F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ricciardo zdziwiony stratą do Tsunody

Australijczyk podkreśla jednak, że czuje się nieco pewniej za kierownicą VCARB 01.
Maciej Wróbel, 23 marca 2024, wyświetlenia: 1139<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Daniel Ricciardo przyznaje, że jest zaskoczony tym, iż nawet jego „najlepsze w sezonie” kwalifikacyjne kółko nie pozwoliło mu na wyprzedzenie zespołowego partnera, Yukiego Tsunody.

Australijczyk poniósł w ten weekend kolejną porażkę w wewnętrznym pojedynku z Tsunodą, o tyle dotkliwą, że po raz pierwszy w karierze odpadł on już na etapie Q1 przed domowym wyścigiem. Ricciardo co prawda pod koniec wykręcił 12. rezultat, lecz został on skasowany za przekroczenie limitów toru na wyjściu z czwartego zakrętu. Ostatecznie kierowca RB przystąpi do jutrzejszego wyścigu dopiero z osiemnastego pola.

Po zakończeniu sesji 34-latek przyznał jednak, że nawet bez skasowania czasu nie byłby w stanie zrównać się z Yukim Tsunodą, co uważa za zaskoczenie. „Z samego okrążenia byłem zadowolony” – powiedział Ricciardo. „Czułem, że wycisnąłem wszystko, co się dało. Potem jednak zobaczyłem, że to nie było wystarczająco dobre w porównaniu z Yukim”.

„Ciągle jestem tym nieco zdziwiony, ponieważ wiem, co takie okrążenia zazwyczaj oznaczają. Gdy przekraczałem linię mety, to pomyślałem sobie «tak, to było niezłe kółko». Oczywiście potem czas został skasowany, ale samo okrążenie było zdecydowanie najlepszym kółkiem kwalifikacyjnym, jakie zrobiłem w tym roku”.

„Wchodząc do Q2 nie wiedziałbym jednak, gdzie mógłbym znaleźć więcej czasu. Oczywiście kilka dziesiątych można urwać dzięki ewolucji toru, ale sześć, siedem dziesiątych? Aż tyle to nie”.

„Wiedziałem już w czwartym zakręcie, że będę tam walczył i pamiętam, że korzystałem tam z krawężnika bardziej, niż zwykle. Wiedziałem, że jadę szerzej, niż zazwyczaj. To jednak zabawne, bo zrobiłem to, a już po chwili, w piątym zakręcie, zapomniałem o tym”.

„Pokonałem więc to okrążenie. Potem dopiero, gdy Pierre [Hamelin – inżynier wyścigowy Ricciardo] powiedział mi o tym, zupełnie o tym zapomniałem. Zajęło mi to chwilę, zanim to przetworzyłem”.

Australijczyk podkreśla też, że jest zadowolony z formy swojego samochodu w Melbourne. „Czuję się pewnie, jeśli chodzi o hamowanie, balans i tak dalej. To nie jest tak, jak, powiedzmy, w McLarenie, gdzie byłem trochę niepewny i czułem, że «nie mogę naciskać tu i tam». W części zakrętów widzę jednak, że po prostu nie jestem w stanie utrzymać pewnej prędkości”.

„Czuję, że znajduję się na limicie z samochodem pod kątem, powiedzmy, ślizgania się na wszystkich czterech kołach. Jest więc równowaga. Wiem teraz, gdzie znajduje się obecna granica potencjału tego samochodu”.

Kierowca RB ujawnił też, że jego ekipa zmieniła kilka części od ostatniego wyścigu. „Po Arabii Saudyjskiej zmieniliśmy kilka rzeczy w samochodach. Dali mi całkiem sporo nowych części na ten weekend, aby rozwiązać niektóre nasze problemy. Wygląda na to, że jest lepiej. Ciągle nie jestem jednak w pełni przekonany, ponieważ – jak mówiłem – wciąż mam wrażenie, że mamy więcej trudności, niż powinniśmy mieć”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik
25.04.2024  Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń
21.04.2024  Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin
Tagi:
Ricciardo D.
RB

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca