|
|
|
|
|
|
Gran Premio Vodafone d'Italia 2004 | 12 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:20,264 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,832 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Podsumowanie sobotnich treningów [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Odstęp | Strata | Okr. |
|
1. | 2 | Rubens Barrichello | Ferrari F2004 | | 1:20,555 | - | - | 20 |
2. | 3 | Juan Pablo Montoya | Williams FW26 | | 1:20,653 | 0,098 | 0,098 | 17 |
3. | 9 | Jenson Button | BAR 006 | | 1:20,734 | 0,081 | 0,179 | 22 |
4. | 8 | Fernando Alonso | Renault R24 | | 1:20,773 | 0,039 | 0,218 | 20 |
5. | 10 | Takuma Sato | BAR 006 | | 1:20,805 | 0,032 | 0,250 | 18 |
6. | 6 | Kimi Raikkonen | McLaren MP4-19B | | 1:20,856 | 0,051 | 0,301 | 16 |
7. | 1 | Michael Schumacher | Ferrari F2004 | | 1:20,898 | 0,042 | 0,343 | 17 |
8. | 4 | Antonio Pizzonia | Williams FW26 | | 1:20,921 | 0,023 | 0,366 | 18 |
9. | 5 | David Coulthard | McLaren MP4-19B | | 1:21,058 | 0,137 | 0,503 | 17 |
10. | 7 | Jarno Trulli | Renault R24 | | 1:21,506 | 0,448 | 0,951 | 17 |
11. | 12 | Felipe Massa | Sauber C23 | | 1:21,859 | 0,353 | 1,304 | 20 |
12. | 17 | Olivier Panis | Toyota TF104B | | 1:21,889 | 0,030 | 1,334 | 27 |
13. | 11 | Giancarlo Fisichella | Sauber C23 | | 1:21,929 | 0,040 | 1,374 | 14 |
14. | 16 | Ricardo Zonta | Toyota TF104B | | 1:22,114 | 0,185 | 1,559 | 29 |
15. | 15 | Christian Klien | Jaguar R5 | | 1:22,230 | 0,116 | 1,675 | 26 |
16. | 14 | Mark Webber | Jaguar R5B | | 1:22,490 | 0,260 | 1,935 | 22 |
17. | 18 | Nick Heidfeld | Jordan EJ14 | | 1:23,146 | 0,656 | 2,591 | 25 |
18. | 20 | Gianmaria Bruni | Minardi PS04B | | 1:23,794 | 0,648 | 3,239 | 28 |
19. | 19 | Giorgio Pantano | Jordan EJ14 | | 1:24,526 | 0,732 | 3,971 | 13 |
20. | 21 | Zsolt Baumgartner | Minardi PS04B | | 1:26,114 | 1,588 | 5,559 | 12 |
| |
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:26,194 |
|
Pierwszą z dwóch 45-minutowych sobotnich sesji treningowych na czele klasyfikacji ukończył zwycięzca wyścigu o Grand Prix Włoch z 2001 roku, a także dwukrotny zdobywca pole position na torze Monza – Juan Pablo Montoya. W drugiej sesji Kolumbijczyk został już co prawda pokonany przez Rubensa Barrichello i musiał zadowolić się drugą pozycją, ale jego strata do kierowcy Ferrari wyniosła niespełna 0.1 sekundy. Być może jest to zapowiedź najbardziej udanego wyścigu dla kierowcy z zespołu Williams w tym sezonie, który od ponad roku nie stanął na najwyższym stopniu podium. Co ciekawe ani Montoi, ani Barrichello nie udało się poprawić czasu uzyskanego wczoraj przed południem przez drugiego kierowcę Ferrari – Michaela Schumachera. Niemiec dzisiejsze treningi ukończył dopiero na siódmej pozycji ze stratą ponad 0.3 sekundy do swojego partnera, ale można być pewnym, że jest w stanie pojechać od niego szybciej, o czym przekonany się już podczas kwalifikacji.
Bardzo dobrze wypadli dzisiaj kierowcy z zespołu B.A.R – Jenson Button i Takuma Sato, plasując się odpowiednio na trzeciej i piątej pozycji. Button zdołał zmieścić się poniżej 0.2 sekundy straty do Barrichello, natomiast uhonorowany wczoraj przez Włochów za swoje dotychczasowe dokonania Sato był wolniejszy od swojego partnera o niespełna 0.1 sekundy. Pomiędzy kierowcami z zespołu B.A.R na czwartej pozycji znalazł się Fernando Alonso (Renault), którego także należy zaliczyć do grona kandydatów, mogących jutro stanąć na podium. To samo tyczy się również Kimi Raikkonena – Fin uplasował się tuż przed Schumacherem na szóstej pozycji. Pierwszą dziesiątkę zamknęli tymczasem drudzy kierowcy z zespołów Williams, McLaren i Renault: Antonio Pizzonia, David Coulthard i Jarno Trulli. Powodem wczorajszej kraksy Pizzonii była awaria hamulców, które na tak szybkim torze jak Monza poddawane są ogromnym przeciążeniom. Brazylijczyk jako ostatni zmieścił się poniżej pół sekundy straty do Barrichello – pierwszą ósemkę dzieliła na koniec różnica zaledwie 0.366 sekundy, co może być zapowiedzią bardzo emocjonujących kwalifikacji.
Kierowcy z zespołu Sauber – Felipe Massa i Giancarlo Fisichella ponownie uplasowali się tuż za "wielką piątką", tak więc z ewentualnych niepowodzeń kierowców z zespołów Ferrari, Williams, B.A.R, Renault i Williams podczas jutrzejszego wyścigu powinni skorzystać w pierwszej kolejności, o ile sami nie padną ofiarą pecha. Na dalszych miejscach znaleźli się kierowcy z zespołów Toyota, Jaguar, Jordan i Minardi. Podczas dzisiejszych treningów doszło do dosyć dziwnej kolizji pomiędzy Giorgio Pantano i Zsoltem Baumgartnerem. Kierowca z zespołu Jordan stracił kontrolę nad swoim bolidem pod koniec prostej startowej, co była najprawdopodobniej następstwem pęknięcia opony i wpadł na Bogu ducha winnego Baumgartnera. Tym samym Węgier już drugi raz w ciągu niespełna dwóch tygodni padł ofiarą pęknięcia opony w bolidzie innego kierowcy. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż podczas ostatnich testów na torze Monza w tym samym miejscu rozbił się również Schumacher. Po trzech awariach opon Michelin na torze Spa-Francorchamps, jest to już druga pęknięta opona Bridgestone i to przy dużej prędkości.
Źródło: Formula1.com, pitpass.com
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|