Embed from Getty Images
Sport Business informuje, że Ferrari jest o krok od pozyskania tytularnego sponsoringu koncernu Hewlett-Packard.
Stajnia z Maranello od 2022 roku rywalizuje pod oryginalnym szyldem, rezygnując z wieloletniej współpracy z koncernem Philipp Morris. W latach 2018-2021 amerykański gigant z branży tytoniowej promował na samochodach Scuderii fundację Mission Winnow, przedstawiającą alternatywne rozwiązania dla tradycyjnych papierosów.
Według ustaleń
Sport Business, lukę wkrótce wypełni Hewlett-Packard, który ma pełnić funkcję tytularnego sponsora Ferrari. Porozumienie między producentem elektroniki a włoskim zespołem ma być pokłosiem transferu Lewisa Hamiltona z Mercedesa od 2025 roku.
„Wypłaty kierowców nie są objęte limitami budżetowymi w Formule 1, co pozwala zespołom na nielimitowane wydatki na zatrudnianie gwiazd” – stwierdził Matthew Williams, korespondent
Sport Business, łącząc umowę z sponsorską z koniecznością pokrycia gaży Hamiltona.
Z dalszej części raportu dowiadujemy się, iż umowa Ferrari z HP ma być
„porównywalnej” wartości co współpraca Red Bull Racing z Oracle. Kontrakt między aktualnymi mistrzami świata a tytularnym partnerem rzekomo warty jest 100 milionów dolarów rocznie, co uważa się za rekord w Formule 1.