F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Trulli zszokowany sytuacją z oponami Pirelli

Włoch zwraca uwagę na problem osiągnięcia optymalnej temperatury ogumienia.
Nataniel Piórkowski, 28 marca 2011, wyświetlenia: 2555<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas gdy wszyscy obserwatorzy zwiastują poprawę problemów związanych z degradacją opon Pirelli, Jarno Trulli zwraca uwagę na to, że charakterystyka ogumienia zmieniła się diametralnie od ostatnich zimowych testów w Barcelonie.

Pomimo prognozowanego dużego zużycia się opon P Zero oraz opiniach mówiących o 4 a nawet 5 postojach, Sergio Perez i zespół Sauber z powodzeniem zrealizowali strategię tylko jednego zjazdu do boksów. Tymczasem Team Lotus przez cały weekend zmagał się z problemem rozgrzania opon, co wprowadzało wszystkich w atmosferę frustracji.

„Najważniejszą rzeczą, jaką muszę powiedzieć jest to, że każdy wynik osiągnięty w ten weekend – pozytywny czy też negatywny – miał wspólną przyczynę: opony Pirelli” – napisał Włoch w swojej kolumnie w gazecie La Repubblica. „One wprawiły nas wszystkich w osłupienie. Nie mam na myśli tego, że były lepsze czy gorsze. Były całkowicie odmienne. To tak, jakby opony zmieniły się od ostatnich testów w Barcelonie”.

„W okresie zimy każdy w zespole pracował z oponami, które degradują się natychmiast. To było dla nich charakterystyczne i istniała wokół tego jakaś polemika. Zamiast tego, będąc w Melbourne mieliśmy opony, które nie miały problemów z trwałością, ale w zamian tego otrzymaliśmy ogumienie, które niezwykle trudno było rozgrzać do optymalnej temperatury”.

Trulli uważa, że trudno jest opisywać formę zespołu, który miał trudności z pracą opon w Australii: „Jeśli opony nie osiągają odpowiedniej temperatury, to nie da się osiągnąć dobrej wydajności. Podczas samego wyścigu, tylko dwóch kierowców nie miało problemów z doprowadzeniem ogumienia do temperatury: Hamilton i Vettel, czyli pierwszy i drugi kierowca na mecie” – zauważa doświadczony Włoch.

„Przyczyna tych problemów nie jest znana. Wystarczy niewielka różnica w ustawieniach, w balansie, temperaturze toru lub powietrza. Wtedy nawet w obrębie jednego zespołu możesz otrzymać sprzeczne reakcje. Wystarczy pomyśleć o Webberze i Vettelu: Sebastian dominuje, zaś Mark traci na jednym okrążeniu nawet dwie sekundy do Alonso. Tak, to prawdziwe wyzwanie: zrozumieć jak korzystać z ogumienia. Myślę, że będzie to jeden z kluczowych aspektów tego sezonu”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.03.2021  Trulli: Formuła 1 z obecnymi silnikami nie jest dla mnie
25.09.2018  Trulli rozczarowany zmianami dokonanymi w F1 przez ostatnie lata
19.09.2017  Trulli: Vettel wciąż ma szansę na wywalczenie mistrzowskiego tytułu
08.12.2014  Trulli: Marussia i Caterham nie przysłużyły się F1
19.03.2014  Trulli i Heidfeld dołączają do klubu kierowców Formuły E
Tagi:
Pirelli
Trulli J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kurcjusz, 28.03.2011 19:27[!]
hmmm, trzeba przyznac, ze to bardzo interesujaca informacja, jesli faktycznie tylko dwom kierowcom udalo sie dogrzac opony, to wiele by tlumaczylo, np sytuacje i pozycje Webbera
oligator, 28.03.2011 19:33[!]
a PET?
QubaSPL, 28.03.2011 19:47[!]
Od razu mi się QN przypomina -.-
Maraz, 28.03.2011 21:35[!]
Mam wrażenie, że niektórzy kierowcy oczekują dwóch sprzecznych rzeczy na raz: bardzo wytrzymałych opon, które szybko się rozgrzewają i od razu dają dobre osiągi. Mieli twarde ciężko rozgrzewalne Bridgestony - źle, miękkie i od razu przyczepne ale szybko degradowalne Pirelli - źle, twarde ciężko rozgrzewalne Pirelli - źle. Moim zdaiem Pirelli jakimś cudem trafiło w dobry kompromis w Australii, no ale jeszcze się taki nie urodził, co by każdemu dogodził :D

Tylko jak to wygląda, że Włoch prowadzi od paru miesięcy taką nagonkę w włoską firmę? o_0
Witek, 28.03.2011 21:37[!]
@ Maraz: Czytasz w moich myślach? :) Dokładnie to samo chciałem napisać. ;) Pozdrawiam.
Campeon, 28.03.2011 22:05[!]
No i nici z uciechy Massy odnośnie charakterystyki opon Pirelli.
Huckleberry, 29.03.2011 00:32[!]
Ta teoria by wyjaśniała różne cuda, które się działy w Australii. ZObaczymy co będzie dalej.
mat_eyo, 29.03.2011 08:20[!]
Hm ale ciekawi mnie czy to faktycznie problemy z rozgrzaniem gum (choć to aż niewiarygodne, żeby miała je cała stawka poza dwoma kierowcami) czy może ktoś władny w Pirelli wziął do głowy feedback od zespołów/kierowców i firma po ostatnich testach diametralnie zmieniła charakterystykę produktu.
Aquos, 29.03.2011 15:34[!]
"Nie mam na myśli tego, że były lepsze czy gorsze. Były całkowicie odmienne." - to nie jest narzekanie na to jakie były opony, a na to, że ich parametry zaskoczyły. Po testach zespoły i kierowcy wiedzieli, że opony ulegają bardzo szybkiej degradacji. Już od pewnego czasu starali się dopasować bolidy i setup do takiej specyfiki. Trudno się więc dziwić ich frustracji, gdy okazało się, że było to bezcelowe, bo nagle Pirelli dostarczyło opony o diametralnie innej charakterystyce.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca