F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari chce odwołać się od decyzji o reprymendzie dla Racing Point

W tle pojawia się spór o system tokenów rozwojowych na sezon 2021.
Nataniel Piórkowski, 30 sierpnia 2020, wyświetlenia: 1946<< | lista | T- | T+ | >>

Ferrari poinformowało FIA o zamiarze odwołania się od decyzji sędziów o nałożeniu reprymendy na Racing Point w związku wykorzystaniem kontrowersyjnych wlotów chłodzenia hamulców podczas GP Belgii.

Można traktować to jako potwierdzenie dążeń Scuderii do wyjaśnienia przed Międzynarodowym Trybunałem Apelacyjnym FIA kwestii orzeczenia oficjeli FIA w sprawie protestów wnoszonych przy okazji pierwszych wyścigów sezonu przez team Renault.

W dokumencie opublikowanym przy okazji GP 70-lecia sędziowie uznali, że Racing Point nie przestrzegało przepisów sportowych projektując wloty chłodzenia hamulców na sezon 2020 wzorowane bezpośrednio na tych, z których w 2019 roku korzystał Mercedes.

W orzeczeniu stwierdzono jednak, że wloty należy traktować jako legalne. Zespół może korzystać z nich w pozostałych wyścigach tegorocznej kampanii, ale każde ich użycie będzie pociągało za sobą wydanie kolejnej reprymendy.

Ferrari jako jedyny zespół nadal uważa, że kara nałożona na Racing Point – odjęcie 15 punktów z tabeli konstruktorów oraz 400 tysięcy euro grzywny – jest zbyt łagodna.

W tle działań stajni z Maranello pojawia się także temat systemu tokenów rozwojowych na sezon 2021. Zgodnie z regulaminem każda ze stajni może wskazać dwa obszary bolidu, które będzie chciała udoskonalić przed kolejną edycją mistrzostw świata.

Luka w przepisach zezwala jednak zespołom klienckim, które korzystają obecnie z części z sezonu 2019 na wykorzystanie komponentów w specyfikacji 2020, używanych obecnie przez zespoły partnerskie, bez poświęcania własnych tokenów. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Pojawiają się opinie o tym, iż rywale Racing Point szczególnie obawiają się scenariusza, w którym team z Silverstone podejmie decyzję o zastosowaniu w przyszłorocznym bolidzie radykalnego projektu tylnego zawieszenia Mercedesa.

Przy okazji prezentacji bolidu W11 dyrektor techniczny Srebrnych Strzał – James Allison, powiedział: „Nowe tylne zawieszenie jest niezwykle śmiałym projektem. Zastosowaliśmy zupełnie nową geometrię, która daje nam większe możliwości aerodynamiczne i pozwala na uzyskanie wyższego docisku”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.05.2024  Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe
09.05.2024  Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli
08.05.2024  Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano
07.05.2024  Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami
03.05.2024  Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em
Tagi:
Ferrari
Racing Point
Przepisy
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca