F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Piero Ferrari: F1 musi utrzymać europejskie wyścigi

Zaprzecza doniesieniom o zwiększonej presji na zespół.
Piotr Józefowski, 14 stycznia 2012, wyświetlenia: 10615<< | lista | T- | T+ | >>
Szefowie Formuły 1 powinni zrobić wszystko, aby utrzymać historyczne europejskie wyścigi w kalendarzu, pomimo ogólnego nacisku na ekspansję F1 do innych krajów. Taka jest wizja vice prezesa Ferrari, Piero Ferrari, jedynego żyjącego syna Enzo, założyciela firmy.

Podczas specjalnego przemówienia w czasie imprezy "Wrooom" odbywającej się w Madonna di Campilglio, Ferrari powiedział, że pomimo tego , iż F1 ma zasięg globalny, to sądzi, że europejskie Grand Prix nie znikną z kalendarza.

„Uważam, że F1 powinna być mistrzostwami globalnymi, naturalnym więc jest, że także poza Europą. Jedyne czego żałuję to utrata ważnych wyścigów, jak na przykład GP Francji i jeśli będzie brakować więcej wyścigów takich jak ten, to będzie to powód do wstydu. Nie jestem fanem zmniejszania liczby europejskich Grand Prix. Dla nas Silverstone, jak i Monza, czy Spa są bardzo ważne, co roku odbywają się tam fantastyczne wyścigi i mam nadzieję, że ich nie zabraknie” – powiedział Piero Ferrari.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.05.2024  Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe
09.05.2024  Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli
08.05.2024  Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano
07.05.2024  Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami
03.05.2024  Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em
Tagi:
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 14.01.2012 14:49[!]
Cytat :
Dla nas Silverstone, jak i Monza, czy Spa są bardzo ważne, co roku odbywają się tam fantastyczne wyścigi i mam nadzieję, że ich nie zabraknie
I ja mam nadzieję, nie nie zabraknie odbywających się co roku na Spa "fantastycznych wyścigów".
Europa to jednak ogólne pojęcie - nie każdy wyścig na "Starym Kontynencie" ma tę samą wartość (pod względem atrakcyjności i tzw. "kultowości"). Gdyby np. Hiszpania zachowała jednak dwa wyścigi, a Spa byłoby rotowane z Francją, to moim zdaniem byłby również powód do wstydu.
Kamikadze2000, 14.01.2012 14:54[!]
Monza i Spa tak, ale Silve może spadac... ;]
akkim, 14.01.2012 15:08[!]
Aż chce się zagwizdać "Odę do radości",
to korzenie, tu fani są z czystej miłości.
axel, 14.01.2012 15:12[!]
Cytat :
Monza i Spa tak, ale Silve może spadac... ;]

Silverstone to akurat jeden z najlepiej trzymających się wyścigów w Europie, także nie masz co liczyc na jego odejście ;p
R90, 14.01.2012 15:52[!]
Popieram tego pana, bardzo dobrze mówi. Europa jest kolebką F1, to tutaj właśnie powstały te zawody. Można powiedzieć, że my Europejczycy mamy prawko wymagać, aby przynajmniej 50% wyścigów było w Europie. Amerykanie mają Champ Car, NASCAR, Indy i mają gdzieś to, że nie są rozgrywane te zawody daleko poza USA. Ale jak przy władzy stoi stary sknera, który to tylko podnosi stawki za organizację GP na danym torze, a kraje europejskie w dobie kryzysu i cięć nie mają funduszy na organizację, to sknera zaciera ręce i daję prawo organizacji gdzie indziej, byle było więcej zarobku. I robi to gość który ma milardy na koncie. Żenada
jpslotus72, 14.01.2012 15:52[!]
@Kamikadze2000
Tak lekką ręką wyrzuciłbyś "kolebkę F1" (tor, na którym odbył się pierwszy oficjalny wyścig F1)? Ale historia historią - nie wiem, czy znalazłbyś w obecnej stawce kierowcę (wśród tych, którzy mieli już okazję ścigać się na Silverstone), który zgodziłby się z Twoim zdaniem (sekwencja Becketts jest często wymieniana jako element "toru marzeń" - obok Eau Rouge czy esek z Suzuki)... Ale nawet patrząc okiem kibica - dziwi mnie taka opinia. Poza tym brytyjska publiczność jest wciąż jedną z najlepszych.
kovalf1, 14.01.2012 16:05[!]
@jpslotus72
A ja po części zgadzam się z Kamikadze, bo w ostatnich latach wyścigi na Silverstone są wg mnie nudne(no chyba, że popada) i nie umywają się do zawodów rozgrywanych na Spa. Nawet w Chinach są ostatnio ciekawsze wyścigi niż na Silverstone :)
Dante, 14.01.2012 16:20[!]
Szczerze mówiąc, po zmianie konfiguracji, Silverstone znacząco stracił na widowiskowości (to samo tyczy się Shakiru który przed przedłużeniem miał po prostu "ciekawsze" wyścigi). A reszta europejskich wyścigów jest świetna poza "Hiszpańską tragedią w dwóch aktach".
Co do newsa - szkoda, że Piero Ferrari nie jest w stanie wywrzeć wpływu na włodarzach formułki aby ci za wszelką cenę ratowali Europejskie obiekty.
Kamikadze2000, 14.01.2012 17:40[!]
@jpslotus72 - jest tak, jak pisze @kovalf1. Silve jest przeciętne i nie można go stawiac przy Spa, Suzuce czy nawet Sepang w Malezji! Poza tą sekwencją nic sobą nie reprezentuje moim zdaniem. Jedynie, co go trzyma, to historia. Pzdr :)

P.S. A co do kibiców. Nigdy nie byłem na wyspie, więc nie mnie to oceniac. ;)
katinka, 14.01.2012 18:43[!]
To prawda, co mowi Piero Ferrari, szkoda by bylo tych wspanialych torow jak Silverstone, SPA, Monza, gdzie tyle fajnych wyscigow mialo miejsce, a zwlaszcza Silverstone, gdzie w 48 wszystko sie zaczelo. Moglby Bernie Ecclestone cos poradzic, moze jakies pieniadze od FIA dac, aby SPA sie utrzymalo w kalendarzu, bo to przeciez wazne dla F1, kierowcow, kibicow.
A Silverstone bardzo lubie, ta atmosfere tam i nawet te pobocza jak pastwiska dla owiec, chociaz nie ogladalam wyscigow na starej konfiguracji toru, kilka filmikow tylko. Podobno kiedys z Nigelem Manselem byl tam jeden z najbardziej emocjonujacych wyscigow tak ogolnie. Nigel majac 30 sek straty do Piqueta wlaczyl turbosprezarke na maxa, dogonil Nelsona, wyprzedzil i wygral to GP, a silnik jego Williamsa zgasl zaraz po przekroczeniu linii mety z braku paliwa, to musial byc wyscig...
jpslotus72, 14.01.2012 20:26[!]
@kovalf1 @Kamikadze2000
Moja ocena Silverstone jest może trochę subiektywna (chociaż wielu obecnych kierowców naprawdę wypowiadało się w superlatywach o tym GP - np. w okresie, kiedy przyszłość Silverstone była zagrożona). Silverstone wśród torów jest dla mnie mniej więcej tym, czym Lotus (ten oryginalny) wśród zespołów. I tak jak Lotus miał lepsze i gorsze okresy, ale zawsze był dla mnie czymś wyjątkowym, tak może i na Silverstone nie zawsze wyścigi są bogate w ekscytujące wydarzenia, ale GP na tym torze przeżywam co roku najbardziej emocjonalnie (bardziej niż Monako czy Spa) - to jak odwiedziny w domu (który nie musi być najpiękniejszy i najbogatszy, ale ma tę swojską, niepowtarzalną atmosferę). Ostatnio najczęściej wypowiadałem się o Spa - w związku z kłopotami tamtejszego GP - i oczywiście podtrzymuję swoje "komplementy" pod adresem tej lokalizacji, ale jednak "najbliższe sercu" jest mi Silverstone. Ogólnie "fundament kalendarza" stanowią dla mnie Silverstone, Spa, Monako, Monza plus, poza Europą, Interlagos i Suzuka (nie chciałbym też stracić Nurburgringu w rotacji z Hockenheim, czy Montrealu - ale nie zaliczyłbym ich już do tego, wymienionego przed nawiasem "rdzenia").

(Na mój "sentyment" do Silverstone miał pewnie wpływ fakt, że kibicowałem Mansellowi i jego zwycięstwa na tym torze miały właśnie wyjątkową, niepowtarzalną atmosferę - jeszcze ta scena z Senną na Williamsie Nigela z 1991... "Stara miłość nie rdzewieje".)
Masio, 14.01.2012 21:37[!]
Cytat :
A Silverstone bardzo lubie, ta atmosfere tam


Na każdym europejskim torze, jest świetna atmosfera. I to jest też jeden z argumentów za tym, aby wyścigi w Europie utrzymały swoje miejsce w F1. ;)
michael85, 14.01.2012 22:34[!]
Wreszcie sensowny głos i to jeszcze od samego potomka Enzo Ferrariego. Myślę, że europejskie tory to esencja tego sportu. Azjatyckie i bliskowschodnie wyścigi też oglądam bo kocham F1 ale są one "tandetne i plastikowe". Nie dają takiej radości jak stare europejskie trasy z wielkimi tradycjami. Bardzo brakuje mi Imoli. W Europie jest tyle wspaniałych obiektów. Nie trzeba nawet budować nowych.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca