F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Schumacher i Buemi najczęściej wyprzedzającymi kierowcami sezonu 2011

Czołową trójkę uzupełnił Kamui Kobayashi.
Nataniel Piórkowski, 24 grudnia 2011, wyświetlenia: 5249<< | lista | T- | T+ | >>
Michael Schumacher okazał się najczęściej wyprzedzającym kierowcą minionego sezonu, minimalnie wyprzedzając Sebastiena Buemiego.

W danych strategicznych skompletowanych przez Mercedes GP, czołową trójkę uzupełnił Kamui Kobayashi znany ze swych widowiskowych manewrów. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, iż Schumacher i Buemi, po zazwyczaj kiepskich sesjach kwalifikacyjnych zyskiwali wiele pozycji na starcie, co bez wątpienia wpłynęło na poprawę ich statystyk wyprzedzania.

Wyścigowe tempo siedmiokrotnego mistrza świata nie odbiegało jednak od osiągów jego partnera z zespołu – Nico Rosberga, co wskazuje na ogrom postępu, jaki niemiecki kierowca dokonał od czasu swego wielkiego powrotu do sportu. Dane, jakie opracował Mercedes dobitnie pokazują i potwierdzają prawidłowość, że wyścigi w środku stawki obfitują w większe możliwości ataku – Sebastian Vettel, który większość sezonu przejechał na czołowych lokatach, zajął w tabeli dopiero czwarte miejsce od końca z 27 manewrami wyprzedzania na koncie.

Dane Mercedesa powstały w oparciu o połączenie materiału wideo, czasów kierowców oraz technologii GPS i nie bazowały wyłącznie na prostych wykresach okrążenia po okrążeniu. Analiza dowiodła, że przez wszystkie tegoroczne wyścigi kierowcy wyprzedzali się aż 1468 razy. Jeśli jednak odejmie się manewry z pierwszych okrążeń (150), te spowodowane uszkodzeniami samochodu (124), to w sumie podczas całego sezonu doszło do 1212 zmian pozycji. Analizując jeszcze dogłębniej zestawienie Mercedesa można dowiedzieć się, że prawdziwych manewrów wyprzedzania – z wyłączeniem trzech najwolniejszych zespołów (310) i partnerów zespołowych, którzy często ułatwiają zadanie (80) – było w sumie 822.

Spośród nich 452 zmiany pozycji odbyły się w normalnych wyścigowych warunkach, a 370 z użyciem systemu DRS. Oznacza to, że wyprzedzania z system redukcji oporów stanowią około 45% manewrów z całego sezonu. DRS najgorzej spisywał się w Monako (2 wyprzedzania), Melbourne (5), Silverstone (6) i Sao Paulo (7), gdzie lokalizacja strefy aktywacji powodowała ograniczone możliwości ataku. Największy sukces system odniósł w Turcji (50 manewrów), Abu Zabi (50), Szanghaju (37) i Barcelonie (29).

Najczęściej wyprzedzający kierowcy sezonu 2011 Formuły 1
P.Kierowca Ilość manewrów   
1.Michael Schumacher 116   
2.Sebastien Buemi 114   
3.Kamui Kobayashi 99   
4.Jaime Alguersuari 93   
5.Pastor Maldonado 91   
6.Paul di Resta 90   
7.Sergio Perez 87   
8.Rubens Barrichello 86   
9.Jenson Button 85   
10.Felipe Massa 82   

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
12.03.2024  Ebel: Liberty Media za dużo eksperymentuje
12.03.2024  Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008
08.03.2024  Brown: Rola inżynierów jest w ten weekend nie do przecenienia
07.03.2024  Szefowie wzywają do ostrożności w ferowaniu winy bin Sulayema
Tagi:
F1 ogólnie
Schumacher Mich.
Buemi S.
Kobayashi K.
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 25.12.2011 12:16[!]
Teraz jeszcze podliczmy, ile razy zostali wyprzedzeni, i wyjdzie na zero... ;]
p33ro, 25.12.2011 13:04[!]
Jenson to przyfragował w Kanadzie tyle wyprzedzeń ;P
Huckleberry, 25.12.2011 15:24[!]
Jak porównamy tę statystykę z listą nalepiej ocenianych kierowców przez kierowników zespołów to okaże się, że ta lista jest zupełnie nie ważna. Najlepsi kierowcy wcale nie muszą często wyprzedać. Być moze dlatego że są w stanie osiągnąć wystarczająco dobry czas w kwalifikacjach oraz dlatego że rzadko popełniają błędy.
katinka, 25.12.2011 19:29[!]
Ciekawe zestawienie. No i Schumi najwiecej wyprzedzen, tak myslalam, ze ladnie w tym sezonie walczyl. Biedny Buemi tez calkiem niezle i Kobayashi, o i nawet Maldonado ok, jesli dobrze widze. Nawet Filip w top 10, a kurde gdzie Lewis?
A ciekawe, ktory kierowca najwiecej nawyprzedzal bez guzika DRS, tez bylby chyba ciekawy ranking ;)
michal2111, 25.12.2011 20:11[!]
Schumi nie byłby sobą, gdyby chociaż w jednej klasyfikacji nie dominował :-)
IceMan11, 26.12.2011 00:11[!]
@michal2111
2 wyprzedzenia więcej to u ciebie dominacja?
Aeromis, 26.12.2011 00:21[!]
Tą statystykę traktuje raczej jako "najwięksi pracusie", ale i z przymrużeniem oka, bo użyteczności z niej nie ma wcale, w szczególności przy oponach Pirelli (i DRS).
dan193t, 26.12.2011 02:42[!]
@katinka
Maldonado nabijał staty wyprzedzając nowe zespoły głównie... nie ma się czym zachwycać
Anderis, 26.12.2011 23:30[!]
W tej statystyce wysoko są kierowcy, którzy często znajdowali się na pozycji niższej, niż było realne tempo wyścigowe ich bolidu. Z różnych przyczyn: słabej postawy w kwalifikacjach, różnicy w tempie kwalifikacyjnym i wyścigowym bolidu, pechowych wypadków, słabych startów, popełnianych błędów itp.

Bycie nisko w tej statystyce może być nawet powodem do dumy. Często oznacza to, że było się szybkim w kwalifikacjach i bezbłędnym w wyścigu, przez co nie miało się kogo wyprzedzać, bo nie było żadnych wolniejszych bolidów z przodu.
schuey, 27.12.2011 00:13[!]
@michal2111 w rzeczy samej
@Aeromis no tak obiektywnie to tylko CI pracusie mieli DRS i Pirelli..reszta nie miala tych systemow

@katinka a gdzie Lewis??? u terapeuty i psychologa i jeszcze gdzies po drodze u kogos kto go szacunku dla ludzi nauczy

@Huckleberry mowisz tylko i wylacznie o Vettelu..o nikim innym
Huckleberry, 27.12.2011 09:54[!]
@schuey - chodzi mi dokładnie o to co napisał Anderis - czyli to się sprawdza w przypadku większości "lepszych" kierowców z dwójek zespołowych. Nie chodzi tylko o mistrza ale o wszystkich, którzy potrafili ze swojego bolidu wycisnąć maksimum nie popełniając wielu błędów. Na przykład Rosberg, Button, Alonso ale też na przykład Sutil.
Wszyscy z nich są nisko sklasyfikowani dlatego, że po prostu po dobrych kwalifikacjach nie mieli kogo wyprzedać.
PiotrekF3 Euro, 27.12.2011 17:00[!]
Ciekawe ile tych manewrów miał Vettel ?

Cytat :

Bo Vettel miał bolid do dublowania przystosowany...;)
to ile razy musiał dublować 100-150? :-)
schuey, 28.12.2011 01:32[!]
oj chyba wiecej
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca