F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Chadwick: F1 może być dla kobiet za trudna pod względem fizycznym

Dwukrotna mistrzyni W Series proponuje niewielkie zmiany w budowie bolidów.
Maciej Wróbel, 12 sierpnia 2022, wyświetlenia: 3029<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dwukrotna mistrzyni W Series, Jamie Chadwick, przyznaje, iż nie ma pewności, czy kobiety byłyby w stanie sprostać wymaganiom stawianym przez Formułę 1.

Od czasu utworzenia Formuły 1 w roku 1950 do wyścigów Grand Prix przystąpiło jedynie pięć kobiet, z czego trzy swój udział kończyły już na etapie czasówki. Ostatnią z nich była Giovanna Amati, która w 1992 roku trzykrotnie nie przebrnęła kwalifikacji. Z kolei w latach 2015-2016 czterokrotnie podczas piątkowych treningów bolid Williamsa poprowadziła Susie Wolff.

W celu zwiększenia szans kobiet na zaistnienie w motorsporcie, utworzono w 2019 serię wyścigową W Series. W obu jak dotąd rozegranych sezonach tytuł mistrzowski zdobywała Brytyjka, Jamie Chadwick, która od 2019 roku jest także kierowcą rozwojowym Williamsa. 24-latka jest również na dobrej drodze do zdobycia trzeciego tytułu, który może sobie zapewnić już w kolejnej rundzie, w Singapurze.

Sama Chadwick nie jest jednak przekonana, czy kobiety byłyby w stanie z powodzeniem zmierzyć się z Formułą 1 pod kątem fizycznym. „Postawiłam sobie za cel starty w Formule 1, ale nie wiem, czy to jest tak naprawdę możliwe” – stwierdziła Brytyjka. „By dostać się do F1, musisz przejść przez serie towarzyszące – Formułę 3 i Formułę 2 – co jest ekstremalnym wyzwaniem pod względem fizycznym, tak jak i F1”.

„Nie wiemy, do czego dokładnie zdolne są kobiety w tym sporcie. Gdy masz 15 czy 16 lat i przechodzisz do wyścigów samochodowych, gdzie samochody są duże i ciężkie, a do tego nie ma wspomagania kierownicy, to wiele kobiet ma trudności, nawet jeżeli odnosiły one sukcesy w gokartach”.

„Lubimy myśleć, że kobiety są w stanie to zrobić, a ja cieszę się, że mogę być królikiem doświadczalnym i zamierzam naciskać najmocniej jak tylko potrafię, by zbadać opcje wejścia do Formuły 1. Nie wiemy jednak, czy to się uda. Nie było kobiety w obecnej erze, której by się powiodło. Staram się zrozumieć, czy może to wynikać z fizycznej strony Formuły 1”.

Chadwick sugeruje, że kobietom pomóc mogą niewielkie zmiany w budowie samochodów. „Jeśli pod względem fizycznym jest zbyt ciężko, ale sport chce kobiet biorących w nim udział, to być może powinniśmy się temu przyjrzeć i zrozumieć to. Jak możemy na przykład sprawić, by kierownice były nieco cieńsze, ponieważ kobiece dłonie nie są zbyt duże? Jak możemy upewnić się, że nie ma ograniczeń co do odległości pedałów, aby można było nacisnąć z odpowiednią siłą?”

„Niektóre z nowych bolidów mają bardzo wąskie wejście do kokpitu. Kobiety z większymi biodrami nie są w stanie komfortowo się w nie wpasować. Wiele z tych rzeczy zostało przeoczonych z oczywistych przyczyn, ale teraz musimy przyjrzeć się, czy wpływa to na różnice w osiągach” – dodała dwukrotna mistrzyni W Series.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
W Series
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca