F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sauber porównuje się do największych zespołów

Szef ekipy uważa, że to jedyny sensowny wyznacznik postepu.
Łukasz Godula, 28 stycznia 2019, wyświetlenia: 3093<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Jak twierdzi szef Saubera, Frederic Vasseur, jego ekipa ocenia się w porównaniu do największych zespołów, po tym jak w sezonie 2018 zaliczyli największy progres w stawce.

Po zdobyciu zaledwie pięciu punktów w 2017 roku ze słabym samochodem i starym silnikiem Ferrari, Sauber zaliczył 48 oczek w 2018 roku i był ósmy w klasyfikacji konstruktorów. Kampanię zakończyli z prawdopodobnie czwartym najmocniejszym samochodem, dokonując największego progresu spośród całej stawki w porównaniu z sezonem 2017. Vasseur powiedział, że starał się nie kreślić oczekiwań co do formy zespołu w 2018 roku, ze względu na to, jak daleko byli wcześniej.

„Byliśmy mniej więcej nigdzie, więc musieliśmy się poprawić w każdym możliwym dziale” – powiedział Vasseur. „Powodem, dla którego dobrze spisywaliśmy się na torze były również problemy innych. Williams miał duże kłopoty, McLaren również”.

„Moim wyznacznikiem jest strata do największych zespołów, wyrażona procentowo. To najlepszy wskaźnik, by sprawdzić czy dobrze się spisujemy, ponieważ oni mają duże zasoby i jeśli utrzymamy stratę, to znaczy, że się poprawiamy. Jednak zmniejszyliśmy znacznie stratę w porównaniu do 2017 roku”.

Biorąc pod uwagę najszybsze kółka z każdego weekendu, Sauber uzyskał poprawę z 104,129% czasu najlepszego zespołu do 102,603% w 2018 roku.

To niemal dwukrotnie lepszy wynik od następnego zespołu w tej klasyfikacji, Haasa. Sauber został wytypowany jako odnośnik w 2019 roku przez Sergio Pereza, podczas gdy Carlos Sainz z McLarena uważa, że rywale powinni się ich obawiać. Vasseur przyznaje, że stan w jakim był zespół gdy go przejmował w połowie 2017 roku pozwolił na łatwiejsze wykonanie znaczących zmian i oczekuje, że kolejny krok będzie znacznie trudniejszy.

„Nie chcę brzmieć pesymistycznie, ponieważ nie taki duch panuje w zespole, jednak znacznie łatwiej się poprawić, gdy tracisz cztery sekundy, a trudniej gdy walczysz o dziesiąte” – powiedział Vasseur. „Wiesz, że nawet cel w tunelu aerodynamicznym może zostać podniesiony, jednak w pewnym momencie nie poprawisz się tak łatwo, a krzywa rozwoju będzie mniej więcej płaska. Jednak jesteśmy na razie na wznoszącej, to prawda. Myślę, że kolejny krok będzie znacznie trudniejszy”.

Przy okazji porównał trajektorię Saubera do programu Renault, gdzie był szefem w 2016 roku. „Tak samo było w Renault” – powiedział Vasseur. „Gdy dołączyłem do zespołu byli mniej więcej z tyłu. Przeskoczenie na szóste, piąte, czy czwarte miejsce to jedno, z takimi zasobami jakie mają. Nie jest to łatwe ale to jedno. Złapanie czołowych zespołów to co innego”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.03.2024  Bloomberg: Audi zamierza nabyć 100% udziałów w Sauberze
19.02.2024  Sainz: Nie czuję, abym musiał cokolwiek udowadniać
08.02.2024  Sauber nie jest zaniepokojony zastrzeżeniami do nazwy zespołu
05.02.2024  Stake F1 Team zaprezentował samochód na sezon 2024
31.01.2024  Zane Maloney kierowcą rezerwowym zespołu Kick Sauber
Tagi:
Vasseur F.
Sauber

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
LeVi_, 28.01.2019 22:19[!]
To chyba jedna z najmądrzejszych wypowiedzi szefów zespołów w ostatnim czasie. Widać dlaczego Sauber dokonał takich postępów - mają mądrego Szefa, który patrzy na przód, a nie tylko na najbliższych konkurentów.
kumien, 29.01.2019 12:16[!]
Ktoś się orientuje czy Sauber dalej ma najnowocześniejszy tunel aerodynamiczny w stawce? Pamiętam, że w czasach BMW Sauber była taka opinia, ale to było tak dawno, że reszta mogła ich wyprzedzić.

Poza tym zespół w końcu ma szefa, który (za przeproszeniem) ogarnia kuwetę. Po Monice, która potrafiła podpisać 3 kontrakty na 2 miejsca zespół wraca tam gdzie jego miejsce. Mam tylko nadzieję, że Antonio nie będzie aż tak odstawał od Leclerka z poprzedniego sezonu. Mam pewne obawy, ponieważ Gioviniazzi jakoś mi nie zaimponował w czasie tych kilku startów w Sauberze.
piro, 29.01.2019 12:51[!]
@kumien Najnowocześniejszy nie bo Ferrari w 2017 roku skończyło przerabiać swój. Plusem Saubera jest to że ich tunel obsługuje modele w skali 1:1 ale z racji regulacji FIA obecnie limitem jest skala 60% więc mimo posiadania fajnego tunelu nie mogą wykorzystać całego potencjału.

Trochę offtopic, najlepszy tunel areo ma Audi :)
kumien, 29.01.2019 13:15[!]
@piro Dzięki za info. Nie wiem czy Sauber nie wynajmuje pracy swojego tunelu innym, więc mogą zarabiać.
SirKamil, 29.01.2019 13:34[!]
Sauber ma jeden z najnowszych konstrukcyjnie tuneli aerodynamicznych, należących do grupy budowanych w całości od nowa po 2000 roku- obok McLarena (całe MTC czy jak to tam się teraz nazywa) i Hondy/Brackley. Nota bene jednym z konstruktorów była polska firma.

Jeśli zaś chodzi o mniejsze lub większe modernizacje, to chyba wszyscy je robi w ostatnich latach.

Cytat kumien :
@piro Dzięki za info. Nie wiem czy Sauber nie wynajmuje pracy swojego tunelu innym, więc mogą zarabiać.


Z pewnością wynajmował, np. Audi gdy prowadzili swój program LMP1.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca