F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.05.2024

Kick Sauber z dużym pakietem poprawek na GP Emilii-Romanii

Verstappen krytykuje przepisy dot. przyznawania superlicencji

Hulkenberg: Komatsu robił wszystko, aby zatrzymać mnie w Haasie

Russell chętny na wyzwanie ścigania się z Verstappenem

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Massa nie obawia się o bezpieczeństwo ekstremalnego przedniego skrzydła

Brazylijczyk nie chce jednak zdradzać szczegółów projektu.
Nataniel Piórkowski, 30 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 2215<< | lista | T- | T+ | >>
Felipe Massa nie żywi żadnych obaw związanych z bezpieczeństwem nowej konstrukcji przedniego skrzydła bolidu Ferrari, które podczas Grand Prix Indii notowało ekstremalne wygięcia.

Brazylijczyk testuje w ten weekend nową specyfikację przedniego spojlera, o którym na padoku mówi się, że łączy w sobie wiele innowacji, które zostały w tym sezonie wykorzystane przez stajnię Red Bull Racing. Na szybkich odcinkach skrzydło wpada jednak w olbrzymie wibracje, co wywołało nawet spekulacje na temat jego legalności.

Pod koniec trzeciego treningu, Ferrari zastąpiło ten element aerodynamiczny innym, który był używany także podczas kwalifikacji, do czasu rozbicia się przez Massę w końcówce trzeciego segmentu czasówki. Oznacza to, że Ferrari musi przed wyścigiem dokonać zmiany przedniego skrzydła, choć nie jest jasne, w której będzie ono specyfikacji.

Zauważalny poziom wygięcia rodził pytania o to, czy element zdoła przetrwać dystans całego wyścigu, ale Massa uważa, że nie ma podstaw, aby tak uważać. „Na pewno jest ono dość agresywne, ale przyglądamy się mu. Analizujemy wszystko, a jeśli zdecydujemy się go używać, to właśnie dlatego, że jest w pełni bezpieczne. Nie mam nic więcej do powiedzenia”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.03.2024  Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
17.09.2023  Wolff: Z uwagą śledzimy kroki prawne podejmowane przez Massę
06.09.2023  Massa liczy na wsparcie Ferrrari
25.08.2023  Hamilton: Nie myślę o tym, co wydarzyło się 15 lat temu
Tagi:
Massa F.
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kajt, 30.10.2011 12:13[!]
No i w wyścigu widać było, jak jest bezpieczny, sypiąc iskrami na prostej.
KuraF1, 30.10.2011 12:19[!]
Może o te skrzydło to nie ma co się bać (iskry raczej nie spowodują oderwania się skrzydła), ale za to bał bym się na jego miejscu o zawieszenie :)
michal61, 30.10.2011 12:32[!]
Kajt, w 80 latach to się sypały fontanny iskier więc wydaje mi się ze w tym przypadku to najmniejszy problem.
Kajt, 30.10.2011 12:53[!]
michal61 - > W latach 80 to można było dostać pałą od milicjanta o byle co.

To, że w latach 80 sypały się iskry (btw. z przedniego skrzydła? wiem, że z tyłu, ale z przodu to nie uświadczyłem) i nie powodowało to wypadków - nie znaczy że obecnie, w czasach tak czułej na aerodynamikę konstrukcji bolidu również tak będzie, nie ma co porównywać.

Z resztą samo Ferrari zauważyło, że coś jest nie tak i wymienili skrzydło Massie na starą specyfikację. Nie wątpię jednak, że drące o podłoże skrzydło było wynikiem kolizji z Hamiltonem i ew. uszkodzenia zawieszenia.
katinka, 30.10.2011 13:14[!]
Patrzac jak to skrzydlo w bolidzie Massy sie ugina, mam watpliwosci, czy ten nowy spojler Ferrari nie zlamie sie na pol, gdy zrobia ten test legalnosci, ten z odwaznikami, ktory kiedys mialo RBR. Myslalam, ze w F1 wszystkie czesci musza miec jakas okreslona sztywnosc.
Busisko, 30.10.2011 16:55[!]
Kiedyś zakazali nadmiernego uginania się przedniego skrzydła. Czemu teraz nie ma reakcji?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca