F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Relacja z dziesiątej rundy pucharu kartingowego WRT w Tychach

Po zaciętej walce mistrzem został Michał Kuś.
Mariusz Tomza, 21 grudnia 2011, wyświetlenia: 1705<< | lista | T- | T+ | >>
Kolejny sezon zawodów kartingowych z cyklu Grand Prix WRT Karting na torze w Tychach dobiegł końca. Ostatnia eliminacja odbyła się we wtorek 6 grudnia, stąd też zawody rozpoczęły się dość nietypowo – od spotkania wszystkich uczestników z Mikołajem.

Zaraz po tym miłym akcencie, rozpoczęła się walka o punkty w klasyfikacji generalnej. Biorąc pod uwagę niewielkie różnice punktowe, mimo końcówki sezonu – każdy ze startujących mógł poprawić jeszcze swoją pozycję. Najmniejsza z możliwych różnica pomiędzy walczącymi o zwycięstwo Michałem Kusiem i Michałem Grzybem gwarantowała odpowiednie emocje, a wynik tych zawodów był decydujący dla całego turnieju.

Podobnie jak to było poprzednim razem – organizator zdecydował się na modyfikację toru specjalnie na czas zawodów. Była to skrócona i bardzo szybka konfiguracja, jaką mieliśmy już okazję widzieć podczas IX GP, ale tym razem jazda odbywała się w odwrotnym kierunku. Tak więc nikt nie miał szansy wcześniej „nauczyć się” toru i duże znaczenie miała umiejętność szybkiego dostosowania się do nowej konfiguracji.

Pierwszy przejazd kwalifikacyjny okazał się być niezwykle wyrównany. Jedyni kierowcy, którzy złamali w nim barierę 25s to drugi w klasyfikacji generalnej – Michał Grzyb oraz zajmujący trzecią lokatę – Szymon Cieślak. Oboje uzyskali identyczny wynik, tj. 24.982s. Trzeci z czasem 25.094 był Tomasz Krakowski a o 0.026s za nim – najmłodszy z uczestników tegorocznych zawodów Wojtuś Grzyb. Walczący o zwycięstwo Michał Kuś rozpoczął zmagania od 6 pozycji, ze stratą 0.161s do lidera.

Druga sesja kwalifikacyjna znowu zakończyła się zwycięstwem Szymona Cieślaka, z czasem przejazdu 24.724s. Zaraz za nim ze stratą 0,07s niespodziewanie uplasował się Łukasz Bylica, a walczący o zwycięstwo Michał Kuś ukończył tą sesję z 3 rezultatem (24.783s).

Po zsumowaniu czasów z pierwszych dwóch przejazdów – samodzielnym liderem pozostał Szymon Cieślak (49.706s), przed Tomaszem Krakowskim, który awansował na 2 pozycję ze stratą 0.184s oraz Łukaszem Bylicą. Michał Kuś przesunął się po tym przejeździe na 4 pozycję z łącznym czasem 49,926s. Jego bezpośredni konkurent w walce o zwycięstwo w całym turnieju, Michał Grzyb, uzyskał dopiero 16 czas w tym przejeździe (25.130s), co spowodowało spadek na 7 pozycję po Q2, ze stratą 0.407s do lidera. Jednak do Michała Kusia tracił tylko 0.186s, co nie przekreślało jeszcze jego końcowego sukcesu.

Kompletną katastrofą dla Michała Grzyba zakończył się natomiast trzeci przejazd kwalifikacyjny, w którym uzyskany przez niego wynik 25.191s dał mu dopiero 25 pozycję w Q3 i spadek na 15 miejsce w kwalifikacjach. Innym faworytom również nie wiodło się w Q3, ale ostateczne czasy nie wykluczyły ich mimo wszystko z dalszej walki o najwyższe cele. Michał Kuś był 14 (24.830s) a Szymon Cieślak 9 (24.785s), co pozwoliło im na utrzymanie odpowiednio 1 i 3 pozycji w całych kwalifikacjach.

Najlepsi w Q3 to Dariusz Staroń (24.618s), Mariusz Tomza (24.666s) i Topór Michał (24.692s). Czwarty był nasz kolega z redakcji Igor Szmidt (24.699s), a zaraz za nim zameldował się Karol Basz, który po zakończeniu sezonu w Mistrzostwach Świata postanowił treningowo wystartować w zawodach WRT.

Start do wyścigu odbywał się w grupach 9-osobowych, a zwycięzca każdej z nich miał zagwarantowany dalszy start z ostatniego pola w wyższej grupie. Sztuka ta nie udała się Michałowi Grzybowi, który startował dopiero z 7 pozycji w grupie 2. Tak więc zamiast walczyć o zwycięstwo – musiał tym razem zapomnieć o dobrym wyniku i raczej myśleć o obronie 2 pozycji w całym turnieju.

Wyścig finałowy to popis startującego z 3 pozycji Michała Kusia, który nie tylko jako pierwszy zobaczł flagę w szachownicę, ale wynikiem 24.342s ustanowił najlepszy czas dnia. Drugi na mecie był Szymon Cieślak, który po 24 okrążeniach zameldował się niespełna 3s za zwycięzcą, a czas 24.456 był trzecim rezultatem dnia. Trzecie miejsce w wyścigu zajął Mariusz Tomza, który rozpoczął te zawody z odległej 18 pozycji po Q1. Po zsumowaniu wszystkich składowych i obliczeniu wyników końcowych – podium X GP okazało się być identyczne z miejscem na mecie wyścigu. Najlepszy z redakcji Wyprzedź Mnie! Igor Szmidt zajął 5 miejsce w wyścigu oraz wysoką 4 pozycję w GP. Jedyna kobieta która pojawiła się tego dnia na starcie – Ewa Tomza – wyprzedziła dwóch konkurentów i zajęła ostatecznie 38 pozycję.

W przekroju całego sezonu na torze WRT Karting w Tychach wystartowało łącznie 98 osób

W klasyfikacji generalnej całego turnieju, uwazględniającej 8 najlepszych rezultatów sezonu dla każdego z zawodników, zwyciężył Michał Kuś, który zgromadził 568pkt. Mimo niepowodzenia w ostatnich zawodach, drugą lokatę utrzymał Michał Grzyb (554pkt) a najniższy stopień podium dopełnił Szymon Cieślak (549pkt). Dzięki regularnym występom w trakcie całego sezonu i regule odrzucania dwóch najsłabszych wyników Grand Prix – czwartą pozycję utrzymał Mateusz Słomka (495pkt), który z powodu kontuzji nie mógł uczestniczyć w ostatnich zawodach. Piąte miejsce zajął Mariusz Tomza (495pkt), a pierwszą szóstkę zamyka Konrad Wacławik (448pkt). Najlepszy z redakcji – Igor Szmidt, zgromadził na swoim koncie 428pkt co dało mu ostatecznie ósmą lokatę w turnieju.

W klasyfikacji kobiet najlepsza w całym sezonie okazała się Katarzyna Małkowska (27pkt). Drugie miejsce zajęła Drewko Klaudia (3pkt) a trzecia była Ewa Tomza.

Więcej informacji na temat zawodów oraz działalności toru można znaleźć na jego oficjalnej stronie – WRT-Karting.pl
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.09.2015  Karol Basz kartingowym mistrzem świata!
27.07.2015  Basz szósty na zakończenie mistrzostw Europy
22.06.2015  Basz z przygodami w Wielkiej Brytanii
11.05.2015  Basz pechowo zaczyna mistrzostwa Europy
27.04.2015  Basz drugi w WSK Super Master Series
Tagi:
Karting

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mlospeed, 22.12.2011 15:59[!]
Jak miło - pierwsza fota i załapałem się na walkę z samym Karolem Baszem w pierwszym zakręcie ;p

Dzięki za mega emocje w całym roku, czekamy z niecierpliwością już na nowy sezon grand prix :)

pozdrawiam
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca