F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Vettel: Nie mieliśmy nic do stracenia decydując się na jeden pit stop

Niemiec przyznał, że na drugim stincie czuł się bardziej komfortowo za kierownicą.
Maciej Wróbel, 16 sierpnia 2020, wyświetlenia: 1612<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Sebastian Vettel przyznał, że nie miał „nic do stracenia”, decydując się na strategię jednego postoju w boksach, która w końcowym rozrachunku dała Niemcowi siódme miejsce na mecie.

Kierowca Ferrari zakwalifikował się do Grand Prix Hiszpanii na jedenastej pozycji i podczas pierwszego stintu znajdował się poza punktowaną strefą. Na swoją jedyną wizytę u mechaników zjechał na 29. kółku, kiedy to założono mu świeży komplet miękkich opon.

Manewr ten umożliwił Niemcowi awans na piąte miejsce w stawce. W końcowym etapie wyścigu Vettel stracił dwie pozycje na rzecz Lance'a Strolla i Carlosa Sainza, ale pomimo przejechania ponad trzydziestu okrążeń na miękkiej mieszance, był w stanie utrzymać za sobą Alexandra Albona z Red Bulla.

Po wyścigu czterokrotny mistrz świata przyznał, że po prostu nie miał nic do stracenia, decydując się na taką taktykę. „To całkiem proste. Nie mieliśmy nic do stracenia” – powiedział Niemiec. „Byliśmy na P11 i myślę, że chcieliśmy to zrównoważyć do końca wyścigu, więc po prostu staraliśmy się dogonić samochody będące przed nami”.

„Zatrzymali się po raz drugi, ale ja nie naciskałem, by ich dogonić za wszelką cenę i starałem się odpowiednio zarządzać oponami. Zostałem potem poproszony o podkręcenie tempa, co uczyniłem, a potem poproszono mnie o ciśnięcie do końca, a może raczej zapytany o to, czy będę w stanie to zrobić. Odpowiedziałem: «Mogliście spytać mnie o to trzy okrążenia wcześniej, ponieważ spytałem kilka razy o to, jaki jest nasz cel, jak długo zostajemy na torze, żebym mógł wiedzieć, czy mam zadbać o opony»”.

„Powiedziałem, że spróbujemy tak zrobić. Ostatnie pięć kółek było bardzo, bardzo trudnych. Szczerze mówiąc, pomógł mi fakt, że zostałem zdublowany. Nie zawsze tego oczekujesz, ale dziś akurat się to przydało. Zdecydowaliśmy się podjąć to ryzyko, ponieważ nie mieliśmy nic do stracenia i dziś się to opłaciło, choć nie planowaliśmy przed wyścigiem pokonywać prawie czterdziestu okrążeń na miękkiej mieszance”.

Vettel wielokrotnie wspominał o problemach z prowadzeniem bolidu SF1000, ale nie przyznał otwarcie, czy doszło do ewentualnych zmian na lepsze w związku z dzisiejszą zdobyczą punktową. Niemiec zdradził, że jego odczucia z jazdy ulegały sporym zmianom nawet podczas wyścigu.

„Mam mieszane odczucia, raz było gorzej, raz lepiej. Niektóre sesje wypadły lepiej, inne gorzej. Pierwszy stint nie był najlepszy, ale na drugim czułem, że mam większą kontrolę nad samochodem. Ciągle uważam, że jest sporo pracy do wykonania po mojej stronie garażu” – dodał 33-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli
16.04.2024  Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC
10.04.2024  Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury
04.04.2024  Hamilton: Vettel byłby niesamowitą opcją dla Mercedesa
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
Tagi:
Vettel S.
Ferrari

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca