F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Francja coraz bliżej powrotu do kalendarza F1

GP Francji miałoby być organizowane na zmianę z GP Belgii.
Mariusz Karolak, 22 grudnia 2011, wyświetlenia: 2267<< | lista | T- | T+ | >>
Powrót Francji do kalendarza Formuły 1 po trzech latach nieobecności coraz bardziej się zbliża. Taki wniosek można wysnuć z wypowiedzi osoby, którą w czerwcu tego roku wyznaczył premier tego kraju Francois Filion do ponownego ściągnięcia F1 do Francji. Jest nią Gilles Dufeigneux.

Gazeta Nice-Matin poinformowała właśnie, że potencjalnym miejscem organizacji wyścigu byłby tor Paul Ricard, a wyścig miałby się odbywać na przemian z Grand Prix Belgii na Spa-Francorchamps.

„Sprawy zmierzają w bardzo realnym kierunku” – miał powiedzieć Dufeigneux. „Wszystkie wskaźniki są już zielone albo wkrótce będą takie. Mój obecny nastrój w tej sprawie mogę wyrazić za pomocą trzech słów: optymizm, roztropność, pokora. Weszliśmy już na etap realizacji tego pomysłu i mogę powiedzieć, że ostateczne decyzje zostaną podjęte w niedługim czasie, nastąpi to w styczniu albo na początku lutego”.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
08.04.2024  GP Korei Południowej powróci do kalendarza?
05.03.2024  Saudyjczycy zaprezentowali projekt toru w Qiddiyi
04.03.2024  Bin Sulayem rozmawiał z Erdoganem o reaktywacji GP Turcji
04.03.2024  Domenicali sugeruje rotację niektórych europejskich wyścigów
Tagi:
Kalendarz GP
Paul Ricard

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
DJ Malina, 22.12.2011 21:23[!]
Tylko nie to! Niech zrobią rotację z Catalunyą albo całkowicie za Walencję niech wejdzie, za cokolwiek, byle nie za Spa, Monzę i Suzukę!
maciejas512, 22.12.2011 21:24[!]
Po pierwsze - Don't like. Po drugie - Jeśli już miała by wrócić Francja to chociaż Magny-Course lepszy niż Paul Ricard. Po trzecie - Niech wejdzie za Bahrain albo jakiś azjatycji kicz ale nie za Spa.
IceMan11, 22.12.2011 21:41[!]
Ktoś ma jeszcze jakieś życzenia?
Jeżeli tak to listy do świętego jeszcze dojdą.
SirKamil, 22.12.2011 21:52[!]
Belgia albo co dwa lata albo wcale. wybierajcie. GP Francji to zbawienie dla Spa, nie wyrugowanie.
Masio, 22.12.2011 22:08[!]
Jeżeli już GP Francji ma wrócić, to niech wywalą np. Walencję, a od Spa to niech się odczepią!!!!!
jpslotus72, 22.12.2011 22:40[!]
Chciałbym wiedzieć - bo nie śledziłem tych spraw - jakie konkretnie kroki podjęto w celu uratowania Spa w inny sposób (jakich szukano sponsorów-inwestorów, o jakich "dodatkowych atrakcjach" myślano w celu lepszego wykorzystania obiektu, do jakich drzwi w tej sprawie pukano tip. itd.). Bo jak rozumiem, pomysł z rotacją powinien być "ostatnią deską ratunku" - kiedy już wszystkie inne sposoby zawiodły - a nie pierwszym i jedynym (bo najprostszym) rozwiązaniem. Na mój rozum - tor wykorzystywany tylko co dwa lata staje się przez to jeszcze bardziej deficytowy i trudniejszy w utrzymaniu. Silverstone - z trochę innych powodów - też już wisiało na włosku (odkurzano już asfalt w Donnington) - jednak dzięki mobilizacji organizatorów udało się zrobić to co trzeba, żeby uratować to kultowe miejsce dla F1. Na Spa jest naprawdę tak beznadziejnie - czy może komuś brakuje motywacji i determinacji (albo po prostu kompetencji)?
Jakoś nie dociera do mnie ta bezwzględna alternatywa: "Belgia albo co dwa lata albo wcale." (@SirKamil) Choćby dlatego, że była przecież propozycja przejęcia toru:
http://www.f1wm.p...p/news_id-23514.html
- i do dzisiaj nie rozumiem odpowiedzi Pierre-Alaina Thibauta w tej sprawie (o czym pisałem w komentarzu pod wskazanym newsem). Skoro Lopez widział szansę zrobienia tam dobrego interesu, to powinno to być co najmniej poważnie rozpatrzone, jeśli już nie przywitane od razu z entuzjazmem.
kovalf1, 22.12.2011 23:40[!]
"Na Spa jest naprawdę tak beznadziejnie - czy może komuś brakuje motywacji i determinacji (albo po prostu kompetencji)?
Jakoś nie dociera do mnie ta bezwzględna alternatywa: "Belgia albo co dwa lata albo wcale.""
@jpslotus72 - Dobrą propozycję kiedyś podałeś chyba Ty, jeśli się nie mylę. Chodziło o to, żeby przemianować GP Belgii na GP Europy(pisałeś, że siedziba UE jest w Brukseli, więc są jakieś związki)/ Ciekawe czy takie coś jest wykonalne?
Szkoda, żeby Spa musiało ulegać rotacji, to wspaniały tor, wyścig powinien odbywać się tam co rok. No, ale jeśli nie ma innego ratunku, to trzeba zaakceptować "mniejsze zło"...
ROOK, 23.12.2011 00:18[!]
Witam wszystkich bardzo serdecznie - to mój pierwszy wpis tutaj, chociaż czytam od bardzo dawna. :)) Zazwyczaj po komentarzach jps nie mam już nic do dodania, skoro zatem On pisze, że czegoś nie rozumie - muszę wkroczyć do akcji. ;-)

Otóż głównym problemem wspaniałego toru Spa-Francorchamps jest biurokracja i socjalizm (mniej więcej ta sama unijna biurokracja i socjalizm, które odpowiadają za powolną utratę przez Europę kolejnych torów na rzecz niezainfekowanej nimi Azji - Europa po prostu dzięki nim powoli idzie na dno).

Tor Spa jest kontrolowany przez rząd, a jego managerem jest po prostu urzędnik, więc oczywiste jest, że będzie przeciwko prywatyzacji toru i zrobienia z niego dochodowej inwestycji, bo pierwsze co trzeba by zrobić, to usunąć przyczynę kłopotów - owego managera z bajkowymi uprawnieniami i minimalną odpowiedzialnością, a mało kto dobrowolnie zrezygnuje z takiej synekury, takiej władzy i takich apanaży. A że GP Belgii upadnie? Nie jego zmartwienie! Powie: chcieliśmy jak najlepiej...

.

BTW: Zbliża się koniec roku wraz z tymi wszystkimi ankietami podsumowującymi sezon, a więc przypominam wszystkim, którym będzie brakować GP Belgii na torze Spa: na pytanie o najulubieńszy tor/GP nie podaje się toru najulubieńszego, tylko podaje ulubiony, a zagrożony zamknięciem - czyli Spa-Francorchamps (na tej samej zasadzie chcąc pomóc konkretnemu kierowcy, np. Robertowi Kubicy, przy pytaniu o firmy poznane dzięki sponsoringowi F1 - wymienia wyłącznie firmy sponsorujące danego kierowcę. Na ankiety trzeba odpowiadać inteligentnie! :))
jpslotus72, 23.12.2011 01:28[!]
@kovalf1
Owszem, kiedyś chodziło mi po głowie GP UE (Grand Prix Zjednoczonej Europy) - jako wybieg, który miałby skierować jakąś część wyrzucanych nieraz w błoto brukselskich funduszy na "prestiżową, reprezentacyjną imprezę sportową" (ulokowaną na najbliższym stolicy UE obiekcie)... :) Ale obawiam się, że rację ma @ROOK (Witaj w "Klubie"!) - gdyby do Spa dobrali się unijni biurokraci, zrobiliby rotację na wzór prezydencji i mielibyśmy wyścig na Spa co 27 lat (a w międzyczasie w różnych "egzotycznych" lokalizacjach - w Polsce oczywiście GP UE odbywałoby się na zbudowanej przez Chińczyków autostradzie)... Albo do głosu doszliby ekolodzy i zdjęliby asfalt, żeby na Eau Rouge mogły bez przeszkód ścigać się żabki i biedronki...
Absurdy absurdami - ale sprawę Spa trzeba jakoś sensownie rozwiązać. Jak pisałem - rotacja to powinien być "ostatni szaniec", kiedy runą już wszystkie broniące tego toru "barykady" - ale czy ktoś je w ogóle próbuje stawiać?...

Głównym tematem jest GP Francji - nie mam oczywiście nic przeciwko tej lokalizacji, ale czy rotacja Spa jest z tego powodu naprawdę nieunikniona?
ROOK, 23.12.2011 02:29[!]
Cóż, mnie też się nie podoba, że Bernie zwraca uwagę przede wszystkim na $$$ pozyskiwane bezpośrednio z toru, gdziekolwiek by on nie był (czyli po prostu kto da więcej), zamiast uwzględniać taki miękki czynnik jak sentymenty milionów widzów F1 (którzy też przecież mają kluczowe znaczenie finansowe dla F1), a którzy woleliby wyścigi na torach z historią - tych które się sprawdziły w boju i pamiętających najważniejszych ludzi oraz wydarzenia każdej z poprzednich epok F1.

Wszystkim tym, którzy nie pojadą osobiście dofinansować GP Belgii pozostaje tylko walczyć przy pomocy inteligentnego wypełniania ankiet FIA (chyba niedługo taka będzie, albo może już jest?).

A propos szefowania GP: wprawdzie po fatalnym pierwszym GP Korei w 2010 roku szefostwo próbowało śpiewać na melodię: "Nie wszystko było złe, nie wszystkooo; nam co nieco doskonale wyszłooo", to jednak pierwszym krokiem do poprawy sytuacji była wymiana kierownictwa GP Korei.

______________________________________________________________________
@jpslotus72: THX :)) BTW: Niedawno wspominałeś o problemie oceny kierowców jeżdżących w różnych zespołach - ROOK to [naprawdę ekstremalny] Ranking Obiektywnej Oceny Kierowców ;-) (tylko nie wiem, jak to dalej pójdzie bez Maraza...)
jpslotus72, 23.12.2011 10:36[!]
@ROOK
Tu chodzi o coś więcej niż "sentyment" - Silverstone, Monako, Monza i Spa to najstarsze tory w F1. Chociaż Spa z powodów bezpieczeństwa miało przerwę (1971-1983) do czasu zmiany konfiguracji i poprawienia standardów, to jest to jeden z "fundamentów F1". Formuła bez któregoś z tych torów byłaby tak samo "zraniona", jak bez Ferrari czy McLarena. Podobnie jak państwa uruchamiają specjalne programy "ochrony dziedzictwa narodowego", F1 także powinna chronić to, co jest w niej najlepsze - bo tak się składa, że właśnie te najstarsze tory (które przeszły oczywiście wiele modyfikacji) są najlepsze: najbardziej lubiane przez kierowców i kibiców. Rotacja GP to jeszcze nie strata obiektu - ale naprawdę, w czasie kiedy w kalendarzu jest kilka doprawdy wątpliwych lokalizacji, zagrożenie corocznego wyścigu na torze, który jest marzeniem wszystkich kierowców (są dziesiątki, setki takich wypowiedzi), musi rodzić pytanie o czyjeś kompetencje...
Twarzer, 23.12.2011 10:56[!]
@maciejas512
Ja rozumiem, że gusta gustami, ale osobiście nie widzę ani jednego logicznego powodu, który wskazywałby na to, że Magny-Course jest "lepsze" od Paul Ricard.

Paul Ricard od zawsze był lubianym torem, podczas gdy na Magny-Course kierowcy narzekali już w 1991 roku.
Yurek, 23.12.2011 12:26[!]
Magny-Cours? Dajcie spokój, nudny, bezpłciowy tor.
Ranguren, 23.12.2011 12:47[!]
Yurek a Paul Ricard to niby super tor wole Magny-Cours
tu niema woli bo prywatni sponsorzy są żeby finansować gr Belgii
tylko to jest wciskanie GR Francji na siłę
a pewnie nie da się za Valencia bo ona i tak kopa dostanie

tylko że pewnie za RPA albo Meksyk
Falarek, 23.12.2011 15:52[!]
Magny-Cours nie jest taki zły. Obecnie w kalendarzu F1 znalazło by się parę gorszych torów. Dla mnie ten wyścig miał swój urok zwłaszcza ta dziwaczna krótka prosta startowa i szykana na końcu na której nieźle zawsze podbijało samochody.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca