F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Trulli liczy na zakaz stosowania DRS w Monako

"W Monako używanie tego systemu nie ma sensu".
Nataniel Piórkowski, 30 kwietnia 2011, wyświetlenia: 2200<< | lista | T- | T+ | >>
Jarno Trulli uważa, że FIA podejmie dobrą decyzję, zakazując używania ruchomego tylnego skrzydła podczas weekendu Grand Prix Monako.

W ubiegłym tygodniu pojawiły się informacje mówiące o tym, że ciało zarządzające wyścigami Formuły 1 bierze pod uwagę wprowadzenie zakazu używania systemu redukcji oporów (DRS) w Monako z powodu obaw o bezpieczeństwo kierowców, jak również minimalnych korzyści, które mógłby on wnieść w widowisko. Grupa kierowców wyraziła swój niepokój, gdyż obawia się obsługi skrzydła w trudnych częściach toru – takich jak słynny łuk prowadzący przez tunel.

Ostateczna decyzja w tej sprawie zapadnie prawdopodobnie po rozmowach prowadzonych podczas GP Turcji, ale Trulli przyznał, że Charlie Whiting w pełni rozumie obawy kierowców: „Dyskutowaliśmy o DRS. W tej chwili nasze rozmowy z FIA są bardzo, bardzo dobre. Charlie wysłuchuje nas. Przekazujemy mu nasze opinie, ponieważ jeździmy samochodem, a on rozumie nasze obawy. Spotykamy się prawie na każdym wyścigu, prócz normalnej odprawy i dyskutujemy na temat DRS i innych rzeczy. Powiedziałbym, ze to bardzo pozytywne. FIA robi świetną robotę”.

Włoski kierowca jest także przekonany, że oprócz potencjalnych problemów związanych z ryzykiem użycia systemu, pozostaje także kwestia samej jego obsługi, co na ulicach Monte Carlo mogłoby zbytnio odrywać kierowców od akcji na torze: „W Monako używanie tego systemu nie ma sensu. Nie będziemy go zbytnio używać na prostych, bo są za krótkie, a to sprawia, że więcej czasu spędzisz koncentrując się na przyciskach – to z kolei powoduje, że nie masz wystarczająco dużo przestrzeni na myślenie o innych rzeczach”.

„To nie jest plus i w tym wypadku nie będzie to w ogóle pomagać w wyprzedzaniu, więc nie sądzę, że będą jakieś korzyści z jego zastosowania – to moja osobista opinia. Podzielają ją też inni kierowcy, ale to nie od nas zależy czy zostanie on wykorzystany w Monako, czy też nie”. Na pytanie czy ryzykownym byłoby używanie DRS przy przejeździe przez tunel, Trulli odpowiedział: „Tak, zdecydowanie tak. Nie jedziesz tam po linii prostej, więc jest to zbyt ryzykowne. Dlatego wolelibyśmy go tam nie używać”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.03.2021  Trulli: Formuła 1 z obecnymi silnikami nie jest dla mnie
25.09.2018  Trulli rozczarowany zmianami dokonanymi w F1 przez ostatnie lata
19.09.2017  Trulli: Vettel wciąż ma szansę na wywalczenie mistrzowskiego tytułu
08.12.2014  Trulli: Marussia i Caterham nie przysłużyły się F1
19.03.2014  Trulli i Heidfeld dołączają do klubu kierowców Formuły E
Tagi:
Trulli J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
omen10, 30.04.2011 11:58[!]
DRS i tor w Monako? Nonsens.
Sanki, 30.04.2011 12:16[!]
Przed i po T1 można spokojnie to uruchomić, to samo przy wjeździe i wyjeździe z tunelu, nie wiem jak w samym tunelu. Wszystko można, kto się boi niech nie używa i już.
Adakar, 30.04.2011 12:41[!]
Truli jedyne co potrafi ostanim czasy to narzekać.

Rok temu z tego co pamiętam był tym który podnosił krzyki w sprawie Q3 z udziałem WSZYSTKICH bolidów. Że za krótka sesja, że tłok, że niebezpiecznie ...
BullBull, 30.04.2011 12:46[!]
Jako kierowca, może więcej powiedzieć na temat DRS na torze, niż Wy - obserwatorzy :-P
jpslotus72, 30.04.2011 13:12[!]
Gdyby zdać się na rozsądek kierowców i zezwolić w Monako na użycie DRS wg własnego uznania, to i tak trzeba by wyznaczyć strefę, w której można to diabelstwo uruchomić. Nie byłoby łatwo ustalić taki "sektor" na tym zakręconym torze, a poza tym, gdyby kogoś skusiło jednak użycie go (w walce o zwycięstwo, albo o ważne punkty ktoś mógłby "pójść na całość") i doszłoby do jakiejś kolizji, to FIA nie miałaby czystego sumienia. Więc żeby uniknąć ewentualnych problemów, chyba rzeczywiście lepiej po prostu zakazać używania DRS na tym torze.
gnt3c, 30.04.2011 15:36[!]
Skoro nie ma sensu, to po co Ci zakaz...Trulleju Ty...
BullBull, 30.04.2011 15:46[!]
@gnt3c - bo znajdzie się jeden, który zaryzykuje i zepsuje wyścig i sobie i tym, którzy byli za zakazem.
topor999, 30.04.2011 15:50[!]
Cytat BullBull :
który zaryzykuje i zepsuje wyścig i sobie i tym, którzy byli za zakazem

nawet bez wyprzedzania można zepsuć wyścig innym jak Raikkonen w 2008, najlepiej to zabronić całkowicie wyprzedzania czy to z DRS czy bez.
vvv, 30.04.2011 17:00[!]
F1 w sportach motorowych to teraz jedna z bezpieczniejszych dyscyplin. A zarobki kierowców? Może od razu zakazać wszelkich guziczków, dać automatyczną skrzynię biegów, zakazać wyprzedzania, a w Monako to już w ogóle regulaminowe odstępy 50 metrowe między samochodami z ograniczeniem prędkości do 100 km/h.
Jestem ciekawy czy Trulli wsiadłby na motor żużlowy i wyjechał z boksów? (i to za takie śmieszne pieniądze jak dla nich)
yaper, 02.05.2011 19:59[!]
Jeśli FIA zezwoli na stosowanie DRS w Monako to będzie ich porażka. Kto uważa inaczej niech się jeszcze 10 razy zastanowi, a jeśli to nie pomoże to niech zapętli ową czynność, aż to skutku. Ten tor jest psychiczną gehenną dla każdego kierowcy. Pełna koncentracja to chleb powszechni przy jeździe centymetry od barier.

Jedna sprawa, że Trulli jest naczelną płaczką F1 w kwestii przepisów - IMO gracz do wylotu, bardziej teraz uwłaczający F1. Druga, że tym razem ma świętą rację, a że to jego zapytano o tą kwestię to już nie jego wina.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca