F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Czy producenci będą mogli rozwijać jednostki napędowe w trakcie sezonu?

Doniesienia mówią, że Ferrari i Renault znalazły dziurę w przepisach, która to umożliwia.
Konrad Házi, 23 grudnia 2014, wyświetlenia: 2814<< | lista | T- | T+ | >>
Wygląda na to, że dostawcy silników dla F1 – Ferrari i Renault, wygrali kolejną bitwę w nadal toczącym się sporze dotyczącym zamrożenia jednostek napędowych.

Rywale Mercedesa mieli w tym roku sporo problemów ze swoimi jednostkami V6 i naciskali na wprowadzenie zmian w obecnym systemie homologowania. Obecnie wprowadzanie zmian mających na celu poprawę osiągów jest, w trakcie trwania sezonu, bardzo ograniczone.

Kolejnym terminem, do którego wszyscy producenci silników (Ferrari, Honda, Mercedes i Renault) zobowiązani są do przedstawienia FIA konstrukcji na sezon 2015 celem homologacji, miał być 28 lutego. Zdaje się jednak, że zostały znalezione pewne luki w przepisach przez Ferrari i Renault, które mogłyby pozwolić im na wprowadzenie zmodyfikowanych jednostek napędowych w dalszej części sezonu.

BBC donosi tymczasem, że problem był dyskutowany na ostatnim posiedzeniu Grupy Strategicznej w Genewie i „wygląda na to, że producenci będą mogli modyfikować swoje jednostki zarówno po starcie jak i przed startem sezonu”. Z podobnymi doniesieniami przychodzi Auto Motor ind Sport, który twierdzi, że „kto nie wykorzysta wszystkich 32 punktów (pozwalających na wprowadzanie modyfikacji) do 28 lutego, ten będzie mógł kontynuować prace w trakcie sezonu”.

Roger Benoit, doświadczony korespondent F1 donosi tymczasem na łamach szwajcarskiego Blick'a, że cała saga robi się na tyle drażliwa, iż Mercedes i Honda zaczynają pomału grozić odejściem.

Jacques Villeneuve odniósł się tymczasem do wypowiedzi szefa Red Bull Racing – Christiana Hornera, który twierdzi, że regulacje dotyczące silników powinny zostać pilnie zmienione. „Mówi tak, ponieważ sam nie ma silnika Mercedesa.” – stwierdził Kanadyjczyk. „W przeciwnym razie nie chciałby zmian regulacji. Nie myśli w tym momencie o tym co dobre dla Formuły Jeden, jednak tylko o przyszłości swojej i swojej ekipy.” – zarzucił Villeneuve.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Ambrozya, 23.12.2014 09:00[!]
Honda w praktyce jeszcze nie weszła, a już chce odejść?
Aeromis, 23.12.2014 09:06[!]
To druga i wcale niegłupia wypowiedź Villeneuve-a z rzędu, przecieram oczy z niedowierzania. Niewiarygodna sensacja!! ;)
Lechu88, 23.12.2014 13:10[!]
@Aeromis
Szkoda żę Twoje wypowiedzi nie mają takiej passy :(
Gszegosz, 23.12.2014 13:20[!]
I na dokładkę newsa Villeneuve jak zwykle szczery do bólu. : )
Kamikadze2000, 23.12.2014 13:32[!]
Dla nas kibiców takie rozwiązanie byłoby najlepsze.
RdQ_, 23.12.2014 14:18[!]
@Kamikadze2000, no pewnie, każdy kibic chce widzieć jak bogate zespoły odjeżdżają jeszcze bardziej. ;) Zastanów się czasami co Ty piszesz. :>
Yurek, 23.12.2014 14:20[!]
Myślę że dla nas kibiców najlepszym rozwiązaniem byłby wypad Red Bulla z F1, ale to inna kwestia.
magiel666, 23.12.2014 15:12[!]
@Yurek
no pewnie że tak! I tak już mamy za dużo zespołów w stawce.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca