F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Czołowe zespoły chcą opóźnienia nowych regulacji do sezonu 2022

Christian Horner uważa, że 2020 rok bez limitów pozwoli czołówce zyskać przewagę nad resztą.
Mateusz Szymkiewicz, 26 pa?dziernika 2019, wyświetlenia: 936<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Czołowe zespoły Formuły 1 sugerowały władzom serii, że chcą odroczenia nowego zestawu przepisów na sezon 2022, zwracając uwagę na „niedojrzałe pomysły” przy jednoczesnym braku limitów budżetowych.

W ubiegłym tygodniu doszło do spotkania w Paryżu pomiędzy szefami Formuły 1 a przedstawicielami ekip, podczas którego rozmawiano o rewolucji w regulaminach na 2021 rok. Nowe przepisy mają ujrzeć światło dzienne 31 października, a najważniejsze zmiany mają objąć aspekty techniczne i sportowe. Ponadto ma zostać wprowadzone ograniczenie wydatków do 175 milionów dolarów rocznie.

Czołowe zespoły miały jednak zasugerować odroczenie nowych przepisów do 2022 roku, przy zachowaniu pomysłu o limitach budżetowych od sezonu 2021. Przy obecnej strategii Liberty Media oraz FIA, przyszłoroczne zmagania byłby przejściowymi, co oznacza, że przy starych regułach czołówka może skoncentrować się na dwóch programach rozwojowych przy wysokim poziomie wydatków. Tym samym mogłoby dojść do kolejnego rozwarstwienia stawki w 2021 roku.

Zdaniem szefa Red Bulla – Christiana Hornera, odroczenie nowych przepisów na sezon 2022 otworzyłoby również szansę na przedyskutowanie kwestii, które wymagają dalszych zmian. Brytyjczyk podkreślił jednak, że władze Formuły 1 nie zdecydowały się na zmianę swoich planów, chcąc wprowadzić nowe zasady na 2021 rok.

„Straciliśmy pewną szansę” – powiedział Christian Horner. „Z perspektywy czasu lepiej byłoby wprowadzić pierwszy pułap limitów budżetowych na sezon 2021, by zyskać trochę czasu na rozwój nowych regulacji i wprowadzenie ich w 2022 roku. Przepis o ograniczonych wydatkach już w sezonie 2020 jest niemożliwy do realizacji. Nigdy nie osiągniemy porozumienia w tym temacie. Limity budżetowe są sensowną rzeczą dla F1, ale przy okresie przejściowym w 2020 roku, kiedy będziemy mieli obecne przepisy, a także będziemy szykowali się do zmian w 2021, czeka nas bardzo drogi sezon”.

„Być może stracono szansę na to, by proces ten był bardziej kontrolowany pod pokrywą ograniczonych wydatków, a opóźnienie debiutu nowych przepisów mogłoby pozwolić na ewolucję. Koncept bolidu wygląda w tej chwili na bardzo niedopracowany. Kolejne dwanaście miesięcy mogłoby pozwolić na wprowadzenie czegoś co działa, a także dopracowania takich rzeczy jak masa bolidu. Byłoby to korzystniejsze podejście”.

Z punktem widzenia Hornera zgodził się Toto Wolff z Mercedesa, który także uważa, że ograniczenie wydatków w 2020 roku będzie niemożliwe w realizacji. „Jak już Christian powiedział, uważam, że nie są one zbyt dojrzałe [nowe przepisy]. Nie wydaje mi się, by wprowadzenie nowych regulaminów mogło zostać wstrzymane. Zostało nam przedstawione bardzo jasno, że prace idą dalej. Pozostały drobne zmiany w detalach oraz interpretacji” – powiedział Austriak.

W przypadku ekip ze środka stawki panują podzielone opinie. Otmar Szafnauer z Racing Point określił pomysł odroczenia nowych regulaminów jako „sensowny”, natomiast Williams oraz McLaren są przeciwni wszelkim zmianom dotychczasowych ustaleń.

Andreas Seidl, który stoi na czele McLarena, zapytany o swój punkt widzenia, odpowiedział: „Podoba nam się to co w tej chwili leży na stole, czyli aspekty techniczne, sportowe oraz finansowe. Po prostu czekamy na 31 października, by zobaczyć publikację tych przepisów, a także zrozumieć nad czym musimy popracować przed sezonem 2021”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy
FIA
Liberty Media

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca