F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 W³ochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
U¿ytkownik:Has³o:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomo¶ci
Wyszukiwarka wiadomo¶ci

  Najnowsze wiadomo¶ci

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyja¶nieñ od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez zosta³ nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em mo¿e zostaæ og³oszona po GP Miami

Ferrari przedstawi³o malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dok³adnie wie na co mnie staæ

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowi±zkowego urlopu

LGdS: Vasseur odby³ spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odej¶cie Adriana Newey'a

Seidl: Formu³a 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczy³ proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespo³u przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonaæ Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey og³osi przed GP Miami odej¶cie z zespo³u

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesi±ta sekundy miêdzy Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams mo¿e byæ mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbêdzie siê spotkanie Andrettiego z FOM

Wiêcej wiadomo¶ci

  Archiwum 2011
PnWt¦rCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Whitmarsh chce wiêcej bólu g³owy od Pirelli

Ze zdaniem Brytyjczyka zgadza siê tak¿e Stefano Domenicali.
Igor Szmidt, 1 grudnia 2011, wy¶wietlenia: 2318<< | lista | T- | T+ | >>
Szef zespo³u McLaren – Martin Whitmarsh chce, aby Pirelli w przysz³ym roku sprawi³o zespo³om wiêcej bólu g³owy i jeszcze bardziej poprawi³o show.

Chocia¿ w³oski producent ogumienia, który powróci³ do Formu³y 1 po 20-letniej absencji, by³ chwalony za wk³ad w uczynienie wy¶cigów bardziej ekscytuj±cymi, to Whitmarsh uwa¿a, ¿e firma by³a zbyt konserwatywna w koñcówce sezonu.

To oznacza³o, ¿e zarówno zespo³y jak i ich kierowcy mogli ³atwiej zarz±dzaæ swoimi oponami, ni¿ na pocz±tku sezonu, kiedy wszyscy wci±¿ szukali najlepszego rozwi±zania na ich wykorzystanie. Whitmarsh uwa¿a, ¿e Pirelli musi powróciæ do produkowania opon, które bêd± degradowa³y siê szybciej, aby przywróciæ w przysz³ym roku element niepewno¶ci.

„Moim zdaniem niechc±cy, lub w inny sposób, mieli ¶wietny wk³ad w poprawê ekscytacji na pocz±tku sezonu” – powiedzia³ Whitmarsh. „To sprawi³o nam wiele bólu g³owy. Uwa¿am, ¿e opony pod wzglêdem ¿ywotno¶ci i degradacji znacz±co siê poprawia³y wraz z biegiem sezonu i wed³ug mnie, powinni¶my daæ im wyzwanie stworzenia szybciej degraduj±cych siê opon, co ponownie przyprawi³oby nas o ból g³owy. Kierowcy zawsze bêd± czuæ siê niekomfortowo w takich sytuacjach, jednak uwa¿am, ¿e mieli du¿y wk³ad w ten sezon, tak¿e KERS i DRS mia³y ogromny wp³yw, jednak trzeba nadal pracowaæ aby upewniæ siê, ¿e bêdziemy mieli wspania³y spektakl i show”.

Szef zespo³u Ferrari – Stefano Domenicali uwa¿a, ¿e w³oski dostawca opon wykona³ w tym roku ¶wietn± pracê, jednocze¶nie zgadzaj±c siê z Whitmarshem, przyznaj±c, ¿e wci±¿ mo¿na poprawiæ sytuacjê.

„Musimy pogratulowaæ Pirelli, poniewa¿ nie³atwo jest przej±æ obowi±zki po firmie Bridgestone” – powiedzia³ Domenicali. „By³o wiele komentarzy na pocz±tku sezonu zwi±zanych z pit-stopami i trudnym prowadzeniem bolidu, spowodowanym oponami. By³ to pierwszy rok i wszystko przebieg³o dobrze i jestem pewien, ¿e w przysz³ym roku bêd± kolejne mo¿liwo¶ci poprawy sytuacji w wy¶cigach”.

Pirelli wyda³o o¶wiadczenie, ¿e planuje dobieraæ opony na wy¶cigi bardziej agresywnie, zmniejszaj±c ró¿nicê miêdzy ró¿nymi mieszankami w celu zaoferowania wiêkszej mo¿liwo¶ci wyboru strategii. „W przysz³ym roku nie bêdziemy ca³y rok je¼dziæ na miêkkiej mieszance” – powiedzia³ Paul Hembery z Pirelli. „Zmniejszymy ró¿nicê miêdzy mieszankami i bêd± wy¶cigi, w których kierowcy bêd± korzystaæ zarówno z po¶redniej mieszanki, jak i twardej. Dane pokazuj± du¿± poprawê w osi±gach. Bêdziemy musieli ponownie zaprojektowaæ mieszanki na przysz³y sezon. Chcemy zmniejszyæ ró¿nicê w osi±gach mieszanek z 1,2 sekundy do oko³o 0,8 sekundy na okr±¿eniu”.

¬ród³o: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.05.2023  Whitmarsh: Rozstanie Astona z Mercedesem konieczne dla postêpów
11.11.2021  ¬ród³a Autosportu potwierdzaj± przej¶cie Szafnauera do Alpine
21.09.2021  Martin Whitmarsh do³±czy³ do zespo³u Aston Martin
19.06.2018  Pracownicy McLarena chc± powrotu Martina Whitmarsha do zespo³u?
17.01.2018  Autosport: Martin Whitmarsh do³±czy do FIA jako konsultant
Tagi:
Domenicali S.
Whitmarsh M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Od¶wie¿ T- T+
Kamikadze2000, 01.12.2011 12:05[!]
Martin chyba chce jeszcze bardziej pogr±¿yc pupilka Rona... ;)
Carlo's, 01.12.2011 12:09[!]
Martin Masochista:)
rajnerGT, 01.12.2011 12:36[!]
Jak na pocz±tku opony szybko siê zu¿ywa³y to wszyscy stêkali i Pirelli zrobi³o gumy bardziej wytrzyma³e. Teraz stêkaj±, ¿e chc± znowu szybko zu¿ywaj±ce siê, gorzej jak dzieci..
Kamikadze2000, 01.12.2011 12:55[!]
@rajnerGT - ile g³ów, tyle pomys³ów i odczuc. Nie dogodz± im... ;)
katinka, 01.12.2011 13:58[!]
Trudno ich zrozumiec, sami nie wiedza czego chca, nie degradujacych sie gum, czy show i bolu glowy ;)
A Ty Martin najlepiej pusc swoich chlopakow do wyscigu na samych felgach, to bedzie dopiero ekscytacja...
kumien, 01.12.2011 14:38[!]
Mnie martwi o¶wiadczenie Pirelli. Zmniejszenie ró¿niæ pomiêdzy mieszankami doprowadzi do tego, ¿e znowu wszystko bêdzie jasne kiedy zjechaæ i co za³o¿yæ :/ Lipa :(
Busisko, 01.12.2011 16:31[!]
Prê¿enie musku³ów a RBR znowu wszystkich wyczesze.
jpslotus72, 01.12.2011 17:23[!]
@rajnerGT
Tylko przy rzucie monet± jest takie jasne "albo-albo" (rzadki to przypadek, ¿eby moneta stanê³a na swojej krawêdzi) - w przypadku opon trzeba szukaæ "z³otego ¶rodka": je¶li na pocz±tku by³o "za du¿o" a pod koniec "za ma³o", to znaczy, ¿e najlepiej bêdzie gdzie¶ po ¶rodku...
Je¶li o mnie chodzi, to wola³bym ten "¶rodek" Pirelli ni¿ DRS (tyle ciekawych rozwi±zañ zakazano w przesz³o¶ci - a tego "guzika do wyprzedzania" nie mo¿na "wypruæ" z F1)...
cziken129, 02.12.2011 06:53[!]
jpslotus72@
Masz racjê. Mimo, ¿e w tym roku po raz pierwszy ma³o nie zasn±³em w Turcji dziêki DRS, to i tak wolê, ¿eby Pirelli zosta³o, a patent na sztuczne wyprzedzanie wylecia³o.
Strony  •  1 Od¶wie¿ T- T+
Komentowanie tej wiadomo¶ci zosta³o zablokowane  |  Forum Wyprzed¼ mnie!





F1WM.plAktualno¶ci, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artyku³y, S³owniczek pojêæ F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespo³y, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualno¶ci, Profil kierowcy, Osi±gniêcia, Daniele Morelli (mened¿er), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis po¶wiêcony F1 i innym seriom wy¶cigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrze¿one
Kana³ RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzed¼ Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatno¶ci  •  Reklama i wspó³praca