|
|
|
|
|
|
Gran Premio Heineken d'Italia 2016 | 4 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
Mercedes
Lewis Hamilton (P2/P1): To był dobry dzień. Monza zawsze jest wyjątkowym torem, a fani pokazują swoje wsparcie. Wykonaliśmy niezły progres z naszym programem podczas obu sesji i nasze tempo na długich przejazdach jest dobre. Podzieliśmy mieszanki między mnie i Nico, więc mogliśmy się więcej nauczyć o możliwościach na kwalifikacje i wyścig. Ciągle mamy nieco pracy z analizą danych, jednak jestem pewny, że jesteśmy gotowi na walkę.Nico Rosberg (P1/P2): Bolid prowadził się dość dobrze w pierwszym treningu, jednak musimy popracować nad balansem, ponieważ tempo na jednym kółku nie było jeszcze tak dobre. Musimy również przeanalizować dane z przejazdów na wszystkich trzech oponach. Mimo wszystko świetnie jest wrócić na Monzę, gdzie tifosi zawsze mocno kibicują, co jest świetną wiadomością, a do tego wiemy już, że przez kolejne trzy lata będziemy ich dalej odwiedzać.(Łukasz Godula)
Ferrari
Sebastian Vettel (P4/P3): Ostatecznie jest to piątek, co oznacza, że nie jest to najważniejsza cześć weekendu, mimo to dobrze, że pokazaliśmy niezłe osiągi. Ogólnie bolid prowadzi się dobrze, jednak musimy się poprawić i wszystko poskładać w całość. Jednak poza tym pierwsze odczucia były dobre. Mamy nowi silnik, więc wydaje mi się, że robimy to co powinniśmy robić. Oczywiście w piątek próbuje się wielu różnych rzeczy, więc musimy poczekać do jutra i niedzieli, by zobaczyć gdzie jesteśmy. Teraz musimy poprawić bolid, skupić się na sobie. To naprawdę dobra wiadomość, że Monza zostaje w kalendarzu na najbliższe trzy lata. Musimy mieć ten tor w kalendarzu, jest fantastyczny. Monza oznacza historię, tradycję, wyścigi...Kimi Raikkonen (P3/P4): Rano wszystko poszło gładko i pierwszy trening był dobry. Drugi był nieco bardziej skomplikowany z nowymi oponami i żółtymi flagami, jednak ogólnie nie było tak źle, a samochód prowadził się dobrze. Oczywiście są rzeczy do poprawy, jednak rozpoczęliśmy weekend dość dobrze. Nowy silnik jest małym krokiem, to część normalnego procesu, nie wsadzalibyśmy do bolidu czegoś co nie poprawia osiągów. Staramy się poprawiać w każdym aspekcie i myślę, że idziemy w dobrym kierunku. Atmosfera na Monzy jest zawsze bardzo miła, jest tu wiele fanów, więc musimy się dobrze spisać w domowym wyścigu.(Łukasz Godula)
Red Bull
Max Verstappen (P8/P5): To był dobry dzień. Wiedzieliśmy, że będzie tu nieco trudniej, gdyż jest to dla nas najtrudniejszy tor w kalendarzu. Jednak nie było tak źle i możemy się poprawić. Znaleźliśmy dobry balans, więc teraz wszystko zależy od nas. Na chwilę obecną jesteśmy dość daleko za Mercedesem, jednak jeśli wszystko poskładamy, to możemy się zbliżyć. Zdecydowanie są mocni. Ciężko powiedzieć co przyniesie jutro, zdecydowanie będzie trudniej niż na Spa i to już widać, jednak damy z siebie wszystko.Daniel Ricciardo (P10/P6): Po dzisiejszym dniu myślę, że jesteśmy mniej więcej tam gdzie się spodziewaliśmy. Wolałbym być bliżej Ferrari, jednak nie poprawiliśmy się na super-miękkich oponach, choć miękkie są dość konkurencyjne. Myślę, że jutro czołowa dziesiątka będzie bardziej zbita. Wydaje mi się, że Mercedes zgarnie pierwszy rząd, a Ferrari jest na razie za nimi. Piąta lub szósta lokata nie jest zła i daje nam sporo pracy przed jutrem. Nawet jeśli brakuje tu prędkości na prostej, to można pojechać za kimś, lub użyć DRS do wyprzedzania. Jeśli chodzi o strategię to standardowo jest to wyścig na jeden postój, więc opcji jest mniej, a opony zużywają się powoli. Max pojechał niezły długi przejazd na super-miękkiej mieszance i czasy wyglądały dobrze.(Łukasz Godula)
McLaren
Fernando Alonso (P13/P7): Nie mieliśmy dziś idealnej niezawodności, ciągle mamy kilka obaw, jednak nie było to nić naprawdę poważnego, co jest dobrą wiadomością. Niemniej jednak musimy dbać o każdy detal, ponieważ nie chcemy stracić żadnych punktów. To był pozytywny dzień. Musimy się wszystkiemu przyjrzeć, mieliśmy kilka interesujących nowych części, które rozwijamy z myślą o przyszłości, jednak jestem dość zadowolony. Nie oczekiwaliśmy obu bolidów w czołowej dziesiątce, jednak musimy stąpać twardo po ziemi i wiemy, że w sobotę nieco stracimy. Nie oczekujemy jutro awansu do Q3, ale jeśli się uda, to będzie miła niespodzianka.Jenson Button (P11/P10): Jazda z halo nie była taka zła, nie było większych problemów. Prawdopodobnie trudniej byłoby zobaczyć światła na starcie i w pit stopie, jednak jest jeszcze wiele możliwości na zmianę wszystkiego. Jest nieco dziwnie gdy jedzie się 300 kmh, gdy zamiast skupiać się na zakręcie, skupia się na czymś przed oczami, co może przyprawić o zeza. Jutro mamy szanse na awans do Q3, nie robiliśmy dziś nic szczególnego w porównaniu z innymi piątkami. Bolid pracuje dość dobrze, jestem dość zadowolony. Tempo na długich przejazdach ciągle wymaga nieco pracy, jeśli chcemy walczyć o punkty, jednak jeśli się z tym uporamy, to powinno być w porządku.(Łukasz Godula)
Williams
Valtteri Bottas (P7/P8): Dzisiejszy dzień poszedł dobrze. Zawsze jest miło jeździć na Monzy, a dziś wykonaliśmy wszystko co chcieliśmy, więc mamy mnóstwo informacji o docisku oraz tym jak działają opony na krótkich i długich przejazdach. Z pewnością mamy wiele pracy do wykonania przed jutrem, jednak ogólnie jest dobrze. Myślę, że będzie bardzo ciasno, a patrząc na to jakie tempo prezentujemy na długich przejazdach, to możemy zaliczyć dobry tydzień. Za wcześnie na spekulacje, jednak mamy szansę na dobry wynik.Felipe Massa (P14/P11): To nie był fantastyczny piątek, ponieważ miałem kilka problemów w pierwszym i drugim treningu, co skróciło mój czas na torze. Jestem zrelaksowany po ogłoszeniu mojego odejścia, więc mogę się skupić już tylko na ostatnich ośmiu wyścigach. Będę ciężko pracował w mocy z zespołem, by poprawić bolid i zaliczyć kolejny dobry wynik dla Williamsa na tym wyjątkowym torze.(Łukasz Godula)
Haas
Romain Grosjean (P6/P9): To był dość dobry dzień. Bolid prowadził się od razu całkiem dobrze. Po południu również tak było, a tor był wtedy cieplejszy. Chłopaki wykonali dobrą robotę. To bardzo dobra maszyna na Monzę. Testowaliśmy dziś różne mieszanki. Wykonałem przejazdy z dużym i małym obciążeniem paliwa. Nie było większych problemów. Możemy poprawić pewne drobne rzeczy, ale ogólnie byłem zadowolony z samochodu.Esteban Gutierrez (P9/P14): Ukończyliśmy nasz program, który obejmował szerokie poznanie zachowania opon, ponieważ ten tor wymaga dobrej trakcji i temperatura opon mocno na to wpływa. Dajemy z siebie wszystko, by uzyskać jak najlepszą trakcję bez utraty balansu. Myślę, że mamy ciekawe dane do analizy, więc dopracujemy wszystko przed jutrem. Stawka jest bardzo zbyta, więc ważnym będzie wyciśnięcie wszystkiego z bolidu, jednak kochamy to robić.(Łukasz Godula)
Force India
Nico Hulkenberg (P--/P12): Dla mnie to był relatywnie krótki piątek, ponieważ byłem za kierownicą bolidu tylko w drugim treningu. Mimo to mój plan na dzisiejsze jazdy był interesujący, ponieważ sprawdzałem jak spisujemy się na długich przejazdach. Mamy za sobą kilka niezłych stintów i zespół ma sporo danych do przeanalizowania przez noc. Na tym etapie nie jestem tak bardzo zadowolony z bolidu, zmagam się nieco z balansem, więc musimy poprawić pewne rzeczy. Musimy odnaleźć w bolidzie większą harmonię, by być przed jutrem w lepszej formie.Sergio Perez (P5/P13): Nie sądzę, by dzisiejszy dzień poszedł tak jak powinien. Balans bolidu nie jest taki jakiego oczekuję, więc musimy zrozumieć co za tym stoi. Wciąż możemy znaleźć kilka dziesiątych, więc jesteśmy w nawet dobrym położeniu. Czasy pokazują, że różnice w środku stawki mogą być jeszcze mniejsze niż zazwyczaj, więc musimy mocno naciskać by znaleźć się przed resztą. W porannej sesji miałem okazję po raz pierwszy sprawdzić system Halo. To było tylko okrążenie instalacyjne, ale nie odczułem żadnych problemów związanych z widocznością. Wydostanie się z bolidu było może nieco bardziej skomplikowane, ale interesująco będzie zobaczyć jak rozwija się ta technologia.Alfonso Celis Jr (P12/P--): Jestem szczęśliwy z tego, jak ten dzień się potoczył. Możliwość jazdy na torze Monza była dla mnie honorem, to miejsce z niesamowitą historią. Najważniejszą rzeczą dla mnie było pokazanie ekipie, że robię postępy i nie popełniam błędów. Jak zawsze priorytetem było ukończenie sesji z bolidem w jednym kawałku, ale za każdym razem gdy do niego wskakuję, to czuję się w nim coraz pewniej i naciskam stopniowo jeszcze mocniej. Monza nie jest łatwym torem do jazdy, nawet jeżeli bolid jest bardzo dobry, a ja szczególnie nie jeżdżę nim regularnie. Osiąga się tu wysokie prędkości, zwłaszcza przy niskim docisku, przez co łatwo o zblokowanie kół na końcu prostej. Każde okrążenie to chęć szybkiej jazdy przy jednoczesnej ostrożności, ale tak czy inaczej jestem zadowolony z moich osiągów i zespołu.(Mateusz Szymkiewicz )
Sauber
Marcus Ericsson (P15/P15): To był dobry piątek. Wypróbowaliśmy różne mieszanki, pośrednią, miękką i super-miękką, a do tego zebraliśmy dane zarówno z krótkich, jak i długich przejazdów. Pracowaliśmy nad naszym pakietem aerodynamicznym, który wprowadziliśmy na Spa. Ogólnie był to pozytywny dzień, podczas którego zebraliśmy interesujące informacje.Felipe Nasr (P19/P21): To był ponownie pożyteczny piątek. Rano skupiliśmy się na dalszej analizie pakietu aerodynamicznego. Dlatego pierwszy trening poświęcony był pracy nad aerodynamiczną stroną bolidu. Później byliśmy w stanie wykonać długie i krótkie przejazdy na różnych oponach. Pozytywne było to, że wykonaliśmy również symulację wyścigu. Myślę, że ciągle mamy pracę do wykonania przez resztę weekendu, jednak ogólnie był to dobry piątek.(Łukasz Godula)
Manor
Pascal Wehrlein (P20/P16): Monza bardzo różni się od Spa i testujemy tutaj nowy pakiet aero, by znaleźć kilka rozwiązań. Podczas po południowej sesji udało nam się dokonać poprawy, z czego jesteśmy szczęśliwi. Jest jeszcze wiele pracy do wykonania, ponieważ nie jesteśmy jeszcze tam gdzie chcemy być, szczególnie tu na Monzy. Jest duży potencjał w bolidzie i chcemy nad tym popracować.Esteban Ocon (P18/P18): Ogólnie to był udany dzień, nie licząc jednak końcówki. Czasem się zdarza, że masz problemy, ale jestem zadowolony ze swojego tempa. Musimy pracować nad nim i mamy jeszcze jeden trening. Nie mogliśmy wykonać dłuższych przejazdów, ale zrobiliśmy kilka krótszych, co jest dobrym przygotowaniem do kwalifikacji. Czuję się pozytywnie. Lubię mieć świadomość, iż jutro możemy znaleźć się w dobrym położeniu.(Mateusz Szymkiewicz )
Toro Rosso
Carlos Sainz (P16/P17): Myślę, że to był pracowity piątek, tak jak oczekiwaliśmy. Zaliczyliśmy sporo testów podczas obu sesji i jestem zadowolony, że wszystko poszło zgodnie z planem. Oczywiście nie jestem zadowolony z tempa, ale oczekiwaliśmy tego tutaj... Teraz czas na ciężko pracę w nocy i zobaczymy czy uda nam się zbliżyć do czołowej dziesiątki.Daniił Kwiat (P17/P20): To był produktywny piątek. Zebraliśmy sporo danych, ważnych dla nas i teraz mamy sporo pracy. Ten tor nie jest dla nas łatwy, więc szykujemy się na dalsze wyzwania.(Łukasz Godula)
Renault
Kevin Magnussen (P22/P19): Bolid był dziś rano nieco trudny w prowadzeniu, więc skupiliśmy się na wyeliminowaniu podsterowności i poprawie właściwości jezdnych, by kręcić lepsze czasy. Udało nam się uzyskać lepszy balans po południu, a zużycie opon było lepsze niż się spodziewaliśmy się . Fizycznie czuję się dobrze w bolidzie, nie ma się czym martwić w tym obszarze. Jutro chcemy się poprawić, a wyścig powinien być interesujący.Jolyon Palmer (P21/P22): Nie pokazaliśmy dziś najlepszego tempa, jednak byliśmy w stanie wykonać cały program i jesteśmy pewni, że jutro wykonamy krok naprzód. To świetny tor i jest naprawdę wyjątkowy. Na Spa widzieliśmy, że jesteśmy w stanie znacznie przyśpieszyć w sobotę, więc czegoś podobnego oczekujemy na Monzy.(Łukasz Godula)
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|