F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio d'Italia 20147 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:26,187--25
2.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:26,8100,6230,62327
3.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:26,9950,8080,18526
4.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:27,1690,9820,17423
5.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:27,2281,0410,05930
6.1Sebastian VettelRed Bull RB101:27,2711,0840,04327
7.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:27,4931,3060,22227
8.11Sergio PerezForce India VJM07 1:27,6871,5000,19413
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:27,7411,5540,05433
10.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:28,1121,9250,37123
11.21Esteban GutierrezSauber C33 1:28,1141,9270,00221
12.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:28,1481,9610,03420
13.19Felipe MassaWilliams FW36 1:28,1501,9630,00221
14.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:28,3002,1130,15030
15.36Giedo van der GardeSauber C33 1:28,4292,2420,12919
16.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:28,4872,3000,05812
17.34Daniel JuncadellaForce India VJM07 1:29,1923,0050,70510
18.13Pastor MaldonadoLotus E221:29,5123,3250,32024
19.4Max ChiltonMarussia MR03 1:30,0173,8300,50525
20.17Jules BianchiMarussia MR03 1:30,0813,8940,06427
21.30Charles PicLotus E221:30,1253,9380,04423
22.45Roberto MerhiCaterham CT051:30,7044,5170,57929
23.9Marcus EricssonCaterham CT051:30,9484,7610,24416
107% najlepszego czasu: 1:32,220

Lewis Hamilton wykręcił najlepszy czas okrążenia w trakcie pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Włoch, uzyskując lepszy rezultat od Jensona Buttona oraz Nico Rosberga.

Na wielu samochodach znajdowały się ślady użycia farby flow-vis. Zespoły od samego początku zajęć oceniały wydajność poprawek przygotowanych na jeden z najbardziej charakterystycznych torów w sezonie. Jako pierwszy okrążenie pomiarowe przejechał Max Chilton (1:33,435s).

Dwie minuty później rezultaty mieli już także na swoim koncie Kvyat, Merhi oraz Magnussen. Po dwudziestu minutach od startu sesji, najlepszym czasem legitymował się Jean-Eric Vergne. Na szczególną uwagę zasługiwały prędkości, jakie w punkcie pomiaru osiągali zawodnicy Toro Rosso, które przekraczały 340 kilometrów na godzinę. Tymczasem debiutujący w Formule 1 Roberto Merhi otrzymał od swojego inżyniera informację dotyczącą przedwczesnego aktywowania DRS oraz zalecenie mniej agresywnego obchodzenia się z pedałem przyspieszenia i hamulca.

Problemy z działaniem systemu obsługującego ruchome tylne skrzydło zgłosił Daniel Ricciardo. W międzyczasie dwa pierwsze miejsca tabeli okupowali kierowcy McLarena. Sytuacja ta zmieniła się gdy do głosu zaczęli dochodzić zawodnicy Mercedesa. Po trzydziestu minutach na czele znajdował się już Hamilton, który dysponował przewagą zaledwie siedmiu tysięcznych nad Rosbergiem.

Po wspomnianych już wyżej trzydziestu minutach swój program zakończył tester Force India – Daniel Juncadella, który przekazał stery bolidu Sergio Perezowi. Hiszpan zdołał przez ten czas przejechać dziesięć okrążeń, uzyskując czas na poziomie 1:29,192s. Przez kilka minut nad Monzą panowała głucha cisza. Przerwał ją dopiero wyjazd na tor Merhiego (kierowca Caterhama stracił na chwilę panowanie nad swym bolidem z szykanie Ascari), za którym w ślad poszli wkrótce Chilton oraz Raikkonen.

Kierowcy często opóźniali dohamowania do szykan, powodując krótkotrwałe pojawianie się żółtych flag. Dość częstym obrazkiem były także szersze wyjazdy na wyasfaltowane pobocze Paraboliki – kierowcy sprawdzali nowe limity oraz badali efekty wyjazdu na położoną zaraz za białą linią sztuczną trawę. Krótko przed jedenastą na torze wciąż nie pojawił się Perez. W garażu Force India trwały bowiem prace nad wymianą podłogi w jego samochodzie. Tymczasem Merhi zdołał pobić rezultat Ericssona, awansując na dwudziestą pierwszą lokatę. Także Alonso wyprzedził swojego zespołowego kolegi – Raikkonena, odzyskując straconą chwilę wcześniej piątą pozycję.

Na trzydzieści minut przed końcem treningu, na pierwsze miejsce wdarł się Jenson Button z czasem 1:26,810s. Z kolei fortuna wyraźnie odwróciła się od Ricciardo – sensacyjny zwycięzca Grand Prix Belgii poinformował swoją ekipę o niepokojącym spadku mocy silnika i powrócił do garażu Red Bulla. Na torze pozostawali Hamilton i Rosberg. Brytyjczyk powrócił wkrótce na czołową pozycję, uzyskując rezultat 1:26,547s, chwilę później ustawiając poprzeczkę na poziomie 1:26,187s. Przewaga Brytyjczyka nad kierowcą McLarena wzrosła do pokaźnych sześciu dziesiętnych sekundy.

Po wyjeździe na tor Perezowi szybko udało się złapać tempo stawiające go pośród kierowców czołowej dziesiątki. Meksykanin awansował na ósme miejsce, wyprzedzając Daniła Kwiata. W końcówce sesji nie dochodziło do znaczących zmian w klasyfikacji. Merhi oraz Rosberg za późno rozpoczynali hamowanie do pierwszego zakrętu, jednak unikali poważniejszych konsekwencji korzystając z asfaltowej ścieżki. Warto wspomnieć, iż najlepszą prędkość maksymalną uzyskał Felipe Massa – 346,4 km/h.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sar trek, 05.09.2014 12:06[!]
Ericcson został dzisiaj rozgromiony przez trzeciego kolegę zespołowego.
MartiniRacing, 05.09.2014 12:36[!]
Mam nadzieje że Vettel w końcu pokana na Monzy Riccardo.
Miło widziec McLareny w czołówce.
agentwrogiegoukladu, 05.09.2014 12:45[!]
"Warto wspomnieć, iż najlepszą prędkość maksymalną uzyskał Felipe Massa – 346,4 km/h" - chyba raczej "najwyższą"? :)
Siux, 05.09.2014 13:56[!]
@MartiniRacing łatwy tor, może mu się uda, choć szczerze wątpię
dex, 05.09.2014 14:54[!]
W drugim treningu jak na razie Kimi bardzo dobrze sobie radzi :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca