|
|
|
|
|
|
United States Grand Prix 2017 | 22 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:34,999 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W08 EQ Power+ | | 1:36,335 | - | - | 18 |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF70H | | 1:36,928 | 0,593 | 0,593 | 20 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W08 EQ Power+ | | 1:36,979 | 0,644 | 0,051 | 10 |
4. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB13 | | 1:37,339 | 1,004 | 0,360 | 21 |
5. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL32 | | 1:37,352 | 1,017 | 0,013 | 26 |
6. | 19 | Felipe Massa | Williams FW40 | | 1:37,570 | 1,235 | 0,218 | 23 |
7. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF70H | | 1:37,598 | 1,263 | 0,028 | 20 |
8. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM10 | | 1:37,808 | 1,473 | 0,210 | 25 |
9. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM10 | | 1:37,861 | 1,526 | 0,053 | 20 |
10. | 55 | Carlos Sainz | Renault R.S.17 | | 1:38,093 | 1,758 | 0,232 | 24 |
11. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-17 | | 1:38,408 | 2,073 | 0,315 | 16 |
12. | 18 | Lance Stroll | Williams FW40 | | 1:38,534 | 2,199 | 0,126 | 25 |
13. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.17 | | 1:38,904 | 2,569 | 0,370 | 19 |
14. | 39 | Brendon Hartley | Toro Rosso STR12 | | 1:39,267 | 2,932 | 0,363 | 28 |
15. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-17 | | 1:39,336 | 3,001 | 0,069 | 17 |
16. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB13 | | 1:39,366 | 3,031 | 0,030 | 14 |
17. | 38 | Sean Gelael | Toro Rosso STR12 | | 1:40,406 | 4,071 | 1,040 | 25 |
18. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C36 | | 1:40,448 | 4,113 | 0,042 | 19 |
19. | 37 | Charles Leclerc | Sauber C36 | | 1:40,828 | 4,493 | 0,380 | 25 |
20. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL32 | | - | - | - | 4 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:43,078 |
|
| Embed from Getty Images
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia w porannym piątkowym treningu przed Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Na drugim miejscu sesję zakończył Vettel, a na trzecim Bottas.
Kierowcy rozpoczęli zajęcia na przejściowym ogumieniu. Kilku z nich testowało także w swoich bolidach system halo, który ma oficjalne zadebiutować w Formule 1 od sezonu 2018. Dodatkowo Pirelli zapewniło zespołom możliwość sprawdzenia prototypowych, "zielonych" Cinturato, jakie mają być wykorzystywane od przyszłorocznej kampanii.
Ze względu na warunki panujące na torze, zawodnicy nie spieszyli się z rozpoczęciem pracy i po okrążeniach instalacyjnych meldowali się z powrotem w swoich garażach. Ślizgając się w zakrętach ostatniego sektora, siedem minut po rozpoczęciu zajęć, Valttri Bottas z Mercedesa ukończył pierwsze pomiarowe okrążenie, osiągając wynik 1:50,529s. Wkrótce lepszym czasem popisał się drugi z kierowców Srebrnych Strzał – Lewis Hamilton, przy którego nazwisku pojawił się wynik 1:50,146s.
Niecały kwadras po zapaleniu się zielonego światła u wyjazdu z alei serwisowej, Max Verstappen wskoczył na drugą lokatę, odnotowując rekordy w dwóch pierwszy sektorach. Po tym, jak Holender zjechał do boksów, na torze pozostali jedynie Daniel Ricciardo i Sean Gelael. Pierwszy z wymienionych zawodników rozpoczął pomiarowe kółko od mocnego akcentu w pierwszym punkcie pomiaru, ale w dziewiątym zakręcie obrócił swój bolid po zbyt głębokim najeździe na krawężnik. Chwilę po tym Gelael również najadł się strachu, ale nieco dalej, na wyjeździe z T15. Kilka minut po tym w wirażu numer dziewiętnaście kontrolę nad kierownicą stracił Esteban Ocon z Force India.
Po lekkim przestoju w tabeli ponownie zaczęło dochodzić do zmian – Stoffel Vandoorne dostał się na drugie miejsce (+0,023s do Hamiltona), ale już wkrótce na pozycję lidera klasyfikacji wysunął się Verstappen z rezultatem 1:47,922s. Tor stopniowo przesychał, co pozytywnie wpływało na tempo kierowców. Po wykonaniu przejazdu na przejściowych oponach, Vettel jako pierwszy założył do swojego bolidu wykonane z supermiękkiej mieszanki slicki i pięć minut przed półmetkiem treningu wskoczył na pierwsze miejsce, legitymując się wynikiem 1:45,960s. Niemal w tym samym czasie Raikkonen walczył ze swoim bolidem pokonując dziewiętnasty zakręt, a Charles Leclerc współpracujący z Sauberem narzekał na podsterowność utrudniającą utrzymanie się na torze.
Druga połowa sesji była już znacznie bardziej reprezentatywna. Ricciardo odnotował 1:40,297s na supermiękkim ogumieniu, by wkrótce potem zejść do poziomu 1:39,366s. W tym samym czasie bolid Vettela znajdował się na podnośnikach w garażu Ferrari, a McLaren zajmował się wyciekiem płynu z układu hydraulicznego w MCL32 Fernando Alonso. Po zakończeniu pełnej godziny jazd Raikkonen przesunął się na drugie, a Hulkenberg – trzecie miejsce. Tuż po tym Verstappen zepchnął na drugie miejsce swego zespołowego partnera z Red Bulla, dzięki wynikowi 1:38,158s na oznaczonych czerwonym kolorem Pirelli PZero.
Kolejna poprawa przyszła pięć minut później, wraz z powrotem na tor Hamiltona. Lider klasyfikacji generalnej podniósł poprzeczkę na 1:36,935s, nadal używając supermiękkich opon. w tym samym czasie już trójka zawodników (Stroll, Hartley i Gelael) dysponowała czasami osiągniętymi na ultramiękkim ogumieniu, oznaczonym w ten weekend wyjątkowo różowym kolorem.
Na około dwadzieścia minut przed końcem FP1, Bottas mocno zblokował przednie koła na dohamowaniu do pierwszego zakrętu, informując później swój zespół o konieczności wymiany kompletu opon. Z kolei Vettel powrócił na drugie miejsce, ze stratą 0,6s do Hamiltona.
Debiutujący w barwach Renault Carlos Sainz plasował się na jedenastym miejscu, z przewagą około 0,2s nad Nico Hulkenbergiem. Dalej znajdowali się Hartley (czas na ultramiękkich oponach), Ricciardo oraz dwaj kierowcy Haasa: Grosjean przed Magnussenem. Pod koniec regulaminowego czasu FP1 niektórzy kierowcy zgłaszali pojawienie się kolejnych kropel deszczu. Po uporaniu się z wyciekiem Alonso powrócił na tor na ultramiękkiej mieszance, ale nie pokonał pomiarowego okrążenia. Z kolei Vandoorne poprawił swój osobisty rekord, awansując najpierw na siódmą (1:37,651s), a następnie piątą pozycję (1:37,352s).
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 88%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|