F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wolff: System wyrównywania osiągów silników upokorzyłby Ferrari

Mercedes nie zamierza popierać propozycji. "Szczerze mówiąc byłaby to lekka zniewaga".
Nataniel Piórkowski, 29 listopada 2020, wyświetlenia: 1598<< | lista | T- | T+ | >>

Mercedes nie zamierza popierać propozycji Ferrari zakładającej wprowadzenie systemu konwergencji osiągów w okresie zamrożenia rozwoju jednostek napędowych.

Wstrzymanie udoskonaleń silników ma kluczowe znaczenie dla przyszłości teamów Red Bulla, które po sezonie 2021 stracą fabryczne wsparcie Hondy.

Austriacki koncern chciałby jednak przejąć projekt japońskich inżynierów i korzystać z niego do czasu pojawienia się w sporcie nowej formuły silnikowej, bez ponoszenia kosztów realizowania własnego programu rozwojowego.

Władze Scuderii zdają sobie sprawę z ryzyka, jakie niesie za sobą zamrożenie rozwoju silników. W przypadku, gdyby projekt przygotowywany z myślą o sezonie 2021 czy 2022 nie okazał się sukcesem, zespół byłby skazany na dalszą tułaczkę w środku stawki. Stąd zaproponowany przez Mattię Binotto system konwergencji.

Według ogólnych założeń pomysłu FIA mogłaby zezwalać na przykład na dostosowywanie limitów przepływu paliwa w celu wyrównania osiągów pomiędzy silnikami poszczególnych producentów.

„Myślę, że byłby to początek końca Formuły 1” – powiedział Wolff. „Osiągi jednostki napędowej nie są mierzone wyłącznie maksymalną mocą – wpływają na nie także właściwości jezdne, masa, chłodzenie... Wprowadzenie prostej formuły, która wszystkim odpowiada, jest najzwyczajniej w świecie niemożliwe. Mercedes nie poprze takiego rozwiązania”.

Obecna słaba forma Ferrari ma związek z dochodzeniem przeprowadzonym ostatniej zimy przez FIA. Dyrektywy techniczne oraz warunki poufnej ugody z organem zarządzającym negatywnie wpłynęły na możliwości jednostki napędowej produkowanej w Maranello.

Wolff uważa, że wprowadzenie systemu, który pomógłby Ferrari utrzymać kontakt z rywalami w okresie zamrożenia rozwoju silników byłoby upokarzające dla włoskiego producenta.

„Niektórzy z naszych kolegów zaproponowali system konwergencji, co szczerze powiedziawszy jest lekką zniewagą. Spoglądając na trzy ostatnie lata i rozwój osiągów jednostek napędowych, Ferrari dysponowało najmocniejszym silnikiem w sezonie 2018 i zdecydowanie najmocniejszym w 2019”.

„My cały czas stopniowo rozwijaliśmy nasz silnik i nadal naciskamy na limity. W 2020 roku wprowadziliśmy nową jednostkę, licząc, że uda nam się odrobić straty”.

„Z tej perspektywy nie mogę wręcz pojąć, że jakikolwiek producent, który naprawdę wierzy w swoje zdolności rozwinięcia jednostki napędowej i podwozia, chciałby wprowadzenia jakiegoś mechanizmu, jaki zrównoważyłby osiągi jednostek napędowych. Nie wierzę, że ktokolwiek przystałby na tego typu publiczne upokorzenie”.

„Formuła 1 musi trzymać się z daleka od takich pomysłów. W przeciwnym wypadku skończymy jak wyścigi GT, w których projektuje się jednostki napędowe wyłącznie w celu późniejszego manipulowania całym systemem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.05.2024  Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa
05.05.2024  Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem
04.05.2024  Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024
03.05.2024  Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem
01.05.2024  Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami
Tagi:
Mercedes
Ferrari
Wolff T.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca