|
|
|
|
|
|
Seidl: Tegoroczne poprawki kluczowe w końcowym rezultacie McLarena |
Niemiec uważa, że trzecie miejsce zostało osiągnięte dzięki skutecznym poprawkom. |
|
•Jakub Ziółkowski, 30 grudnia 2020, wyświetlenia: 990 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Dyrektor zarządzający McLarena, Andreas Seidl, uważa, że trzecie miejsce w klasyfikacji konstruktorów zostało osiągnięte dzięki częstym i skutecznym poprawkom aerodynamicznym.
Najlepszy sezon brytyjskiego zespołu od 2012 roku został osiągnięty dzięki regularnej jeździe obu kierowców — zarówno Carlos Sainz, jak i Lando Norris zdobyli po jednym podium, a także regularnie punktowali. Dzięki dobrej formie obu kierowców, a także wysokiej niezawodności obu bolidów, McLaren wygrał walkę o trzecie miejsce z zespołem Racing Point.
Dyrektor zarządzający, Andreas Seidl, uważa, że postęp zespołu w ostatnich latach był możliwy dzięki stałej pracy sztabu technicznego, na którego czele stoi James Key. Po trzech latach współpracy z Renault, w przyszłym sezonie zespół ponownie zacznie korzystać z jednostek napędowych Mercedesa. Zmiana dostawcy oznacza, że McLaren przyspieszył znacząco rozwój zaplanowany na sezon 2021, wykorzystując przy tym swoje tokeny.
„Ze względu na ograniczenia dotyczące rozwoju zimą, a także utratę wszystkich tokenów na jednostkę napędową, byliśmy zmuszeni do przyspieszenia poprawek zaplanowanych na zimę. To było ogromne wyzwanie dla działu rozwojowego, a także działu produkcyjnego w Woking. Bardzo się cieszę, że udało nam się wprowadzić poprawki, a także dokonać tak dużego postępu w tym sezonie” – tłumaczy Seidl.
„Nasze wyniki pokazują, że grupa rozwojowa, pod przewodnictwem Jamesa świetnie pracuje. Zmiany, które sprawdzają się w naszym tunelu aerodynamicznym, sprawdzają się też na torze. Jeżeli chodzi o rozwój, to nie zajmowaliśmy się tylko drobnymi poprawkami — wystarczy zauważyć duże zmiany w konstrukcji nosa bolidu” – powiedział Niemiec.
Seidl pochwalił również podejście zespołu do każdego wyścigu, a także wysoką niezawodność bolidów, które w rękach Sainza i Norrisa regularnie dojeżdżały na punktowanych pozycjach. „Myślę, że przez cały sezon nasz samochód był szybki, a także bardzo wszechstronny. Na większości torów udawało nam się dostać do Q3, a dobre kwalifikacje często przekładały się na punkty. Oprócz tego mamy oczywiście świetny zespół, który prezentował bardzo dobre podejście do strategii, kwalifikacji i wyścigów na każdym torze”.
„Niezawodność bolidów stała na niesamowicie wysokim poziomie, co w porównaniu z zeszłym sezonem jest bardzo dużym postępem. Nie można oczywiście zapominać o naszych dwóch kierowcach, którzy, podobnie jak w zeszłym sezonie, wykonali fantastyczną pracę, zdobywając dla nas tak dużą liczbę punktów” – zakończył Niemiec.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|