F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Grand Prix Francji we wrześniu 2013 roku?

Paryski dziennik Le Figaro donosi, że plany organizacji imprezy wchodzą już w ostatnią fazę.
Nataniel Piórkowski, 6 stycznia 2012, wyświetlenia: 1649<< | lista | T- | T+ | >>
Powrót Francji dla kalendarza Formuły 1 wydaje się być wyłącznie kwestią czasu, więc nie powinno dziwić, że media z kraju nad Sekwaną określiły już datę inauguracyjnej imprezy.

Od połowy ubiegłego roku głośno mówi się o reaktywacji Grand Prix Francji, którego ostatnia jak dotąd edycja odbyła się w sezonie 2008 na torze Magny-Cours położonego opodal Nevers. Wyścig ma jednak wrócić do grafika mistrzostw już od 2013 roku i odbywać się na obiekcie Paul Ricard.

Gazeta Nice-Matin zdaje się potwierdzać plany Berniego Ecclestona, zakładające naprzemienną organizację imprezy z Grand Prix Belgii na legendarnym torze Spa-Francorchamps. Tymczasem paryski dziennik Le Figaro ujawnia, że sprawa organizacji wyścigu leży już na biurku premiera Francji – Francisa Fillona. „Do zakończenia procesu zostało tylko danie zielonego światła od ministra sportu – Davida Douillet oraz szefa Francuskiej Federacji Sportu Samochodowego – Nicolasa Deschaux. Pierwszy wyścig odbędzie się 1 września 2013” – możemy przeczytać w artykule w którym zaznaczono, że na potrzeby Formuły 1 pojemność trybun obiektu zostanie zwiększona do 50 tysięcy.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.07.2023  Grand Prix Francji z zielonym światłem od Emmanuela Macrona
25.08.2022  Francja straciła miejsce w kalendarzu na sezon 2023
24.07.2022  GP Francji: wyniki wyścigu
24.07.2022  Verstappen wygrywa GP Francji po wypadku Leclerca
24.07.2022  Ocon: GP Francji w Le Mans byłoby czymś niesamowitym
Tagi:
Paul Ricard
Kalendarz GP

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Arya, 06.01.2012 10:42[!]
Wrzesień 2013... Wiadomo, co to niestety znaczy.
Ale Francja może mogłaby się wysilać i zbudować sobie nowy tor, skoro chcą GP... Bo Paul Ricard średnio mnie przekonuje... Może Magny-Cours bym nawet wolała.
jpslotus72, 06.01.2012 11:04[!]
Oto z czym kojarzy mi się brak Spa w kalendarzu wyścigowym:
http://www.youtub.../watch?v=e287pHZNUcs
Katastrofa.

Nie mam nic przeciwko Francji (Paul Ricard pozwala ścigać się na różnych konfiguracjach - mam nadzieję, że ustawią jakąś sensowną pętlę) - ale nie kosztem Spa... Do tej pory nikt rzetelnie nie wyjaśnił co zrobiono dla podreperowania finansów Spa (dlaczego np. odrzucono ofertę Lopeza), dlatego nie przyjmuję do wiadomości, że niemożliwe jest tam rozgrywanie wyścigu co roku. Jeśli jedynym powodem jest potrzeba znalezienie miejsca dla Francji, to powinien wylecieć jeden z hiszpańskich wyścigów (albo być rotowany z Paul Ricard).
Karol24, 06.01.2012 11:21[!]
W sezonie 2011 na Spa było zaledwie 45 000 kibiców i wyścig przyniósł 5,5 mln euro strat. Strasznie mało. Tylko Turcja w zeszłym sezonie miała mniej widzów na trybunach.
Spa ma preferencyjną umowę z FOM i nie płaci dużej opłaty i żeby wyjść na zero potrzebuje 65 000 widzów na wyścigu.
jpslotus72, 06.01.2012 12:41[!]
@Karol24
To jednak nie tłumaczy wszystkiego - Lopez proponował im kupno toru i wtedy to już byłaby "jego broszka", żeby wyjść na swoje. Odmówili - bo "obiekt jest zbyt cenny dla całego regionu" (chociaż Lopez przecież nie przeniósłby go gdzieś indziej). No to jak to w końcu jest - "finansowa ruina" czy "drogocenny klejnot"? Niech się zdecydują...
Kamikadze2000, 06.01.2012 12:55[!]
@jpslotus72 - w 2006 roku nie był tego GP i świat się nie zawalił. ;) Nie no, oczywiście szkoda byłoby SPA. Już wolałbym wypadnięcia Silve czy Hungaro od Belgii. Ale nie będę rozpaczał. Nie uważam, by trzeba było robic taryfę ulgową. I tak już taką mają. Niestety taka jest prawda. Nikt nie będzie organizował imprezy, aby ponosic straty. ;)
Adakar, 06.01.2012 13:42[!]
@jpslotus72
skąd wiesz że Genii Capital nie pracują nad teleportem międzywymiarowym i takie Spa nie przenieśliby na planetę K-pax w sąsiednim układzie słonecznym ... wtedy ewentualni widzowie mieliby problem z dojazdem :-P
jpslotus72, 06.01.2012 13:51[!]
@Kamikadze2000
Niemal każdy kierowca (przynajmniej 8-9 na 10), który ścigał się na Spa w jakiejkolwiek serii wyścigowej wymienia ten tor jako obiekt marzeń - i już choćby z tego powodu (jeśli komuś naprawdę leży na sercu dobro ścigania) o ile jakakolwiek lokalizacja miałaby zasługiwać na "taryfę ulgową" (dopiero co poprosiła o taką Walencja), to właśnie Spa. A w każdym razie ten obiekt zasługuje na to, żeby zrobić wszystko w celu uratowania go dla corocznego kalendarza - jak na razie nie widzę podstaw do stwierdzenia, że wykorzystano już w tym celu wszystkie możliwości.
Masio, 06.01.2012 14:10[!]
Jak już koniecznie ma być wyścig we Francji, to niech wyleci Walencja i na jej miejsce ten wyścig! I wtedy będzie jak za dawnych dobrych czasów. ;)
krzysiek_aleks, 06.01.2012 14:37[!]
@Kamikadze2000
Raczej w 2003 nie było, bo robili remont czy jakieś zmiany wprowadzali na torze, nie kojarzę już
Kamil-F1, 06.01.2012 18:59[!]
Rozgrywanie na zmianę GP we Francji i Belgii nie wyjdzie nikomu- oprócz Berniego na dobre.Tor spa jest jednym z najlepszych w kalendarzu.Za Francje powiniem wypaść któryś z azjatyckich torów lub nie powinno odbyc się GP USA.
rno2, 06.01.2012 21:31[!]
W chwili obecnej bardzo niepewne są GP Bahrainu i GP Korei, więc może znajdzie się miejsce i dla Francji i dla Belgii. Swoją drogą, skoro Francuzi dążą do wyścigu w swoim kraju to mogli by wybudować nowy tor, ewentualnie jakiś tor uliczny. Paul Ricard to moim zdaniem bardzo średni tor...
Arya, 07.01.2012 04:13[!]
@rno2
Walencja jest również bardzo niepewna (choć kłopoty Korei chyba przeoczyłam), ale obawiam się, że nie w tym rzecz. Miejsce się znajdzie dla takiego toru jak Belgia, jeżeli nie będzie przynosił strat, albo nawet przynosić minimalne. Teraz ma straty, a GP Francji może podebrać część widzów i je powiększyć.
Adakar, 07.01.2012 13:33[!]
@rno2
średni tor ... może i tak, ale ten tor ISTNIEJE, w przeciwieństwie np. do Austin ;-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca