F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Honda: Decyzja o karach bardzo skomplikowana

Japoński producent jeszcze nie wie, kiedy wykorzysta nowe jednostki napędowe.
Łukasz Godula, 19 sierpnia 2019, wyświetlenia: 1495<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images
Decyzja o tym, kiedy Honda wprowadzi kolejną poprawkę do silnika, a tym samym spowoduje karę przesunięcia na starcie dla Red Bulla jest „bardzo skomplikowana”, jak twierdzi dyrektor techniczny producenta.

Honda wprowadziła już w tym roku dwie poprawki, co prezentuje agresywny program rozwoju japońskiej firmy. Tym razem Honda zamierza wprowadzić trzecią poprawkę, gdy w bolidach Red Bulla i Toro Rosso zostaną umieszczone świeże silniki.

Trzecia specyfikacja japońskiej jednostki zadebiutowała w Grand Prix Francji i ukończyła pięć wyścigów. Wraz z torami, gdzie moc ma duże znaczenie, jak Belgia, czy Włochy, a chwilę później F1 uda się do Singapuru, terytorium gdzie Red Bull był zawsze mocny, to logicznym wydaje się wprowadzenie nowego silnika tuż po przerwie letniej.

Są to tradycyjnie najlepsze obiekty do przyjęcia kar przesunięcia na starcie, gdyż łatwiej się odrabia pozycje na Spa czy Monzy, zamiast niszczyć sobie wyścig w Singapurze. Jednakże dyrektor techniczny Hondy, Toyoharu Tanabe powiedział, że decyzja nie została jeszcze podjęta przed letnią przerwą.

„Cały czas dyskutujemy z zespołami i zadecydujemy kiedy wprowadzić nowy silnik, czy poprawioną jednostkę” – powiedział. „Na chwilę obecną nie została podjęta żadna decyzja. Wszystko zależy od czasu i sytuacji, jak również wyniku dyskusji z zespołami. To bardzo skomplikowane”.

Singapur niemal na pewno będzie priorytetem, biorąc pod uwagę, że Red Bull może tam zgarnąć kolejne zwycięstwo, jednak domowy wyścig Hondy odbędzie się zaledwie jako piąta runda po przerwie letniej. Dla Hondy jest to bardzo dobra okazja do zaliczenia najlepszego wyniku na własnej ziemi od momentu powrotu do F1 w 2015 roku.

Jeśli Red Bull wraz z Maxem Verstappenem przyjmie karę na Spa albo Monzy, ale nie zdecyduje się na nowy silnik przed Suzukę, wtedy będzie musiał walczyć w domowym GP Hondy z jednostką, która ma już kilka wyścigów na koncie. Honda uważa, że ich silniki są w stanie obecnie wytrzymać sześć pełnych weekendów wyścigowych bez problemów lub znacznej utraty mocy.

Jednakże być może nie będą chcieli sprawdzić tego właśnie na Suzuce i jednym z możliwych rozwiązań będzie przyjęcie kary podczas rundy w Rosji. Poświęcając to Grand Prix, Honda może posiadać świeży silnik na Suzukę i prawdopodobnie taka pula wystarczy, by ukończyć sezon bez dodatkowych kar.

Tanabe dodaje: „Mamy dwa plany, długo i krótkoterminowy. Po wyścigu sprawdzimy sytuację, stan jednostki, może dwa lub trzy wyścigi to perspektywa krótkoterminowa. Długoterminowa oznacza ukończenie sezonu. To bardzo skomplikowane”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026
12.04.2024  Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso
11.04.2024  Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco
08.04.2024  Autosport: Aston oferuje Sainzowi posadę u boku Lance'a Strolla
21.03.2024  Aramco chce przejąć zespół Astona Martina?
Tagi:
Red Bull
Honda

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca