F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Vodafone d'Italia 200412 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:20,264 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,832 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie sobotnich treningów  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrataOkr.
1. 2Rubens BarrichelloFerrari F20041:20,555--20
2. 3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:20,6530,0980,09817
3. 9Jenson ButtonBAR 0061:20,7340,0810,17922
4. 8Fernando AlonsoRenault R241:20,7730,0390,21820
5. 10Takuma SatoBAR 0061:20,8050,0320,25018
6. 6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-19B1:20,8560,0510,30116
7. 1Michael SchumacherFerrari F20041:20,8980,0420,34317
8. 4Antonio PizzoniaWilliams FW261:20,9210,0230,36618
9. 5David CoulthardMcLaren MP4-19B1:21,0580,1370,50317
10. 7Jarno TrulliRenault R241:21,5060,4480,95117
11. 12Felipe MassaSauber C231:21,8590,3531,30420
12. 17Olivier PanisToyota TF104B1:21,8890,0301,33427
13. 11Giancarlo FisichellaSauber C231:21,9290,0401,37414
14. 16Ricardo ZontaToyota TF104B1:22,1140,1851,55929
15. 15Christian KlienJaguar R51:22,2300,1161,67526
16. 14Mark WebberJaguar R5B1:22,4900,2601,93522
17. 18Nick HeidfeldJordan EJ141:23,1460,6562,59125
18. 20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:23,7940,6483,23928
19. 19Giorgio PantanoJordan EJ141:24,5260,7323,97113
20. 21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:26,1141,5885,55912
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:26,194

Pierwszą z dwóch 45-minutowych sobotnich sesji treningowych na czele klasyfikacji ukończył zwycięzca wyścigu o Grand Prix Włoch z 2001 roku, a także dwukrotny zdobywca pole position na torze Monza – Juan Pablo Montoya. W drugiej sesji Kolumbijczyk został już co prawda pokonany przez Rubensa Barrichello i musiał zadowolić się drugą pozycją, ale jego strata do kierowcy Ferrari wyniosła niespełna 0.1 sekundy. Być może jest to zapowiedź najbardziej udanego wyścigu dla kierowcy z zespołu Williams w tym sezonie, który od ponad roku nie stanął na najwyższym stopniu podium. Co ciekawe ani Montoi, ani Barrichello nie udało się poprawić czasu uzyskanego wczoraj przed południem przez drugiego kierowcę Ferrari – Michaela Schumachera. Niemiec dzisiejsze treningi ukończył dopiero na siódmej pozycji ze stratą ponad 0.3 sekundy do swojego partnera, ale można być pewnym, że jest w stanie pojechać od niego szybciej, o czym przekonany się już podczas kwalifikacji.

Bardzo dobrze wypadli dzisiaj kierowcy z zespołu B.A.R – Jenson Button i Takuma Sato, plasując się odpowiednio na trzeciej i piątej pozycji. Button zdołał zmieścić się poniżej 0.2 sekundy straty do Barrichello, natomiast uhonorowany wczoraj przez Włochów za swoje dotychczasowe dokonania Sato był wolniejszy od swojego partnera o niespełna 0.1 sekundy. Pomiędzy kierowcami z zespołu B.A.R na czwartej pozycji znalazł się Fernando Alonso (Renault), którego także należy zaliczyć do grona kandydatów, mogących jutro stanąć na podium. To samo tyczy się również Kimi Raikkonena – Fin uplasował się tuż przed Schumacherem na szóstej pozycji. Pierwszą dziesiątkę zamknęli tymczasem drudzy kierowcy z zespołów Williams, McLaren i Renault: Antonio Pizzonia, David Coulthard i Jarno Trulli. Powodem wczorajszej kraksy Pizzonii była awaria hamulców, które na tak szybkim torze jak Monza poddawane są ogromnym przeciążeniom. Brazylijczyk jako ostatni zmieścił się poniżej pół sekundy straty do Barrichello – pierwszą ósemkę dzieliła na koniec różnica zaledwie 0.366 sekundy, co może być zapowiedzią bardzo emocjonujących kwalifikacji.

Kierowcy z zespołu Sauber – Felipe Massa i Giancarlo Fisichella ponownie uplasowali się tuż za "wielką piątką", tak więc z ewentualnych niepowodzeń kierowców z zespołów Ferrari, Williams, B.A.R, Renault i Williams podczas jutrzejszego wyścigu powinni skorzystać w pierwszej kolejności, o ile sami nie padną ofiarą pecha. Na dalszych miejscach znaleźli się kierowcy z zespołów Toyota, Jaguar, Jordan i Minardi. Podczas dzisiejszych treningów doszło do dosyć dziwnej kolizji pomiędzy Giorgio Pantano i Zsoltem Baumgartnerem. Kierowca z zespołu Jordan stracił kontrolę nad swoim bolidem pod koniec prostej startowej, co była najprawdopodobniej następstwem pęknięcia opony i wpadł na Bogu ducha winnego Baumgartnera. Tym samym Węgier już drugi raz w ciągu niespełna dwóch tygodni padł ofiarą pęknięcia opony w bolidzie innego kierowcy. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż podczas ostatnich testów na torze Monza w tym samym miejscu rozbił się również Schumacher. Po trzech awariach opon Michelin na torze Spa-Francorchamps, jest to już druga pęknięta opona Bridgestone i to przy dużej prędkości.

Źródło: Formula1.com, pitpass.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca