F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes krytykuje warunki porozumienia Concorde

Zespół uważa, że padł największą ofiarą zmian zaproponowanych przez Liberty Media.
Nataniel Piórkowski, 7 sierpnia 2020, wyświetlenia: 3049<< | lista | T- | T+ | >>

Mercedes nie zamierza podpisać nowego porozumienia Concorde przed terminem 12 sierpnia i uważa, że padł największą ofiarą zmian proponowanych przez Liberty Media.

Formuła 1 finalizuje negocjacje z zespołami na temat warunków nowych umów komercyjnych. Wejdą one w życie wraz z początkiem 2021 roku.

Celem Liberty Media jest wprowadzenie bardziej sprawiedliwego modelu podziału nagród finansowych oraz uczynienie sportu bardziej sprawiedliwym i zrównoważonym.

Kilka ekip potwierdziło już, że jest gotowe przyjąć warunki zaproponowane przez właściciela praw komercyjnych. W gronie tym znajdują się między innymi Ferrari i McLaren.

Jako termin na złożenie podpisów wyznaczono 12 sierpnia. Pięć dni przed tą datą Toto Wolff zakomunikował jednak, że jego zespół nie czuje się doceniony przez Formułę 1.

„Daliśmy jasno do zrozumienia, że popieramy bardziej sprawiedliwy podział nagród finansowych. Założenie, że sukces jest nagradzany, ale możliwy do osiągnięcia dla wszystkich zespołów – pełna zgoda”.

„Jesteśmy jednak największą ofiarą ograniczenia nagród finansowych. Ferrari utrzymało swoją uprzywilejowaną pozycję. Red Bull równoważy środki dzięki AlphaTauri. To Mercedes najbardziej odczuje tę zmianę”.

„Uważam, że przez ostatnie lata Mercedes wniósł bardzo dużo do tego sportu. Oprócz bycia konkurencyjnym zespołem, mamy też kierowcę o zdecydowanie największej popularności na świecie”.

„Wydaje nam się, że podczas tych negocjacji nie byliśmy traktowani w taki sposób, jak powinniśmy. Z naszej perspektywy wciąż jest wiele otwartych tematów, które dotyczą kwestii prawnych, handlowych i sportowych. Nie czuję się gotowy, aby podpisać Porozumienie Concorde”.

Wolff nie doprecyzował, z czego dokładnie wynika niezadowolenie Mercedesa. Uważa się jednak, że ma na nie wpływ kilka czynników.

Srebrne Strzały nie odczuwają, iż zostały docenione za ostatnie sukcesy oraz inwestycje poczynione w sport jako dostawca jednostek napędowych. Nie są także zadowolone z zachowania przez Ferrari prawa weta oraz dodatkowej historycznej nagrody finansowej. Mercedes nie podważa jednak statusu Ferrari, ale uważa, że zbudował swój własny, który jednak nie został doceniony podczas rozmów.

Niemiecka ekipa ma także zastrzeżenia do nowej struktury decyzyjnej, która ma wejść w życie od przyszłego roku. Zmiany w przepisach mają już nie być zatwierdzane poprzez jednomyślność, co znacznie osłabia pozycję największych zespołów.

Biuro prasowe Formuły 1 odpowiedziało na komentarz Wolffa, publikując krótkie oświadczenie w którym podkreśliło, że nie zamierza opóźniać finalizacji prac nad nowym porozumieniem.

„Formuła 1 zaangażowała się we współpracę, wykazując konstruktywne nastawienie do opinii przekazanych przez wszystkie zespoły. Ta umowa ma istotne znaczenie dla przyszłości sportu i naszych kibiców. Idziemy naprzód i nie będziemy dłużej zwlekać”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
19.04.2024  Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
Tagi:
Mercedes
Wolff T.
F1 ogólnie
Liberty Media

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca