F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

Dyrektor techniczny Racing Point przyznał, że dane z tunelu pokazały stratę na poziomie kilku sekund.
Mateusz Szymkiewicz, 18 stycznia 2019, wyświetlenia: 3887<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor techniczny Racing Point – Andrew Green, przyznał, że bolidy w sezonie 2019 będą „znacznie” wolniejsze.

FIA chcąc ułatwić wyprzedzanie kierowcom zatwierdziła szereg zmian technicznych, jak prostsze przednie skrzydła czy sekcje boczne. Zdaniem inżynierów, modyfikacje nie będą miały zbyt dużego przełożenia na jakość wyścigów, mimo realnego wpływu na tempo bolidów.

„Pod względem rozwoju zostaliśmy cofnięci o dwa lata” – stwierdził Andrew Green, dyrektor techniczny zespołu Racing Point. „Nie wiem, czy uda nam się wrócić do miejsca, w którym byliśmy przed wprowadzeniem tych regulacji. Kiedy pierwszy raz udaliśmy się do tunelu aerodynamicznego, bolid wyglądał naprawdę źle. Strata osiągów była znaczna. Mówimy o kilku sekundach na jednym okrążeniu”.

Zdaniem Brytyjczyka, zespoły będą miały bardzo dużo pracy w trakcie sezonu chcąc rozwijać najnowsze bolidy. „Krzywa rozwoju jest bardzo stroma dla wszystkich. Spodziewam się długiej walki. Kiedy rozpocznie się nowy sezon, inżynierowie z pewnością będą chcieli zobaczyć jakie rozwiązania zastosowała konkurencja”.

Green zapytany również, czy jego zdaniem możemy spodziewać się większej liczby manewrów wyprzedzania w 2019 roku, odpowiedział: „Trudno powiedzieć. Mimo to już teraz mam zmartwienia”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.01.2021  Szafnauer: Vettel może wydobyć to, co najlepsze w Strollu
04.01.2021  Aston Martin zaprezentuje w lutym malowanie i bolid na sezon 2021
13.12.2020  Perez: Jesteśmy w 100% przygotowani do wyścigu
07.12.2020  Perez: Jestem zdeterminowany, by pozostać w Formule 1
04.12.2020  Perez: Nie zależy mi na roli kierowcy rezerwowego w F1
Tagi:
Racing Point
Green A.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 18.01.2019 10:44[!]
Ciekawe, bo w Red Bullu ostatnio wspominali, że już teraz udało im się utrzymać poziom docisku z roku 2018 przy nowych regulacjach...
JuJu_Hound, 18.01.2019 10:49[!]
@rno2 Red Bull i docisk to synonim od kilku lat w F1. Teraz zalezy kto znajdzie luke w przepisach. Liczę na Williamsa.... ot taki piątkowy żart
mr_bean2000, 18.01.2019 12:24[!]
Myślałem, ze przed zmianą przepisów są jakieś analizy i symulacje efektów i potem zapada decyzja. A tu wychodzi zupełnie odwrotnie - zmieniają przepisy w ciemno, a potem liczą na dobre rezultaty, co jak widać średnio wychodzi :)
rno2, 18.01.2019 12:34[!]
@mr_bean2000
Ogólnie w FIA te zmiany na rok 2019 tłumaczą jako taki wstęp do rewolucji w sezonie 2021.
Nikt się nie spodziewał, że takie kosmetyczne zmiany spowodują, że wyprzedzanie stanie się proste.
Szacunki natomiast były takie, że bolidy będą wolniejsze o ok. 1,5 sekundy w stosunku do tych z 2018 r.
Teraz pozostaje czekać na Australię czy faktycznie RBR potrafił odzyskać cały docisk, czy też blefowali.
Aquos, 18.01.2019 15:04[!]
Tytuł i podtytuł artykułu są sformułowane nieco zbyt "sensacyjnie", skoro Geen wyraźnie zaznaczył, że dużą stratę osiągów zaobserwowali podczas pierwszych testów w tunelu aerodynamicznym. Od tego czasu na pewno sporo już "odpracowali. Zmiany oczywiście nie pozostaną bez wpływu, jednak nie demonizowałbym jego skali.
bartoszcze, 18.01.2019 18:05[!]
Poza tym możliwe, że nie udał im się pierwszy projekt.
Shaitan, 18.01.2019 18:11[!]
Z drugiej strony daje to jakieś nadzieje na jakieś roszady w układzie stawki.
rno2, 18.01.2019 18:35[!]
@Shaitan raczej na jeszcze głębszy podział między top 3 i resztą. Najbogatsi odzyskają docisk, a reszta straci te 1,5 sekundy.
piro, 18.01.2019 19:24[!]
Nie tylko RB wspomniał że już mają poziom docisku z 2018. Toto powiedział to samo po zakończeniu wyścigu w Abu Zabi.
Aeromis, 18.01.2019 20:50[!]
@rno2
Odzyskanie docisku nie jest równoznaczne z odrobieniem prędkości, więc zarówno głosy z RBR jak i Racing Point mogą być trafne. Nie zapominajmy, że bolidy będą ważyć więcej i prawdopodobnie nawet super aero nie pomoże w odzyskaniu prędkości z zeszłego sezonu.
rocque, 19.01.2019 13:32[!]
Czy skoro przednie skrzydła będą teraz mniej wyrafinowane, to przewaga najlepszych zespołów wynikająca z tego elementu (i analogicznie z reszty uproszczonych części) nie powinna ulec zmniejszeniu?
Aeromis, 19.01.2019 14:17[!]
@rocque
Nie sądzę aby można było na to odpowiedzieć przed sezonem. Nawet jeśli zmiany mogą teoretycznie spowodować ruch w stronę zrównania stawki, to może być to obszar w którym najwięcej opłaci się władować pieniądze by uzyskać największy postęp. Oczywiście nie musi tak być bo z przepisów mogą wynikać względnie łatwe do osiągnięcia limity maksymalny możliwości, lub po prostu granica braku opłacalności władowywania w to pieniędzy.
Sasilton, 19.01.2019 14:44[!]
@rocque
Wokół tego skrzydła trzeba zbudować resztę bolidu. Topowe teamy lepiej to ogarną.
Gdyby wziąć bolidy z 2018 i wsadzić nowe skrzydła, to może faktycznie wtedy by trochę stracili.
dejacek, 21.01.2019 12:43[!]
od wielu lat władze F1 próbują wyrównać stawkę przez coroczne dziwne zmiany przepisów, tymczasem stawka coraz bardziej się rozjeżdża. Biedniejszych nie stać na kosztowne wielotorowe badania więc muszą "strzelać" w jakieś konkretne rozwiązania, które potem przeważnie się nie sprawdzają. Zbicie stawki następowało wtedy kiedy przepisy były stabilne, bez corocznych rewolucji. Poza tym kasę z reklam też powinni dzielić sprawiedliwiej, wówczas słabsi mieliby łatwiej
dszra, 21.01.2019 15:53[!]
Wiadomo, że po osiągnięciu jakiegoś poziomu, późniejszy rozwój nie jest już tak efektowny. Dlatego im dane przepisy obowiązują dłużej, tym większa szansa, że ci słabsi zbliża się do czołówki. Jednak przy wcześniejszych regulacjach i stopniu skomplikowania aerodynamiki wejście na ten sam poziom co najbogatsi, było w zasadzie niemożliwe. Im bolid prostszy, tym mniej jest niuansów technicznych, które dadzą przewagę najbogatszym
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca