|
|
|
|
|
|
Ghosn: Rola dostawcy silników jest idealna dla Renault |
Niebawem wyłączną rolą Renault będzie zaopatrywanie innych zespołów w jednostki napędowe. |
|
•Nataniel Piórkowski, 31 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 2094 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Prezes Renault zapowiada, że zaangażowanie francuskiego koncernu w Formułę 1 w perspektywie długoterminowej jest większe niż kiedykolwiek w historii.
Pomimo tego, że w przyszłym sezonie Renault definitywnie przestanie być udziałowcem swego fabrycznego zespołu, który będzie nazywał się Lotus, Carlos Ghosn uważa, że nacisk firmy na zaopatrywanie zespołów F1 w jednostki napędowe jest dużo lepszym rozwiązaniem.
„Jeśli masz jeden zespół i gdy wygrywa on wyścigi, to jest dobrze, ale kiedy zespół nie prezentuje wysokiej formy, wtedy robi się mniej ciekawie. W pewnym sensie notujesz wzloty i upadki i wszystkie one trafiają na jeden rachunek. Wiesz, że nie jest to coś, czego chcesz. Nie jesteśmy w F1, aby rywalizować. Jesteśmy tu, aby utrzymać naszą nazwę, markę, technologię, aby utrzymać nasz wizerunek solidnego producenta samochodów. Dlatego czuję się o wiele bardziej komfortowo z obecną strategią, zgodnie z którą w przyszłym roku jesteśmy partnerami czterech zespołów przy dostarczaniu silników i mamy nadzieję, że wiele z nich będzie osiągało bardzo dobre pozycje w wyścigach. O to właśnie nam chodzi” – powiedział Ghosn pytany o program F1.
Choć Renault prowadziło z wielkimi sukcesami swój własny zespół F1, zdobywając z nim dwa, podwójne mistrzostwa w sezonach 2005 i 2006, prezes firmy powiedział, że nie bierze pod uwagę ponownego zaangażowania się w jeden z istniejących zespołów. Pytany o to, czy dni Renault jako konstruktora dobiegły końca, Ghosn odparł: „Tak. Każdy szef powiedziałby ci, że jest to coś, co będzie trwało wiecznie. Dobrze jednak wiemy, że tak nie jest. Zmieniamy się, przystosowujemy. To funkcja okolicznościowa, w zależności od technologii, konkurencji. W tej chwili czujemy się z tym jednak bardzo dobrze, więc nie można liczyć na podobne zaangażowanie w ciągu najbliższych trzech, pięciu lat”.
Francuz brazylijskiego pochodzenia przyznał również, iż jest zainteresowany rozszerzeniem partnerstwa Renault poza zespoły Lotusa, Caterhama, Red Bulla oaz Williamsa, które będą korzystały z jednostek napędowych firmy w przyszłym sezonie. Wykluczył jednak dostarczanie jednostek napędowych pod szyldem innej marki z Grupy Nissana – Infiniti. „Nie sądzę, że można sztucznie nadać nazwę. Jeśli Renault odpowiada za technologię, nie można z pobudek marketingowych nadać jej nazwy Infiniti. To nie działa. Nazwa musi być autentyczna. Na tę chwilę technologia pochodzi od Renault, zespół z nami współpracujący posiada w nazwie człon Renault i tak będzie w najbliższej przyszłości. Infiniti, choć dochodzi pomiędzy nami do wymiany technologicznej, nie będzie skupiało się na silniku, ale na innych rzeczach. Silnik jest domeną Renault i będzie tak również w najbliższej przyszłości”.
Ghosn oczekuje również, że Williams dokona postępów po nawiązaniu współpracy z pionem Renault. „Wierzymy w zespół Williamsa i oczywiście oferujemy im nasze silniki, ponieważ ufamy, że posiadają dużo większy potencjał niż ten, który obecnie prezentują. Mają swoją strategię, którą się z nami dzielą i sądzimy, że dostarczanie silników pomoże im przesunąć się naprzód w stosunku do rywali”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|