F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Stajnia z Maranello nie ukrywa, że w tym sezonie chce zdobyć mistrzostwo świata.
Nataniel Piórkowski, 15 lutego 2019, wyświetlenia: 7749<< | lista | T- | T+ | >>

Ferrari zaprezentowało w Maranello swój tegoroczny bolid – SF90, dzięki któremu chce przerwać zwycięską passę Mercedesa z poprzednich sezonów.

Przed tegoroczną kampanią w stajni z Maranllo doszło do wielu zmian. Zespołowym partnerem Sebastina Vettela jest od tego roku 21-letni Charles Leclerc. To najmłodszy kierowca, który wystąpi w barwach Scuderii od 1961 roku, gdy za kierownicą czerwonego bolidu zasiadł Ricardo Rodriguez.

Przetasowania miały także miejsce w kadrze zarządzającej zespołem. Ze stanowiska szefa ekipy zrezygnował Maurizio Arrivabene. Jego miejsce zajął dotychczasowy dyrektor techniczny – Mattia Binotto, który zachował jednak pełną kontrolę nad pracą inżynierów.

W kontroli operacyjnych możliwości Scuderii Binotto będzie pomagał od tego sezonu Laurent Mekies. Były delegat do spraw bezpieczeństwa FIA objął w Ferrari funkcję dyrektora sportowego.

Prezes i dyrektor Ferrari – Louis Camilleri zapowiedział niedawno, że Scuderia będzie dysponowała w tym sezonie większym budżetem niż w poprzednich latach. Informacja ta jest szczególnie istotna w kontekście dużych zmian w przepisach oraz czekającego wszystkie zespoły wyścigu zbrojeń, jaki będzie toczył się w obszarach bolidu objętych modyfikacjami. Mowa tu przede wszystkim o przednim i tylnym skrzydle, deflektorach oraz kanałach odpowiadających za chłodzenie hamulców.

„Nasz cel nie ulega zmianie. Było nim, jest i zawsze będzie zwycięstwo. W 2019 prognozujemy wzrost wydatków. Częściowo ma to związek z naszymi ambicjami, ale także kosztami dostosowania się do nowych przepisów technicznych, które będą stanowić część nowego porozumienia z właścicielem praw komercyjnych, jakie powinno wejść w życie w 2021 roku” – argumentował Camilleri.

Owocem wysiłków inżynierów jest zaprezentowana w piątek konstrukcja SF90. Nieco ciemniejsze matowe malowanie z szarymi i czarnymi elementami ma związek z wymogami sponsora tytularnego – koncernu Philip Morris International, który promuje na bolidach kampanię Mission Winnow.

Jeśli wierzyć doniesieniom włoskich mediów, pomimo zmian w przepisach Ferrari udało się zachować poziom osiągów aerodynamicznych z sezonu 2018. Pozytywne doniesienia płynęły także z działu jednostek napędowych, który przygotował na ten sezon udoskonalony silnik 062.



Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.05.2024  Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami
01.05.2024  LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
Tagi:
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kumien, 15.02.2019 11:13[!]
Wygląda świetnie :) Nie jestem chyba fanem matowego malowania, ale wygląda smukle. Nie ma jeszcze felg a'la mercedes, ale pewnie pojawią się później.
Haifisch7734, 15.02.2019 11:15[!]
Dla mnie akurat jednak matowy do Ferrari nie pasuje. Na RedBullach bardzo ładnie mat wygląda, a na Ferrari w połączeniu z tym odcieniem czerwieni wygląda jak pomidor :D
macieiii, 15.02.2019 11:28[!]
pierwsze wrażenie - kolor jak 20 letniego auta wyciągniętego z szopy... duża wtopa jak na zawsze magnesujący kolorem bolid.
rno2, 15.02.2019 11:36[!]
Na renderach wygląda ładnie, ale na fotce z prezentacji faktycznie wygląda jak 20 letni opel wyciągnięty z szopy :-)
marios76, 15.02.2019 11:55[!]
Raz niech zrobia zielone, i wszyscy beda o niech mowic caly rok.
Mi sie podoba.
kumien, 15.02.2019 12:21[!]
Co do kolor to trzeba zobaczyć w naturalnym świetle, bo pewnie jupitery zakłamuj (widać to po czarnym kolorze, który wygalda jak wyprany). Ciekawie wyprofilowali przednie skrzydło, tylne dużo nacięć, cała konstrukcja jest bardzo smukła, a wlot powietrza mniejszy niż rok temu i w kształcie trójkata.
Sasilton, 15.02.2019 14:22[!]
Ta płetwa rekina, to nie za duża?
zbig52, 15.02.2019 16:07[!]
Jedno z brzydszych aut.
Maciek znafca, 15.02.2019 16:30[!]
Czy to jest to mistrzowskie dzieło? ;)
michal132, 15.02.2019 16:46[!]
@Maciek znafca
nie :D
Maciek znafca, 15.02.2019 17:22[!]
@michal132 pozory mogą mylić :D
shaq, 16.02.2019 09:14[!]
Z jednej strony "ulany", z drugiej kompaktowy. Z mało białego koloru. Nie podoba mi się.
krecik705, 16.02.2019 13:32[!]
Jakiś T-wing na dolnym końcu pokrywy silnika na zakończeniu płetwy?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca