F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.05.2024

Kick Sauber z dużym pakietem poprawek na GP Emilii-Romanii

Verstappen krytykuje przepisy dot. przyznawania superlicencji

Hulkenberg: Komatsu robił wszystko, aby zatrzymać mnie w Haasie

Russell chętny na wyzwanie ścigania się z Verstappenem

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA zrezygnowała z nowych regulacji technicznych w obawie o prędkość bolidów?

Na sezon 2014 miały wejść nowe przepisy dot. aerodynamiki samochodów.
Mateusz Szymkiewicz, 19 grudnia 2012, wyświetlenia: 4337<< | lista | T- | T+ | >>
Według różnych doniesień, FIA zrezygnowała z wprowadzenia nowych regulacji technicznych na sezon 2014 w obawie, iż samochody Formuły 1 będą zbyt wolne.

Kilka tygodni temu doszło do spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych, podczas której ustalono, iż bolidy Formuły 1 w sezonie 2014 pozostaną w tej samej specyfikacji aerodynamicznej co w 2012 roku. Auto Motor und Sport donosi, iż z o wiele cięższym silnikiem oraz gorszą aerodynamiką, nowe bolidy mogłyby być wolniejsze od obecnych o ponad pięć sekund.

„Pojawiły się obawy, że bolidy Formuły 1 okażą się zbyt wolne” – możemy przeczytać w raporcie niemieckiej gazety.

AMuS dodał również, iż gdyby zdecydowano się na zmiany w aerodynamice, to istniałoby spore ryzyko, że maszyny ścigające się w Formule 1 byłyby wolniejsze od samochodów klasy LMP1 wykorzystywanych w WEC oraz bolidów z serii IndyCar.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.05.2024  Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe
06.05.2024  Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem
06.05.2024  Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania
06.05.2024  Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami
04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
Tagi:
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Przemysław, 19.12.2012 22:19[!]
Cytat :
„Pojawiły się obawy, że bolidy Formuły 1 okażą się być zbyt wolne”

Ale przecież od paru lat własnie do tego dążą.
Anderis, 19.12.2012 22:29[!]
Coś mi nie gra w tym newsie. Z tego co wiem, to nie jest tak, że FIA porzuciła wszystkie zmiany i bolidy mają pozostać w obecnej specyfikacji aerodynamicznej. Porzucono jedynie część zmian. Ale kilka innych, jak zwężenie przednich skrzydeł, czy obniżenie nosa, nadal są w planach.
Karol24, 19.12.2012 23:27[!]
@Anderis Nie. Cała aerodynamika pozostanie bez zmian. Wszystkie zmiany są porzucone.
Anderis, 19.12.2012 23:48[!]
@Karol24:
Powołując się na Andrew Bensona http://www.bbc.co.../0/formula1/20640255

FIA oświadczyła swego czasu, że pierwotnie planowane zmiany w celu zmniejszenia docisku i oporu aerodynamicznego zostały porzucone i przywrócona została specyfikacja z 2012 roku. Wg. Bensona oświadczenie jest mylące, gdyż takie zmiany, jak zwężenie przedniego skrzydła, obniżenie nosa, uproszczenie bocznych części przedniego skrzydła i bardziej restrykcyjne umiejscowienie końcówek wydechu zostały zachowane. Zrezygnowano z innych zmian.

Chyba, że od tamtej pory coś się zmieniło. Ale źródło tego newsa nie zawiera nowych rewelacji. Nie ma też żadnych świeżych newsów na Autosporcie na ten temat. Podejrzewam, że to odgrzewany kotlet z czasów właśnie wspomnianego przeze mnie wcześniej oświadczenia. No chyba, że jakieś źródła potwierdzają inaczej? Proszę o ich przytoczenie.
Darth ZajceV, 20.12.2012 00:02[!]
Problem jest taki, że nikt prócz niego nie poruszył tej kwestii, a FIA w podsumowaniu rezultatów obrad WMSC napisała tylko o tym, że zostaje obecna specyfikacja. Wyślę maila do Federacji i poproszę o doprecyzowanie.
Mastah, 20.12.2012 08:29[!]
FIA wrzuciła zaktualizowane regulaminy techniczne na 2013 i 2014 rok, więc można sobie je porównać:

http://www.fia.co...GULATIONS-111212.pdf
http://www.fia.co...GULATIONS-111212.pdf

Szukałem zmian w wysokości i szerokości przedniego skrzydła i je znalazłem (maksymalny rozmiar przedniego skrzydła to 1,65 metra, obecnie nie ma ograniczeń więc skrzydła mają 1,8 metra; obecnie maksymalna wysokość nosa to 50 cm, w 2014 jego czubek musi być na wysokości 18,5 cm), więc to co napisał Benson jest prawdą, a FIA zasiała tylko niepotrzebny zamęt.
marios76, 20.12.2012 10:43[!]
Czyli puszki nadal na lata górą... Newey zmień zespół, zanim zabijesz F1. Please... :(
Karol24, 20.12.2012 12:14[!]
@marios76 Silnik ich załatwi. Renault nie zrobi równie dobrego co Ferrari i Mercedes.
SirKamil, 20.12.2012 12:21[!]
Uzasadnij to.
mbwrobel, 20.12.2012 12:48[!]
@SirKamil - Karol24 pracuje w Renault w dziale silników i będzie sabotował projekt :D
No offence, Karol.
SirKamil, 20.12.2012 15:37[!]
No chyba, że tak.
pawlos, 20.12.2012 19:20[!]
Silnik 1.6 turbo będzie cięższy od 2.4 atmosferycznego? Jeszcze się okaże, że będzie więcej spalał. I gdzie ta ekologia?
SirKamil, 20.12.2012 19:57[!]
W twoich wymysłach nigdzie, ale jeśli zechcesz zapoznać się z rzeczywistością pewnie ją znajdziesz.
pawlos, 20.12.2012 20:28[!]
@SirKamil
Przecież opinia w moim poscie jeszcze niczego nie przesądza. Może ostatnie zdanie w niej, jest trochę na wyrost. Ale jak czytam, że przykładowo w takim podwójnie doładowanym 1.4 FSI topią się tłoki, to mam prawo powątpiewać w ekologiczność downsizingu. Teoretycznie obrany kierunek jest dobry - mniejsza pojemność to mniejsze tarcie, mniejszy ubytek ciepła, itd. W efekcie niższe zużycie paliwa. Ale jeśli wziąć wszystkie aspekty, jak np. koszt osprzętu, jego wytrzymałość, to ta ekologiczność nie jest już taka oczywista...
MPOWER, 20.12.2012 23:23[!]
@pawlos
Nie topią a wypalają denka. To samo było z silnikami TDI, kiedy VW je wprowadził do sprzedaży.
Nie chce nic krakać ale Francuzi wbrew opiniom robią jedne z najlepszych silników. Tylko ta propaganda w Polsce przez całą prasę należącą do niemieckich właścicieli powoduje, że każdy uważa niemiecką technologię za najlepszą.
Silniki rodem z Francji zawsze mieli tylko problem z osprzętem silnika a nigdy silnikami. Ostatnio to właśnie Niemcom najczęściej siliniki nie wychodzą (pomijam BMW, bo im rzadko kiedy wychodzi wpadka)
I to może się okazać, że właśnie żabojadom najlepiej wyjdzie silnik. Więc nie ma co wróżyć z fusów. Okaże się w 2014r ;)
SirKamil, 21.12.2012 01:08[!]
To zbyt skomplikowane na taką dyskusje. Ograniczając się jednak do zagadnień nośnych marketingowo- tj. zużycia paliwa, F1 bez wątpienia wykona duży progres. Silniki V6t będą oszczędniejsze a różnica będzie drastyczna.
kabans, 21.12.2012 13:34[!]
fajnie, że znowu będą różnice i silnik będzie decydował o osiągach tak jak do roku 2006, szkoda tylko że mamy trzech producentów silników na całą stawkę (no chyba, że cosworth da rade zbudować silnik). W 2007 roku kiedy to jeszcze osiągi silników miały znaczenie mieliśmy 6 silników (bmw, honda, toyota, renault, mercedes,ferrari)
MPOWER, 21.12.2012 14:57[!]
@pawlos
Mniejsza pojemność to mniejsze zużycie paliwa, bo komora spalania ( a dokładnie droga pracy tłoka) jest mniejsza więc potrzebna jest mniejsza dawka paliwa i powietrza. Tarcie mniejsze uzyskujemy zmniejszając ilość cylindrów, ponieważ wtedy jest mniej elementów mechanicznych.
Downzing to ekologia bo mniejsza ilość paliwa i spalin. Moc odzyskuje się dzięki turbinie, która napędzana jest spalinami.
A mniejsza utrata ciepła to zależy od sprawności silnika. Dlatego diesel mniej pali bo ma większą sprawność. I dlatego silnik o większej mocy z większą pojemnością ma wyższą sprawność, bo nie musi odrabiać pracy obrotami czyli dużym obciążeniem.
I kolejna sprawa, to wszystko niby ekologia ale też w kieszeń klienta. Mniejsza pojemność, większa moc = mniejsze przebiegi czyli czyt. mniejsza niezawodność jednostki.
W przyrodzie nie ma nic za darmo. Skoro zabierają pojemność i moc a chcą ją odzyskać, to muszą to zrobić kosztem niezawodności czyli wyżyłowaniem jednostek napędowych.
Ale @SirKamil ma rację, to nie temat i zbyt skomplikowane na takie gadanie :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca