F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Władze Londynu gotowe rozważyć pomysł organizacji wyścigu F1

Z kolei Ross Brawn nie traktuje propozycji ulicznych zmagań jako alternatywy dla toru Silverstone.
Mateusz Szymkiewicz, 20 grudnia 2018, wyświetlenia: 2713<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Przedstawiciele władz Londynu określili pomysł wyścigu Formuły 1 na ulicach miasta jako „możliwy” w realizacji.

Od co najmniej kilku lat pojawiają spekulacje, jakoby F1 analizowała możliwość rozegrania Grand Prix w stolicy Anglii. W ostatnim czasie plotki na ten temat przybrały na sile, ze względu na wygasające prawa toru Silverstone do organizacji Grand Prix Wielkiej Brytanii. BRDC zdecydowało się na aktywowanie klauzuli zrywającej porozumienie i edycja w 2019 roku przynajmniej na razie będzie ostatnią na legendarnym torze.

Mimo braku informacji na temat rozmów w sprawie utrzymania Formuły 1 na Silverstone, Liberty Media podkreśla, że chce pozostać w Wielkiej Brytanii i otwiera się na uliczne zmagania w Londynie. Mimo logistycznych wyzwań, jakie pociągnąłby za sobą wyścig, burmistrz miasta – Sadiq Khan, jest gotowy na realizację tego projektu.

„Londyn zawsze jest otwarty na goszczenie największych imprez sportowych na świecie, jak finał UEFA Euro 2020, NFL, Mistrzostwa Świata w Krykiecie oraz MLB. Burmistrz uważa, że organizacja wyścigu w Londynie byłaby możliwa w przyszłości i poprosił swój zespół o eksplorację opcji związanych z F1” – powiedział rzecznik biura Sadiqa Khana.

Formuła 1 w 2004 oraz 2017 roku organizowała pokazy na ulicach Londynu, lecz szef Motorsport UK – David Richards, uważa, że Grand Prix w stolicy byłoby „niestosowne”. Z kolei podczas dwóch pierwszych sezonów Formuła E ścigała się w Londynie, lecz wówczas tor był wytyczony wokół Battersea Park.

Jak przyznał szef F1 ds. sportowych – Ross Brawn, Grand Prix w Londynie miałoby szansę odbyć się tylko na obrzeżach miasta. „Z racji tego, że F1 wymaga około tygodniowej aktywności, zakłócenia w centrum Londynu byłyby nie do zaakceptowania. Nie uważam, by mieszkańcy miasta musieli się martwić tym, że przejmiemy centrum Londynu na tydzień. Eksplorowane są jednak możliwości na peryferiach” – powiedział 64-latek.

Brawn dodał, że nie chce też, by potencjalny wyścig w Londynie przejął od Silverstone prawa do organizacji Grand Prix Wielkiej Brytanii. „Chcemy, by Londyn był uzupełnieniem dla Silverstone, a nie zastępstwem. Chcemy sprawdzić czy będzie możliwe, by obie strony mogły funkcjonować. Londyn jest kultowym miastem z gigantyczną sportową historią, a także panuje tu wielki entuzjazm”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.04.2024  Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec
23.04.2024  Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
08.04.2024  GP Korei Południowej powróci do kalendarza?
05.03.2024  Saudyjczycy zaprezentowali projekt toru w Qiddiyi
Tagi:
Kalendarz GP
F1 ogólnie
Brawn R.
Silverstone
Londyn

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 20.12.2018 11:55[!]
Hermann Tillke już rozgrzewa łokieć, żeby zaprojektować nim kolejne fascynujące zakręty o kącie 90 stopni.
Organizacja wyścigu na ulicach Londynu, ale nie w centrum, tylko gdzieś na obrzeżach jest bez sensu.
Mam nadzieję, że LM dogada się z włodarzami Silverstone...
paymey852, 20.12.2018 12:03[!]
@rno2
Jakiekolwiek wpasowywanie na siłę toru w istniejące obiekty jest bez sensu.
Zobacz co Tillke zrobił w USA gdy nie miał ograniczeń, ten obiekt jest po prostu fantastyczny.
Zobacz co Tillke zrobił w Rosji gdy miał ograniczenia ...
rno2, 20.12.2018 12:15[!]
@paymey852
Dlatego wolę permanentne tory, które uwalniają potencjał bolidów F1.
Ale jeśli już muszą być tory uliczne, to niech prowadzą przez najciekawsze ulice znanych miast, a nie przez nołnejmowe ulice 2 godziny jazdy od centrum miasta...
paymey852, 20.12.2018 13:16[!]
No dokładnie, wątpię aby Monaco miało taką pozycje i prestiż bez tej całej otoczki.
To samo Singapur, a z tym Londynem to trochę jak by na siłę chcieli zrobić dobrze Anglikom.
bartoszcze, 20.12.2018 14:38[!]
Cytat rno2 :
niech prowadzą przez najciekawsze ulice znanych miast

Przez krakoski rynek.

Nawet Formuła E, która ma mniejsze wymagania, musi się bardzo sprytnie wpasowywać i niczego nie robi na "najciekawszych ulicach", których i tak nie będzie widać zza barier (ile widać z ulic Baku?).
Matthias, 20.12.2018 17:13[!]
Crystal Palace chyba się wpisuje w wymagania.

Fakt, nitka tego toru ma raptem trochę ponad 2 kilometry a szerokość średnio koło 10 metrów, ale zawsze można by było coś poszerzyć, wydłużyć lub poprowadzić w trochę dalszym otoczeniu. Jakby to dobrze wykonali, to byłaby to bomba marketingowa.
rno2, 21.12.2018 09:36[!]
@bartoszcze
1. W Baku i Monako nitka toru biegnie przez główne i reprezentatywne ulice, tak samo w Singapurze.
2. Kierowcy nie mają czasu na podziwianie widoczków, chodzi o kibiców przed tv.
3. FE to nie ta liga co F1.
4. Po co te ironiczne odzywki?
bartoszcze, 23.12.2018 09:39[!]
@rno2
1. Monako to przypadek szczególny, bo gdyby dziś ktoś zaproponował projekt ścigania się tymi uliczkami to zostałby wyśmiany ;) Natomiast jeśli chodzi o Baku to masz na myśli podjazd pod zamek, szeroki bulwar czy sekcje między kamienicami, gdzie przy odpowiednich ujęciach widać ładne domy? Bo akurat najciekawsze ulice są zdaje się z boku. I...
2. ...jak się ogląda "miejskie" wyścigi FE to czasem coś widać ponad barierami, a czasem - nie. Paryskie mogę polecić jako przykład bo lubię Paryż i znam miejsce w którym się ścigają (w Rzymie akurat to dzielnica mniej turystyczna)
3. Ale F1 wymaga jeszcze więcej bezpieczeństwa niż FE.
4. Bo miewam ironiczne nastroje.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca