|
|
|
|
|
|
Whitmarsh chce wiêcej bólu g³owy od Pirelli |
Ze zdaniem Brytyjczyka zgadza siê tak¿e Stefano Domenicali. |
|
•Igor Szmidt, 1 grudnia 2011, wy¶wietlenia: 2318 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Szef zespo³u McLaren – Martin Whitmarsh chce, aby Pirelli w przysz³ym roku sprawi³o zespo³om wiêcej bólu g³owy i jeszcze bardziej poprawi³o show.
Chocia¿ w³oski producent ogumienia, który powróci³ do Formu³y 1 po 20-letniej absencji, by³ chwalony za wk³ad w uczynienie wy¶cigów bardziej ekscytuj±cymi, to Whitmarsh uwa¿a, ¿e firma by³a zbyt konserwatywna w koñcówce sezonu.
To oznacza³o, ¿e zarówno zespo³y jak i ich kierowcy mogli ³atwiej zarz±dzaæ swoimi oponami, ni¿ na pocz±tku sezonu, kiedy wszyscy wci±¿ szukali najlepszego rozwi±zania na ich wykorzystanie. Whitmarsh uwa¿a, ¿e Pirelli musi powróciæ do produkowania opon, które bêd± degradowa³y siê szybciej, aby przywróciæ w przysz³ym roku element niepewno¶ci.
„Moim zdaniem niechc±cy, lub w inny sposób, mieli ¶wietny wk³ad w poprawê ekscytacji na pocz±tku sezonu” – powiedzia³ Whitmarsh. „To sprawi³o nam wiele bólu g³owy. Uwa¿am, ¿e opony pod wzglêdem ¿ywotno¶ci i degradacji znacz±co siê poprawia³y wraz z biegiem sezonu i wed³ug mnie, powinni¶my daæ im wyzwanie stworzenia szybciej degraduj±cych siê opon, co ponownie przyprawi³oby nas o ból g³owy. Kierowcy zawsze bêd± czuæ siê niekomfortowo w takich sytuacjach, jednak uwa¿am, ¿e mieli du¿y wk³ad w ten sezon, tak¿e KERS i DRS mia³y ogromny wp³yw, jednak trzeba nadal pracowaæ aby upewniæ siê, ¿e bêdziemy mieli wspania³y spektakl i show”.
Szef zespo³u Ferrari – Stefano Domenicali uwa¿a, ¿e w³oski dostawca opon wykona³ w tym roku ¶wietn± pracê, jednocze¶nie zgadzaj±c siê z Whitmarshem, przyznaj±c, ¿e wci±¿ mo¿na poprawiæ sytuacjê.
„Musimy pogratulowaæ Pirelli, poniewa¿ nie³atwo jest przej±æ obowi±zki po firmie Bridgestone” – powiedzia³ Domenicali. „By³o wiele komentarzy na pocz±tku sezonu zwi±zanych z pit-stopami i trudnym prowadzeniem bolidu, spowodowanym oponami. By³ to pierwszy rok i wszystko przebieg³o dobrze i jestem pewien, ¿e w przysz³ym roku bêd± kolejne mo¿liwo¶ci poprawy sytuacji w wy¶cigach”.
Pirelli wyda³o o¶wiadczenie, ¿e planuje dobieraæ opony na wy¶cigi bardziej agresywnie, zmniejszaj±c ró¿nicê miêdzy ró¿nymi mieszankami w celu zaoferowania wiêkszej mo¿liwo¶ci wyboru strategii. „W przysz³ym roku nie bêdziemy ca³y rok je¼dziæ na miêkkiej mieszance” – powiedzia³ Paul Hembery z Pirelli. „Zmniejszymy ró¿nicê miêdzy mieszankami i bêd± wy¶cigi, w których kierowcy bêd± korzystaæ zarówno z po¶redniej mieszanki, jak i twardej. Dane pokazuj± du¿± poprawê w osi±gach. Bêdziemy musieli ponownie zaprojektowaæ mieszanki na przysz³y sezon. Chcemy zmniejszyæ ró¿nicê w osi±gach mieszanek z 1,2 sekundy do oko³o 0,8 sekundy na okr±¿eniu”.
¬ród³o: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualno¶ci, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artyku³y, S³owniczek pojêæ F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespo³y, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualno¶ci, Profil kierowcy, Osi±gniêcia, Daniele Morelli (mened¿er), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis po¶wiêcony F1 i innym seriom wy¶cigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrze¿one |
|
|
|
• • • |
| |
|