F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Belgii: Leclerc zdecydowanie przed Vettelem w FP2

Mercedesy przed Red Bullami. Awaria w bolidzie Pereza, który zaprezentował mocne tempo.
Nataniel Piórkowski, 30 sierpnia 2019, wyświetlenia: 4553<< | lista | T- | T+ | >>

Charles Leclerc zakończył na czele tabeli drugi trening przed Grand Prix Belgii. Na dwóch kolejnych pozycjach sklasyfikowani zostali jego zespołowy kolega z Ferrari – Sebastian Vettel oraz kierowca Mercedesa – Valtteri Bottas.

Po pięciu minutach od startu zajęć pomiarowe okrążenia mieli na swoim koncie wyłącznie obaj kierowcy Haasa oraz wracający do jazdy George Russell z Williamsa. Tuż po rozpoczęciu swojego pomiarowego kółka Sebastian Vettel zyskał w pierwszym sektorze aż siedem dziesiątych sekundy i bez problemu został nowym liderem klasyfikacji z wynikiem na poziomie 1m46s.

Wkrótce na drugą pozycję awansował drugi z reprezentantów stajni z Maranello – Charles Leclerc. Trzecie miejsce należało do Sergio Pereza z Racing Point. Kierowcy korzystający z twardych i pośrednich opon (mieszanki C1 i C2 – najtwardsze z tegorocznego portfolio Pirelli), mieli na początku pewne problemy z przyczepnością.

Właśnie pośrednia mieszanka została zamontowana do bolidu Hamiltona, który rozdzieli duet Ferrari. Niedługo później dołączył do niego Valtteri Bottas. Gdy Verstappen zbliżył się do Leclerca na 0,017s, silnik Hondy w jego bolidzie zaczął tracić moc. Holender wyjaśniał, że tuż przed dohamowaniem do ostatniego zakrętu poczuł, jak w jednostce "coś się wyłącza". Red Bull wezwał swojego lidera na kontrolę do alei serwisowej.

Po trzydziestu minutach stanowiących swoistą rozgrzewkę, coraz większa liczba zespołów zaczynała przygotowania do symulacji kwalifikacji. W ruch poszły miękkie opony a Sebastian Vettel potwierdził mocną dyspozycję Ferrari, wykręcając czas 1:44,753s. Nie był to jednak szczyt piątkowych możliwości Scuderii – Charles Leclerc z łatwością urwał z tego wyniku sześć dziesiątych sekundy (1:44,123s). Mercedesy traciły do drugiego Vettela około 0,2s. Ich kierowcy byli szybsi w środkowym sektorze. Nieudany przejazd wykonał Verstappen, który musiał zadowolić się szóstym miejscem, za Perezem.

Ponownie w TOP10 znaleźć można było dwóch zawodników Racing Point – Stroll zajmował ósme miejsce, pomiędzy Raikkonenem i Ricciardo. Dziesiąte miejsce należało do Alexa Albona. Nieco lepiej niż przed południem szło tym razem Toro Rosso: Kwiat był czternasty a Gasly siedemnasty. Robert Kubica ponownie ustępował swojemu koledze z zespołu – tym razem o 0,444s.

Około szesnastej wszyscy kierowcy z czołówki realizowali już program ukierunkowany na niedzielny wyścig. Pięciu najszybszych kierowców sesji rozpoczęło stint z dużym zapasem paliwa na miękkich oponach. Hamilton, Bottas i Vettel wykręcali przy tym czasy oscylujące w granicach 1:50,3s-1:50,7s. Leclerc nie spędził zbyt wiele czasu na oponach oznaczonych czerwonym kolorem i zmienił je na pośrednie. W Red Bullu Verstappen testował miękkie a Albon pośrednie ogumienie. Stroll zjechał z kolei do garażu swojego zespołu informując mechaników, że czuje jakby w bolidzie "coś się paliło".

Na dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Verstappen ponownie zgłosił problemy z mocą. Holender zdążył wcześniej zameldować się na stanowisku serwisowym stajni z Milton Keynes, gdzie mechanicy przykręcili do jego RB14 pośrednie opony. Racing Point wyrażało za to zadowolenie z tempa utrzymywanego w końcówce przejazdu Pereza, który na zużytych miękkich gumach potrafił ustanawiać wyniki 1m51s. Team z Silverstone rósł w siłę jako jeden z pretendentów do walki o duże punkty w środku stawki.

Ostatnie minuty upływały spokojnie aż do chwili, gdy pięć minut przed końcem aktywności na torze nie została zarządzona wirtualna neutralizacja. Perez zatrzymał swój bolid na poboczu, za wyjazdem z Rivage. Z tyłu jego bolidu wydobywał się ogień. Po opuszczeniu kokpitu Meksykanin ocenił gołym okiem stan uszkodzeń i załamany złapał się za głowę. W kolejnych chwilach dyrekcja podjęła decyzję o wywieszeniu czerwonych flag co w praktyce oznaczało zakończenie treningu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari SF901:44,123--28
2.5Sebastian VettelFerrari SF901:44,7530,6300,63030
3.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:44,9690,8460,21628
4.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:45,0150,8920,04626
5.11Sergio PerezRacing Point RP191:45,1170,9940,10225
6.33Max VerstappenRed Bull RB151:45,3941,2710,27720
7.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:45,7081,5850,31425
8.18Lance StrollRacing Point RP191:45,7321,6090,02421
9.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:45,7351,6120,00326
10.23Alexander AlbonRed Bull RB151:45,7711,6480,03621
11.55Carlos SainzMcLaren MCL341:45,9991,8760,22828
12.8Romain GrosjeanHaas VF-191:46,1201,9970,12121
13.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:46,2092,0860,08926
14.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:46,2142,0910,00524
15.4Lando NorrisMcLaren MCL341:46,2582,1350,04429
16.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:46,3282,2050,07024
17.10Pierre GaslyToro Rosso STR141:46,3742,2510,04628
18.20Kevin MagnussenHaas VF-191:46,3992,2760,02521
19.63George RussellWilliams FW421:47,8873,7641,48830
20.88Robert KubicaWilliams FW421:48,3314,2080,44431
107% najlepszego czasu: 1:51,412

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca