F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kubica: Jedynym celem mogło być dojechanie do mety

Polak nie chciał popełnić błędu w trudnych warunkach.
Nataniel Piórkowski, 28 lipca 2019, wyświetlenia: 2649<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Robert Kubica przyznał, że jego jedynym celem na deszczowy wyścig w Niemczech było dojechanie do mety.

Polak wywalczył dwunastą pozycję, pokonując swego zespołowego kolegę – George'a Russella. Krakowianin spędził dużą część rywalizacji na młodym Brytyjczykiem, jednak wykorzystał popełniony przez niego błąd w drugim zakręcie.

„Nie zabrzmię odkrywczo, jeśli powiem, że przez większość wyścigu panowały trudne warunki. Często jechaliśmy na oponach, które w niektórych fragmentach nie pasowały do warunków, jakie rzeczywiście panowały na torze. Nie mogliśmy założyć slicków, bo trzy lub cztery zakręty cały czas były mokre. Pierwsze okrążenia były bardzo ciężkie. Cały czas się ślizgaliśmy. Obraliśmy bardzo konserwatywne podejście, bo i tak nie byliśmy w stanie utrzymać tempa innych zespołów”.

„Myślę, że podjąłem właściwe decyzje. Jedynym realistycznym celem było dowiezienie bolidu do mety. W tych trudnych warunkach nie było to łatwe. Nie mogliśmy sobie pozwolić na uszkodzenie bolidu. Można było jedynie założyć slicki o jedno okrążenie wcześniej, gdy na torze znajdował się samochód bezpieczeństwa”.

„Jedyną możliwością było dowiezienie bolidu do mety. Taki był nasz cel. Ostatnią rzeczą jakiej chcesz jest uszkodzenie bolidu, gdy za cztery dni trzeba znowu wyjechać na tor [na Węgrzech]. Można w ten sposób zniszczyć nie jeden, a dwa weekendy. W dodatku gdy widzisz, jak większość kierowców popełnia błędy, jesteś jeszcze bardziej ostrożny. Wiesz, że każdemu może przytrafić się problem. Łatwo było dziś popełnić błąd”.

Grand Prix Niemiec było dla Kubicy pierwszym deszczowym wyścigiem od dziewięciu lat. „Zapomniałem jak wiele wody unosi się za kołami, jak kiepska jest wtedy widoczność. W rajdach jeździłem noce odcinki z mgłą. Gdy wyłączasz światła, bo ich promienie tylko pogarszają sytuację, sytuacja staje się szalona, ale przynajmniej masz notatki i wiesz gdzie się znajdujesz”.

„Tutaj, zwłaszcza na pierwszym okrążeniu było naprawdę ciężko. Wszyscy jechali wolno. Ja miałem problemy z przyczepnością, z utrzymaniem go na torze. To było cenne doświadczenie. Dziewięć lat to szmat czasu. W takich warunkach trzeba utrzymywać spokój. Wiele bolidów – chyba nawet wszystkie – było od nas szybszych. Trzeba jechać swoimi limitami, a nie według tego co dzieje się wokół ciebie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2023  Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
11.02.2023  Najważniejsze wyścigi Roberta Kubicy w Formule 1 (Część 2)
Tagi:
Kubica R.
Williams

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca