F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Binotto wyjaśnił, dlaczego Leclerc nie wyjechał na dodatkowe kółko

W trakcie Q1 Ferrari zbyt mocno ufało swym narzędziom symulacyjnym.
Nataniel Piórkowski, 26 maja 2019, wyświetlenia: 1955<< | lista | T- | T+ | >>

Mattia Binotto wyjaśnił, dlaczego Charles Leclerc nie wyjechał na dodatkowy przejazd w Q1. Błąd ten kosztował go awans do drugiego bloku czasówki.

Gdy w ostatnich minutach Q1 kierowcy podkręcali swoje tempo, Leclerc tkwił w garażu Ferrari, gdzie obserwował, jak jego nazwisko spada w dół tabeli. Ostatecznie o losie Monakijczyka przesądził jego partner – Sebastian Vettel, który poprawił swój osobisty rekord, samemu opuszczając tym samym strefę spadkową.

Binotto podkreślał, że Ferrari zbyt mocno ufało swym narzędziom symulacyjnym.

„Minimalny rezultat potrzebny do awansu jest obliczany w czasie rzeczywistym, w zależności od tego, co dzieje się na torze. Do obliczeń wykorzystywane są rzeczywiste czasy sektorów uzyskiwane przez naszych rywali. Gdy dochodzi do wyliczenia minimalnego czasu dodajemy do niego pewien margines, który uwzględnia niespodziewane wypadki”.

„W tym kontekście nie ulega żadnej wątpliwości, że nasz margines był niewystarczający lub innymi słowy bardzo mały. Powody są dwa. Po pierwsze warunki na torze poprawiały się w bardzo szybkim tempie. Po drugie prawdopodobnie nie uwzględniliśmy skali postępów, jakie dokonają kierowcy, którzy zyskują na tym torze coraz większą pewność siebie. To oczywiste, że na takim torze jak Monako margines błędu powinien być większy”.

Binotto przekonywał, że błąd nie był spowodowany tym, iż jego zespół w większej mierze skupiał się na losie Sebastiana Vettela, który znalazł się w strefie spadkowej i bez poprawy czasu sam zakończyłby sesję bez awansu do Q2.

„Mamy dwie pełne ekipy, po jednej na każdego kierowcę. Nie ma kompromisów. Próg z symulacji był taki sam dla każdego kierowcy. Wiemy, że istniała konieczność wyjazdu. Charles dopytywał się z kokpitu, czy powinniśmy zaliczyć jeszcze jeden przejazd, bo różnice są bardzo małe i możemy znaleźć się w tarapatach. Odpowiedzieliśmy mu, że nie ma takiej konieczności, że mamy dane, które pokazują, iż jego wynik wystarczy do awansu. Nie wystarczył”.

„Gdy masz narzędzia i symulacje, to powinieneś ufać ich pracy. Doskonale zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że będzie ciasno, ale nasze systemu mówiły nam, że czas Charlesa jest wystarczający. Podjęliśmy ryzyko, zbyt wielkie ryzyko. Nie było ono wskazane w naszej sytuacji. Doszło do błędnej oceny sytuacji, a błędna ocena sytuacji to błąd, pomyłka”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
17.04.2024  AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech
07.04.2024  Sainz: Myślałem, że walka o podium nie będzie możliwa
Tagi:
Ferrari
Leclerc C.
Binotto M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca