F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Force India: Pierwsza neutralizacja to jakiś żart

Bob Fernley uważa, że sędziowie chcieli podkręcić show.
Paweł Zając, 26 listopada 2012, wyświetlenia: 3803<< | lista | T- | T+ | >>
Bob Fernley, zastępca szefa zespołu Force India, nazwał pierwszą neutralizację podczas GP Brazylii, żartem.

Nico Hulkenberg i Jenson Button po 22 okrążeniu wyścigu mieli 48 sekund przewagi nad resztą stawki, gdyż zdecydowali się pozostać na slickach pomimo padającego deszczu. Ich przewaga została jednak zredukowana przez neutralizację, wywołaną szczątkami innych bolidów, które znajdowały się na torze po kilku kolizjach.

Fernley uważa, że tor można było uprzątnąć pod żółtymi flagami i zarzucił organizatorom celowe urozmaicanie wyścigu. „Uważam, że neutralizacja była żartem. Pomyślałem wtedy, że bawimy się w NASCAR. Szczątki można było uprzątnąć przy wywieszeniu podwójnych żółtych flag. Wraz z Jensonem byliśmy daleko z przodu. To wymaga sporego wysiłku zarówno od kierowcy, jak i zespołu, więc podjęto tą decyzję, aby rozkręcić show”.

Hulkenberg utrzymał prowadzenie po restarcie i był liderem aż do 48 okrążenia, kiedy wyprzedził go Lewis Hamilton. Ta dwójka zderzyła się sześć okrążeń później, kiedy Niemiec stracił kontrolę nad bolidem podczas próby wyprzedzenia McLarena w sporym korku. Hamilton został wyeliminowany z wyścigu, a Hulkenberg dojechał na piątym miejscu, na które spadł po karze przejazdu przez aleję serwisową.

Fernley jest również rozczarowany tą decyzją. „Nie mogę tego zrozumieć. Na środku toru, mimo powiewających wszędzie niebieskich flag znalazł się Caterham, który kompletnie przyblokował Lewisa. Nico zobaczył okazję. Obaj walczyli o zwycięstwo. To była szalona jazda, którą jestem w stanie zaakceptować. Można powiedzieć, że Nico był szybszy i powinien poczekać. To też można zrozumieć, jednak przede wszystkim w środku toru mieliśmy samochód, który powinien zjechać z drogi. Wtedy obaj kierowcy mogliby go wyprzedzić bez żadnego incydentu”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.07.2023  Nie żyje Robert Fernley
20.05.2020  Perez: Problemy finansowe Force India były jasne od pierwszego dnia
04.12.2018  Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji
04.12.2018  Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze
03.12.2018  Szafnauer: Racing Point to tymczasowa nazwa
Tagi:
Hulkenberg N.
Force India

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Amalio, 26.11.2012 22:47[!]
@THC-303 Ale co to według Ciebie znaczy własny błąd? Gdyby Lewis był bardziej z przodu i Nico nie miałby szans wejść w zakręt przed nim i na przykład wpakowałby mu się w bok, to to jest własny błąd. Tu tak nie było. Nie można w tym wypadku zwalać winy na niedostosowanie do warunków tym bardziej, że podobne uślizgi zdarzają się i na suchym torze, a Nico zaczął się obracać na przetartej ścieżce. Nie widzę więc powodu do karania go, bo uślizg był niefortunny i nie wynikał ani z zamierzonego działania ani z bezmyślności. Racing Accident. Nic więcej. A Lewis miał pecha.
Równie dobrze można powiedzieć, że rzeczywiście pierwszy SF był niesłuszny, bo Nico mógł dostosować się do warunków i jechać tak żeby uniknąć najechania na walające się po torze resztki...
Jestem pewien, że gdyby nie stawka wyścigu lub kierowcy biorący udział w zdarzeniu, to obyłoby się bez kary (albo gdyby obaj odpadli i pomijając fakt, że był to ostatni wyścig sezonu).
@ wszyscy inni. Może bądźcie łaskawi sobie pewne rzeczy przeanalizować pewne rzeczy. Wypadek na Spa był konsekwencją bezmyślnych poczynań Grojeana, bo on był winny zajechania drogi Hamiltonowi który go popchnął.
IceMan11, 26.11.2012 23:00[!]
@karrot
Ostatnio kłóciłem się z wieloma osobami i zapytam o to samo co pytali mnie. Co miał zrobić zawodnik Caterhama twoim zdaniem? Nie musiał przecież od razu oddawać pozycji, miał do tego jeszcze kilka zakrętów.
jpslotus72, 27.11.2012 00:39[!]
Obejrzałem kilka razy powtórki z kolizji Huilkenberga z Lewisem i patrzę na to trochę inaczej niż wczoraj, kiedy usprawiedliwiałem Nico trudnymi warunkami. Na powtórkach widać jednak, ze miał on lekki uślizg już moment (jakieś 2 sek.) wcześniej, wchodząc w ten zakręt - i prawdopodobnie wtedy stracił stabilność, co zaowocowało "driftem". Oba uślizgi wynikały najprawdopodobniej ze zbyt opóźnionego hamowania, nie dostosowanego do warunków. Widać jak Lewis ostro hamuje, puszczając dymek spod zblokowanego koła (lewy przód) - nie tylko dlatego, że przed nim był Caterham, ale żeby broniąc się przed Hulkenbergiem zmieścić się jednak w zakręcie. Natomiast te dwa uślizgi Nico (pierwszy mniejszy i drugi solidny) świadczą o tym, że on jeszcze mocno hamował już wchodząc w zakręt, czyli skręcając kierownicą - a co to oznacza, nie trzeba nikomu tłumaczyć. Więc moim zdaniem problem nie powstał w samym zakręcie, tylko w zbyt opóźnionym jak na panujące wczoraj warunki hamowaniu - i w tym sensie Nico przesadził z atakiem na Hamiltona. W tym świetle sądzę, że kara była jednak słuszna - a dowodem koronnym jest nie sama kolizja, tylko ten pierwszy uślizg, świadczący o spóźnionym w stosunku do prędkości i stanu nawierzchni hamowaniu - reszta to już tylko "logiczny" skutek. I mam nadzieję, że niezależnie od tego, kto przy jakiej opinii pozostanie, nie będziemy o tym dyskutować do wiosny...
jednooki_cyklop, 27.11.2012 00:52[!]
Gdyby taki incydent odbył się na suchym torze, to chyba nikt nie miałby wątpliwości, że to błąd kierowcy. A czy mokra nawierzchnia zmienia cokolwiek w tym temacie? Nie. Jedynie może być lekkim usprawiedliwieniem błędu, ale to ciągle pozostaje BŁĘDEM. A gdy błąd prowadzi do wyeliminowania innego kierowcy, to należy się kara.
marrcus, 27.11.2012 02:02[!]
szkoda mi go ale należało się, poszedł na wariata chcąc wykorzystać okazję.
Niby nie wieli błąd ale wyeliminował innego kierowce i to lidera wyścigu, no jakaś kara musiała być.
marios76, 27.11.2012 10:01[!]
SC był bardziej potrzebny niż mniej... Była by niezła jazda, gdyby jeszcze kilku kierowców pocięło opony, więc nie ma co się wdawać w dyskusję. Drugi temat- do obrońców manewru Nico Hulkenberga: Wiadomo- jest tylko jedna kara za to - Powinno się Lewisa zawiesić na co najmniej 3 wyścigi! Jak on w ogóle śmiał tam być!? :D
W tym przypadku, kara była za złą ocenę sytuacji, przeliczenie się z możliwościami, wyeliminowanie innego kierowcy z wyścigu. Wybrać. Kara adekwatna. Mógł Nico spokojnie poczekać- tak robi kilku kierowców w stawce, ale chciał bardzo i bardzo szybko. Można powiedzieć że ukarał się "niedojrzałością". Szkoda, bo przyznam jechał dobry wyścig.
THC-303, 27.11.2012 13:10[!]
Cytat :
Wypadek na Spa był konsekwencją bezmyślnych poczynań Grojeana, bo on był winny zajechania drogi Hamiltonowi który go popchnął.

Wypadek na Interlagos był konsekwencją bezmyślnych poczynań Hulkenberga, bo on był winny wpadnięcia niekontrolowanego tyłu bolidu na Hamiltona.
Oczywiście bezmyślność dużo mniejsza (w zasadzie nie bezmyślność tylko zła ocena sytuacji), konsekwencje też mniejsze, dlatego DT a nie baniak na 1 wyścig, albo czarna flaga.

Cytat :
Równie dobrze można powiedzieć, że rzeczywiście pierwszy SF był niesłuszny, bo Nico mógł dostosować się do warunków i jechać tak żeby uniknąć najechania na walające się po torze resztki...

Jeśli masz rację i SC był niesłuszny to wganiasz się w ślepy zaułek. SC był zbędny, bo resztki były tak samo trudne do ominięcia dla wszystkich, a jak komuś się nie uda ponosi konsekwencje tego. A tutaj T1 jakoś kierowcy obok Hulkenberga przejechali inaczej - normalnie. Nie ślizgał się ani Hamilton ani dublowany Caterham (Koval?). Było tak samo dla wszystkich, można było pojechać bez uślizgu. Nico nie uważał, poniósł konsekwencje.

Cytat :
Nie można w tym wypadku zwalać winy na niedostosowanie do warunków tym bardziej, że podobne uślizgi zdarzają się i na suchym torze

To nie ma najmniejszego znaczenia. Za uślizg w inny bolid na suchym torze też byłaby kara.

Cytat :
a Nico zaczął się obracać na przetartej ścieżce.

Tym gorzej dla niego, bo oznacza to, że powodem był zwykły błąd, a nie błąd w trudnych warunkach.

Cytat :
uślizg był niefortunny i nie wynikał ani z zamierzonego działania

Jeśli wynikałby z zamierzonego działania i zostałoby to udowodnione to skończyłoby się dużo większą karą. Odsyłam do MSC, Jerez 1997. Możemy też jeszcze raz wrócić do cudownego manewru RG w Belgii i największej kary od 20 lat nim spowodowanej. Jestem pewien, że on też nie chciał.
Amalio, 27.11.2012 17:33[!]
Cytat THC-303 :
Jestem pewien, że on też nie chciał.

No to gratulacje, że tak myślisz. A teraz ze zrozumieniem przeczytaj jeszcze raz mój komentarz. Do końca.
To co stało się na Spa było efektem jego bezmyślności, a zazwyczaj ludzie którzy robią coś bezmyślnie wcale tak nie chcieli. Ale to dalej jest bezmyślność którą trzeba karać.
Jeżeli kara dla Hulkenberga jest słuszna to moim zdaniem można karać wszystkich za wszystko, a RA to mrzonka, bo zawsze można powiedzieć, że kierowca mógł zrobić coś lepiej.

Gdyby Hulkenberg wyeliminował Lewisa pierwszym uślizgiem na wejściu, to byłaby to ewidentnie jego wina, bo świadczyłoby to o tym, że po prostu za szybko wchodził w zakręt, ale tak się nie stało.
Cytat THC-303 :
Tym gorzej dla niego, bo oznacza to, że powodem był zwykły błąd, a nie błąd w trudnych warunkach.

Warunki właśnie były trudne, bo najwidoczniej koło załapało wilgoć. Trudno przewidzieć coś czego nie widać, a linia którą jechał potencjalnie gwarantowała najbezpieczniejsza jazdę.
Cytat THC-303 :
Nie ślizgał się ani Hamilton

Ale koło zblokował, więc z jego strony też nie było do końca czysto.

Dla mnie kara dla Nico pozostanie w czołówce najgorszych decyzji sędziowskich sezonu.
jpslotus72, 27.11.2012 19:31[!]
@Amalio
Cytat Amalio :
Gdyby Hulkenberg wyeliminował Lewisa pierwszym uślizgiem na wejściu, to byłaby to ewidentnie jego wina, bo świadczyłoby to o tym, że po prostu za szybko wchodził w zakręt, ale tak się nie stało.
Tego pierwszego uślizgu (którego, skupiając się na samym momencie kolizji, nie zauważyłem podczas transmisji live) nie można oddzielić od drugiego. To nie było tak, że Hulkenberg stracił na chwilę stabilność, później ją odzyskał i następnie bez wyraźnego powodu dostał drugiego uślizgu. Ten pierwszy to właśnie wynik prędkości, jakiej Nico potrzebował do ataku na Lewisa i zbyt późnego hamowania, które spowodowało utratę stabilności w zakręcie. Ten drugi uślizg był bezpośrednim skutkiem pierwszego - po prostu prędkość była za duża żeby zmieścić się po wewnętrznej i w ogóle "wyrobić" ten zakręt - gdyby tam nie było Lewisa i Caterhama, to Hulkenberg albo przestrzeliłby ten zakręt (jak ze dwa razy zrobił to Alonso), albo postawiłoby go bokiem - jedno i drugie byłoby wynikiem błędu na wejściu w zakręt.
Dobrze, że można obejrzeć powtórki, bo ja w niedzielę nawet "upierałem się", że zawiniły warunki a nie Hulkenberg - ale po obejrzeniu tej sytuacji kilka razu z różnych ujęć "zwracam honor" @THC-303 i sędziom.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca