F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bottas: Inżynierowie dają nam wskazówki jak korzystać z DAS

Fin przyznał, że jazda z dwuosiowym układem kierowniczym stała się dla niego naturalna.
Mateusz Szymkiewicz, 27 lutego 2020, wyświetlenia: 1473<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Valtteri Bottas ujawnił, że inżynierowie Mercedesa bazując na danych z pierwszej tury testów, udzielają wskazówki jemu jak i Lewisowi Hamiltonowi odnośnie korzystania z DAS.

Stajnia z Brackley wprowadziła do modelu W11 dwuosiowy układ kierowniczy, którego działanie polega na przyciąganiu kierownicy, co zmienia zbieżność przednich kół. W rezultacie Bottas oraz Hamilton mogą dogrzewać ogumienie na prostych, redukować opory toczenia i wchodzić w zakręty z wyższą prędkością.

Jak przyznał Fin, jazda z systemem DAS stała się dla niego naturalna, natomiast inżynierowie Mercedesa są już bogatsi o wiedzę gdzie można czerpać z niego największe korzyści. „Pomiędzy testami inżynierowie mieli więcej czasu na to, by wyciągnąć wnioski z danych i udzielić nam wskazówek, jak najlepiej korzystać z systemu. Pod znakiem zapytania pozostaje to jaką będziemy mieli z tego przewagę oraz na jakich torach. Wszystko idzie dosyć gładko i miło jest, gdy korzystanie z systemu przychodzi dość automatycznie bez zbędnego myślenia o nim. Używamy go wtedy, kiedy uważamy, że jest to najlepsze”.

Mimo wskazówek zespołu, Bottas przyznał, że ostateczna decyzja o skorzystaniu z DAS należy do niego oraz Hamiltona. „Przy wszystkich symulacjach, narzędziach oraz danych, z pewnością możemy ustalić co w teorii będzie najlepsze. To jednak jest również zależne od kierowcy, szczególnie podczas weekendów wyścigowych, gdy w różnych sytuacjach możemy zyskać przewagę. Na koniec to my jesteśmy osobami, które z tego korzystają. Mamy pewne wskazówki, ale to do nas należy odkrywanie najlepszego sposobu na używanie tego systemu. To niezłe dodatkowe narzędzie i nie tylko dlatego, że niewiele przy nim trzeba robić na kierownicy!” – zakończył 30-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.03.2024  Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne
29.02.2024  Bottas ukarany reprymendą za incydent z alei serwisowej
01.01.2024  Bottas dostrzega szansę na postępy Stake w sezonie 2024
22.12.2023  Bottas: Perez stracił pewność siebie przy Verstappenie
24.11.2023  Ricciardo proponuje zmiany dotyczące czerwonych flag w treningach
Tagi:
Bottas V.
Mercedes

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca