F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Abiteboul: Renault pomogło Red Bullowi w zostaniu czołowym zespołem

Z kolei Horner przyznaje, że ostra krytyka pod adresem koncernu była elementem strategii.
Nataniel Piórkowski, 2 maja 2019, wyświetlenia: 2677<< | lista | T- | T+ | >>

Zdaniem Cyrila Abiteboula współpraca z Renault pozwoliła Red Bullowi stać się zespołem, którym jest obecnie.

W latach 2010-2013 Red Bull zdobył cztery podwójne korony mistrzowskie korzystając z silników Renault. Dwa kolejne sezony przyniosły jednak liczne niepowodzenia, a narastająca frustracja wynikająca z bezowocnej współpracy doprowadziła do zakończenia partnerstwa po sezonie 2018.

Szef działu technicznego teamu z Milton Keynes – Adrian Newey, zasugerował przed kilkoma tygodniami, iż ostra krytyka pod adresem Renault była częścią strategii Red Bulla. Austriacki zespół chciał w ten sposób zmotywować koncern do zwiększenia inwestycji lub w skrajnym przypadku zmusić go do całkowitego wycofania się z F1.

Abiteboul skomentował: „Jedną rzeczą, jaką możemy przyznać Christianowi [Hornerowi] i Red Bullowi jest to, że są fantastyczni w kreowaniu strategii komunikacyjnej. Komunikowanie się jest częścią tego świata, jest częścią Formuły 1. To element twojej strategii i taktyki. Red Bull nie jest ani pierwszym, ani ostatnim zespołem, który wykorzystuje pod tym względem cały swój arsenał i prawdę mówiąc wy – media – macie wpływ na to, co się dzieje. Wczoraj czytałem na przykład, że Max Verstappen z radością przyjmie karę cofnięcia na starcie za wymianę silnika – niesamowite!”.

„To element świata, w którym żyjemy. Nie chcę zakłamywać rzeczywistości i zgodziłbym się z Christianem, że w sezonie 2014 i 2015 nie dostarczyliśmy silnika, który był zgodny z wymaganiami. Są okoliczności łagodzące. Wiecie, byliśmy bardzo zadowoleni a Renault przyczyniło się do tego, że Red Bull stał się zespołem, który jest obecnie, zdobywając cztery mistrzostwa świata z rzędu. Pod względem finansowym ze sponsorami, pod względem technologicznym z talentem i pozyskiwaniem pracowników – Red Bull jest dzisiaj tym czym jest także dzięki Renault”.

Embed from Getty Images

Abiteboul przyznał, że po odniesieniu licznych sukcesów z Red Bullem Renault „straciło trochę impetu i nie przygotowało się w odpowiedni sposób do zmiany przepisów w 2014 roku”.

Horner, który także został poproszony przez Autosport o skomentowanie przemyśleń Neweya, zgodził się z tezą, że na początku ery hybrydowej Renault nieudolnie próbowało poprawić konkurencyjność swego silnika.

„Braliśmy udział w kilku rozmowach w Paryżu. Spotkaliśmy się z Carlosem Ghosnem [ówczesnym dyrektorem generalnym Renault], przedstawiliśmy nasze obawy. W sezonie 2015, gdy silnik był prawdopodobnie gorszy od tego, jaki dostaliśmy rok wcześniej, frustracja doszła do punktu, w którym powiedzieliśmy sobie: «OK, jeśli będziemy bardziej otwarcie wyrażać nasze frustracje, to może wymusi to pewną reakcję»”.

„Spróbowaliśmy czegoś, co stosuje się w każdym mechanizmie, aby generować konkurencyjność. Wtedy wydawało się, że być może Renault nie może sobie pozwolić na zażenowanie związane z pracą ich silników, które nie są konkurencyjne, nie są niezawodne i nie zapewniają wyników. Niestety to nie zadziałało”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.05.2024  Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa
07.05.2024  Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny
06.05.2024  Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a
06.05.2024  LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu
01.05.2024  The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu
Tagi:
Abiteboul C.
Renault
Red Bull
Horner C.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca