webberze i Vettelu: Sebastian dominuje, zaś Mark traci na jednym okrążeniu nawet dwie sekundy do Alonso. Tak, to prawdziwe wyzwanie: zrozumieć jak korzystać z ogumienia. Myślę, że będzie to jeden z kluczowych aspektów tego sezonu”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|