|
|
|
|
|
|
Grand Prix de Monaco 2003 | 1 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
Sesja testowa [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Jarno Trulli | Renault | | 1:16,888 | | 35 |
2. | Giancarlo Fisichella | Jordan Ford | | 1:17,569 | +0,681 | 44 |
3. | Mark Webber | Jaguar Cosworth | | 1:18,420 | +1,532 | 36 |
4. | Allan McNish | Renault | | 1:18,438 | +1,550 | 51 |
5. | Fernando Alonso | Renault | | 1:18,600 | +1,712 | 29 |
6. | Ralph Firman | Jordan Ford | | 1:18,714 | +1,826 | 50 |
7. | Antonio Pizzonia | Jaguar Cosworth | | 1:19,521 | +2,633 | 43 |
8. | Justin Wilson | Minardi Cosworth | | 1:19,923 | +3,035 | 40 |
9. | Jos Verstappen | Minardi Cosworth | | 1:19,978 | +3,090 | 30 |
| |
|
|
Czwartkowe testy na ulicznym torze w Monte Carlo na pierwszej pozycji ukończył kierowca Renault – Jarno Trulli. Jest to jeden z najbardziej ulubionych torów Włocha, na którym zawsze kwalifikował się na dosyć wysokich pozycjach, nawet jako debiutant w zespole Minardi w 1997 roku, kiedy to na 22 kierowców wywalczył 18 pozycję startową. Po przeniesieniu się do zespołu Prost do kolejnej edycji Grand Prix Monako zakwalifikował się na 10 pozycji, pokonując między innymi dwóch mistrzów świata – Jacquesa Villeneuve'a i Damona Hilla. W 1999 roku wyścig rozpoczynał już z siódmej pozycji, a rok później wywalczył najwyższą pozycję startową w karierze, kwalifikując się za kierownicą bolidu Jordan na drugiej pozycji. W wyścigach miał co prawda trochę mniej szczęścia, gdyż tylko raz finiszował w Monako na punktowanej pozycji, a miało to miejsce w zeszłym roku, jednak można śmiało założyć, iż przynajmniej podczas zarówno dzisiejszej, jak i sobotniej sesji kwalifikacyjnej odegra jedną z głównych ról, w czym z pewnością dopomoże mu świetny bolid R23.
Na drugiej pozycji podczas dzisiejszych testów uplasował się inny włoski kierowca – Giancarlo Fisichella, który może pochwalić się jeszcze większymi sukcesami w Monako i to przede wszystkim podczas wyścigów. Świadczą o tym aż dwie wizyty na podium (lata 1998 i 2000 w barwach stajni Benetton) i regularne zarobki punktowe od 1997 roku. Wyjątek stanowi tylko 2001 rok, kiedy to na 44 okrążeniu Fisichella zaliczył kraksę na pierwszym zakręcie (Sainte Devote), chociaż do tego momentu miał duże szanse na wywalczenie co najmniej jednego punktu.
Trzeci czas wywalczył Mark Webber Jaguar), który jako jedyny kierowca miał problemy podczas dzisiejszych testów na nieco zmodyfikowanym w stosunku do poprzednich lat torze w Monte Carlo. Zmiany dotyczą ostatniego odcinka toru (począwszy od szykany przy basenie pływackim, a skończywszy na wirażu Rascasse), który został nieco poszerzony i na którym położny został nowy asfalt. Australijczyk tuż przed zakończeniem dwugodzinnych testów swój bolid musiał pozostawić w okolicy pierwszego zakrętu ze względu na bliżej nieokreślony problem.
Pozostali reprezentanci Renault – kierowca testowy Allan McNish oraz Fernando Alonso sklasyfikowani zostali na czwartej i piątej pozycji, mając już blisko dwie sekundy straty do najszybszego kierowcy z francuskiej stajni – Trullego. Na kolejnych pozycjach znaleźli się drudzy kierowcy z zespołów Jordan i Jaguar – Ralph Firman oraz Antonio Pizzonia, natomiast najsłabsze czasy, tak jak można się tego było zresztą spodziewać, ponownie uzyskali kierowcy z zespołu Minardi – Justin Wilson i Jos Verstappen.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|