|
|
|
|
|
|
GP Belgii: Leclerc zdecydowanie przed Vettelem w FP2 |
Mercedesy przed Red Bullami. Awaria w bolidzie Pereza, który zaprezentował mocne tempo. |
|
•Nataniel Piórkowski, 30 sierpnia 2019, wyświetlenia: 4553 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Charles Leclerc zakończył na czele tabeli drugi trening przed Grand Prix Belgii. Na dwóch kolejnych pozycjach sklasyfikowani zostali jego zespołowy kolega z Ferrari – Sebastian Vettel oraz kierowca Mercedesa – Valtteri Bottas.
Po pięciu minutach od startu zajęć pomiarowe okrążenia mieli na swoim koncie wyłącznie obaj kierowcy Haasa oraz wracający do jazdy George Russell z Williamsa. Tuż po rozpoczęciu swojego pomiarowego kółka Sebastian Vettel zyskał w pierwszym sektorze aż siedem dziesiątych sekundy i bez problemu został nowym liderem klasyfikacji z wynikiem na poziomie 1m46s.
Wkrótce na drugą pozycję awansował drugi z reprezentantów stajni z Maranello – Charles Leclerc. Trzecie miejsce należało do Sergio Pereza z Racing Point. Kierowcy korzystający z twardych i pośrednich opon (mieszanki C1 i C2 – najtwardsze z tegorocznego portfolio Pirelli), mieli na początku pewne problemy z przyczepnością.
Właśnie pośrednia mieszanka została zamontowana do bolidu Hamiltona, który rozdzieli duet Ferrari. Niedługo później dołączył do niego Valtteri Bottas. Gdy Verstappen zbliżył się do Leclerca na 0,017s, silnik Hondy w jego bolidzie zaczął tracić moc. Holender wyjaśniał, że tuż przed dohamowaniem do ostatniego zakrętu poczuł, jak w jednostce "coś się wyłącza". Red Bull wezwał swojego lidera na kontrolę do alei serwisowej.
Po trzydziestu minutach stanowiących swoistą rozgrzewkę, coraz większa liczba zespołów zaczynała przygotowania do symulacji kwalifikacji. W ruch poszły miękkie opony a Sebastian Vettel potwierdził mocną dyspozycję Ferrari, wykręcając czas 1:44,753s. Nie był to jednak szczyt piątkowych możliwości Scuderii – Charles Leclerc z łatwością urwał z tego wyniku sześć dziesiątych sekundy (1:44,123s). Mercedesy traciły do drugiego Vettela około 0,2s. Ich kierowcy byli szybsi w środkowym sektorze. Nieudany przejazd wykonał Verstappen, który musiał zadowolić się szóstym miejscem, za Perezem.
Ponownie w TOP10 znaleźć można było dwóch zawodników Racing Point – Stroll zajmował ósme miejsce, pomiędzy Raikkonenem i Ricciardo. Dziesiąte miejsce należało do Alexa Albona. Nieco lepiej niż przed południem szło tym razem Toro Rosso: Kwiat był czternasty a Gasly siedemnasty. Robert Kubica ponownie ustępował swojemu koledze z zespołu – tym razem o 0,444s.
Około szesnastej wszyscy kierowcy z czołówki realizowali już program ukierunkowany na niedzielny wyścig. Pięciu najszybszych kierowców sesji rozpoczęło stint z dużym zapasem paliwa na miękkich oponach. Hamilton, Bottas i Vettel wykręcali przy tym czasy oscylujące w granicach 1:50,3s-1:50,7s. Leclerc nie spędził zbyt wiele czasu na oponach oznaczonych czerwonym kolorem i zmienił je na pośrednie. W Red Bullu Verstappen testował miękkie a Albon pośrednie ogumienie. Stroll zjechał z kolei do garażu swojego zespołu informując mechaników, że czuje jakby w bolidzie "coś się paliło".
Na dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Verstappen ponownie zgłosił problemy z mocą. Holender zdążył wcześniej zameldować się na stanowisku serwisowym stajni z Milton Keynes, gdzie mechanicy przykręcili do jego RB14 pośrednie opony. Racing Point wyrażało za to zadowolenie z tempa utrzymywanego w końcówce przejazdu Pereza, który na zużytych miękkich gumach potrafił ustanawiać wyniki 1m51s. Team z Silverstone rósł w siłę jako jeden z pretendentów do walki o duże punkty w środku stawki.
Ostatnie minuty upływały spokojnie aż do chwili, gdy pięć minut przed końcem aktywności na torze nie została zarządzona wirtualna neutralizacja. Perez zatrzymał swój bolid na poboczu, za wyjazdem z Rivage. Z tyłu jego bolidu wydobywał się ogień. Po opuszczeniu kokpitu Meksykanin ocenił gołym okiem stan uszkodzeń i załamany złapał się za głowę. W kolejnych chwilach dyrekcja podjęła decyzję o wywieszeniu czerwonych flag co w praktyce oznaczało zakończenie treningu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF90 | | 1:44,123 | - | - | 28 |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF90 | | 1:44,753 | 0,630 | 0,630 | 30 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:44,969 | 0,846 | 0,216 | 28 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:45,015 | 0,892 | 0,046 | 26 |
5. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP19 | | 1:45,117 | 0,994 | 0,102 | 25 |
6. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB15 | | 1:45,394 | 1,271 | 0,277 | 20 |
7. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C38 | | 1:45,708 | 1,585 | 0,314 | 25 |
8. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP19 | | 1:45,732 | 1,609 | 0,024 | 21 |
9. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.19 | | 1:45,735 | 1,612 | 0,003 | 26 |
10. | 23 | Alexander Albon | Red Bull RB15 | | 1:45,771 | 1,648 | 0,036 | 21 |
11. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL34 | | 1:45,999 | 1,876 | 0,228 | 28 |
12. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-19 | | 1:46,120 | 1,997 | 0,121 | 21 |
13. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.19 | | 1:46,209 | 2,086 | 0,089 | 26 |
14. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR14 | | 1:46,214 | 2,091 | 0,005 | 24 |
15. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL34 | | 1:46,258 | 2,135 | 0,044 | 29 |
16. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C38 | | 1:46,328 | 2,205 | 0,070 | 24 |
17. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR14 | | 1:46,374 | 2,251 | 0,046 | 28 |
18. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-19 | | 1:46,399 | 2,276 | 0,025 | 21 |
19. | 63 | George Russell | Williams FW42 | | 1:47,887 | 3,764 | 1,488 | 30 |
20. | 88 | Robert Kubica | Williams FW42 | | 1:48,331 | 4,208 | 0,444 | 31 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:51,412 |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|