|
|
|
|
|
|
Trulli liczy na zakaz stosowania DRS w Monako |
"W Monako używanie tego systemu nie ma sensu". |
|
•Nataniel Piórkowski, 30 kwietnia 2011, wyświetlenia: 2200 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Jarno Trulli uważa, że FIA podejmie dobrą decyzję, zakazując używania ruchomego tylnego skrzydła podczas weekendu Grand Prix Monako.
W ubiegłym tygodniu pojawiły się informacje mówiące o tym, że ciało zarządzające wyścigami Formuły 1 bierze pod uwagę wprowadzenie zakazu używania systemu redukcji oporów (DRS) w Monako z powodu obaw o bezpieczeństwo kierowców, jak również minimalnych korzyści, które mógłby on wnieść w widowisko. Grupa kierowców wyraziła swój niepokój, gdyż obawia się obsługi skrzydła w trudnych częściach toru – takich jak słynny łuk prowadzący przez tunel.
Ostateczna decyzja w tej sprawie zapadnie prawdopodobnie po rozmowach prowadzonych podczas GP Turcji, ale Trulli przyznał, że Charlie Whiting w pełni rozumie obawy kierowców: „Dyskutowaliśmy o DRS. W tej chwili nasze rozmowy z FIA są bardzo, bardzo dobre. Charlie wysłuchuje nas. Przekazujemy mu nasze opinie, ponieważ jeździmy samochodem, a on rozumie nasze obawy. Spotykamy się prawie na każdym wyścigu, prócz normalnej odprawy i dyskutujemy na temat DRS i innych rzeczy. Powiedziałbym, ze to bardzo pozytywne. FIA robi świetną robotę”.
Włoski kierowca jest także przekonany, że oprócz potencjalnych problemów związanych z ryzykiem użycia systemu, pozostaje także kwestia samej jego obsługi, co na ulicach Monte Carlo mogłoby zbytnio odrywać kierowców od akcji na torze: „W Monako używanie tego systemu nie ma sensu. Nie będziemy go zbytnio używać na prostych, bo są za krótkie, a to sprawia, że więcej czasu spędzisz koncentrując się na przyciskach – to z kolei powoduje, że nie masz wystarczająco dużo przestrzeni na myślenie o innych rzeczach”.
„To nie jest plus i w tym wypadku nie będzie to w ogóle pomagać w wyprzedzaniu, więc nie sądzę, że będą jakieś korzyści z jego zastosowania – to moja osobista opinia. Podzielają ją też inni kierowcy, ale to nie od nas zależy czy zostanie on wykorzystany w Monako, czy też nie”. Na pytanie czy ryzykownym byłoby używanie DRS przy przejeździe przez tunel, Trulli odpowiedział: „Tak, zdecydowanie tak. Nie jedziesz tam po linii prostej, więc jest to zbyt ryzykowne. Dlatego wolelibyśmy go tam nie używać”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|