|
|
|
|
|
|
Hamilton: Mercedes nigdy nie podjąłby takiego ryzyka jak Ferrari |
Toto Wolff żałuje, że Leclerc nie będzie miał szans na walkę o najwyższe lokaty w GP Monako. |
|
•Nataniel Piórkowski, 26 maja 2019, wyświetlenia: 1275 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Lewis Hamilton przekonuje, że Mercedes nigdy nie zdecydowałby się na tak ryzykowne posunięcie, jak Ferrari w przypadku Charlesa Leclerca.
Mattia Binotto wyjaśniał, że jego zespół zbyt mocno kierował się wskazaniami symulacji, których wyniki pokazywały, iż Leclerc znajdzie się w gronie kierowców z awansem do Q2. Tak się nie stało, a Monakijczyk zakończył czasówkę na szesnastym miejscu.
Poproszony o skomentowanie błędu Ferrari, Hamilton odparł: „Czasem tak bywa. Masz minimalny czas okrążenia – czas graniczny. Zespół wie, jaka jest sytuacja i może przewidzieć, że warunki na torze poprawią się w danym stopniu. Wtedy wyjeżdżasz, robisz kolejne kółko i słyszysz, że twoja sytuacja jest bezpieczna”.
„Na moim pierwszym okrążeniu zespół powiedział mi, że jestem bezpieczny, ale mogę zostać na torze i przejechać jeszcze jedno okrążenie. Postanowiłem nie zjeżdżać do garażu i poprawić swój wynik. Chciałem zobaczyć, czy warunki na torze uległy poprawie. W Ferrari siedzieli jak na szpilkach. Tu w Mercedesie nie podejmujemy takiego ryzyka”.
Hamilton zaznaczył, że Mercedes regularnie omawia plan na kwalifikacje, aby zagwarantować, że odpowiednio zareaguje na zmianę sytuacji na torze. „Siadamy i rozmawiamy o naszych planach, robimy tak dosłownie do Q3. Mówimy o czasach, o przygotowaniach, o tym co będziemy robić. To ciągła komunikacja. Te relacje są bardzo ważne. Mamy w naszym teamie doskonałych ludzi. Nie popełniają błędów i wywiązują się ze swoich obowiązków”.
Szef Hamiltona – Toto Wolff rozumie, dlaczego Ferrari nie chciało wypuścić Leclerca na dodatkowe kółko. „Jeśli już w Q1 skorzystasz z drugiego kompletu miękkich opon, to automatycznie znajdujesz się w gorszej sytuacji, bo brakuje ci świeżych kompletów na Q2 i Q3. Myślę, że takie było myślenie w Ferrari. W międzyczasie warunki uległy dużo większej poprawie niż się spodziewali i o wszystkim zadecydowała jedna pozycja”.
„Szkoda, bo w trzecim treningu Charles wykręcił najlepszy wynik, to jego domowe Grand Prix i wszyscy go wspierają. Jeśli miałbym tworzyć jakąś narrację wokół tego wyścigu, to na pewno chciałbym, aby Charles walczył z naszymi kierowcami. Tak się nie dzieje”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|