|
|
|
|
|
|
Abiteboul: Lepiej zmienić tory niż regulacje techniczne |
Szef Renault uważa, że byłoby to tańsze rozwiązanie. |
|
•Łukasz Godula, 16 sierpnia 2019, wyświetlenia: 2193 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Zmiana „jednego czy dwóch” zakrętów na torach Formuły 1 byłaby znacznie tańsza niż ciągłe zmiany w regulacjach technicznych, jak twierdzi szef Renault, Cyril Abiteboul.
Abiteboul przyznał, że jego inżynierowie sprawdzali, jak alternatywne układy toru Pauli Ricard wpłynęłyby na lepszy wyścig w tym roku, po tym jak GP Francji zgarnęło falę krytycyzmu za nudę.
Organizatorzy F1 dokonali już analiz, które mają zoptymalizować układy nowych torów, a obecny szef odpowiedzialny za osiągi samochodów, Craig Wilson, który pracował w BAR, Hondzie, Brawnie i Williamsie, był zaangażowany w projekty w Wietnamie i Miami. Jednakże Abiteboul uważa, że zespoły mogą zapewnić dodatkowe zasoby i sprecyzować możliwe zmiany na istniejących torach.
„Jedną z rzeczy, którą powinniśmy robić częściej to analizować tory” – powiedział Francuz. „Preferowałbym mniejsze skupianie się na regulacjach technicznych, a większe na przygotowaniu układu toru. To lepsze niż inwestowanie w 20 samochodów, które mają być inne co roku”.
„Wolałbym zmienić jeden czy dwa zakręty na każdym torze, to byłoby znacznie tańsze i lepsze dla sportu. Wiem, że włożyli sporo wysiłków w projekt toru w Wietnamie. Jednak jest to coś, nad czym moglibyśmy wszyscy pomyśleć”.
Abiteboul powiedział, że Paul Ricard dało interesujące studium przypadku w Enstone: „By dać przykład, ponieważ jest to dla nas ważny wyścig, to w końcu GP Francji. Po wyścigu pojawiły się mocne słowa krytyki, ponieważ zawody były procesją. Staraliśmy się nieco go ożywić w końcówce i ukarano nas za to! Tak więc dokonaliśmy kilka symulacji alternatywnych konfiguracji, by uczynić wyścig ciekawszym”.
„Chciałbym więcej współpracy z zespołami, by dojść do lepszych rozwiązań i poprawek na torach. Jeśli 10 zespołów będzie współpracować w celu poprawy torów, jestem pewny, że da to fantastyczne efekty i nie musimy czekać na 2021 rok, by tego dokonać. Można zacząć już w przyszłym roku”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|